ex-werknemer
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 10 jan 2010 21:35 Onderwerp: doorbetaling overuren bij ziekte |
|
|
Goedeavond,
Ik zit met het volgende:
Ik ben in augustus 2006 langdurig ziek geworden na een burn-out.
Ik heb toen gevraagd hoe dat het zat met haar structureel gewerkte overuren, moeten die doorbetaald worden bij ziekte.
Ik kreeg toen als antwoord nee, dit vroeg ik omdat ik dat van een vriendin te horen kreeg.
Ok als dat zo is zal het wel, je neemt aan dat je weerkgever niet liegt(overigens een grote werkgever in de zorg)
Na 2 jaar ben ik dan ontslagen(ondertussen was ze een opleiding aan het doen wat deels betaald werd door de werkgeven, maar wel op aandringen van het uwv omdat de werkgever fouten had gemaakt) en kreeg ik een uitkering van het uwv. ik had een contact van 24 uren/per week, maar kreeg van het uwv 27,5 uren uitbetaald. die rekenen over een jaar voor ziekte.
Maar dat vond ik dus vreemd, en hebben contact gezocht met abvakabo.
Het contact tussen abvakabo en mijn oud werkgever liep niet echt heel snel, maar abvakabo kon niet zeggen dat ik recht had op structureel gewerkte overuren.
Nu heeft de medewerker van abvakabo een gesperk gehad met mijn oud-werkgever en die zeggen dat ik er niet recht op hebben maar wilde wel schikken, en zouden de uren over een periode van 3 maanden voor ziekte uitrekenen. Ze vinden het ook vreemd waarom ik er nu opeens mee kom!! terwijl ik dat toen al aangekaard heb.
Ze zijn met een voorstel gekomen om 50 % van de van hun uitgerekende uren te betalen.
Ik heb de uren uitgerekend maar dit klopt naar mijn mening niet.
Maar nu komt de vraag:
Waar heb ik recht op??
Ik lees op diversen internetpagina's dat ik er echt wel recht op heb.
bijvoorbeeld:
[www.intermediair.nl]
[www.pleinplus.nl]
Dus is er een wet voor, en waar staat dat beschreven?
Op hoeveel procent heb ik recht?
het is de cao VVT
Alvast bedankt voor de antwoorden |
|