Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Energiekosten
Boetes CJIB ni...
na-risico verz...
Arno van Kesse...
Koopovereenkom...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 03 jan 2026 6:42
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Weet niet meer tot wie ik me moet aanmelden
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
blomski

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: za 09 jan 2010 3:22    Onderwerp: Weet niet meer tot wie ik me moet aanmelden Reageer met quote Naar onder Naar boven

Situatie is als volgt:

Ik heb gisteren mijn beoordelingsgesprek gehad voor het afgelopen jaar nu waren er geen enkel problemen rond mijn werkzaamheden en daar was de werkgever dan ook zeer tevreden over.

Alleen hij beschuldigd mij van Muiterij en Niet loyaal zijn. Toen ik hem hierop vroeg waar hij dit op baseerde toverde hij uit het niets een email bericht die ik volgens hem op 26 november midden in de nacht vanuit het bedrijf verstuurd hebt moeten hebben naar alle collega's en zijn rechterhand in het bedrijf. Op dat bericht staat de volgende tekst"zie je nou dat ze zoiets flikken" nu weet ik 100% zeker dat niet ik degene ben geweest die deze mail verstuurd hebt.

Ik kan namelijk niet op die tijdstippen achter mijn werkplek gezetten hebben.

Wat kan ik hier tegen doen? Ik heb nu een Ultimatum gekregen van hem tot volgende week donderdag en ik moet dan van hem met een goed antwoord komen en anders kan je wel raden wat er gaat gebeuren.

Door dit is mijn 13de maand mijn salaris verhoging en mijn vast dienstverband schriftelijke toezegging mij ontnomen. Mag dit zomaar ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: za 09 jan 2010 12:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik stel je maar eerst eens veel vragen.

Quote:
Op dat bericht staat de volgende tekst"zie je nou dat ze zoiets flikken"
Is dat de hele tekst van de mail?

En is er sprake van meerdere mails? (omdat jij schrijft: tijdstippen)

Hebben jullie webmail? (oftewel: kun jij vanaf huis inloggen op het netwerk c.q. mail versturen?)

Staat het ding ook in jouw verzonden-box?

Waarom is het niet mogelijk dat jij midden in de nacht op je werkplek zit? (iemand die een sleutel heeft zou dat kunnen, immers)

Heeft jullie ICT-afdeling er al eens naar gekeken?
cia76

cia76

Leeftijd: 90
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: za 09 jan 2010 17:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als jij ontkent dat je dat gedaan hebt lijkt het me vervolgens aan de werkgever om aan te tonen dat jij het wel gedaan moet hebben. Welk bewijs heeft hij hiervoor? Op welke grond is hij er zo van overtuigd dat jij dit gedaan moet hebben?
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 09 jan 2010 18:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik neem aan dat het bericht verstuurd is (of lijkt te zijn) vanaf het account van blomski.

blomski schreef:
Op dat bericht staat de volgende tekst"zie je nou dat ze zoiets flikken" nu weet ik 100% zeker dat niet ik degene ben geweest die deze mail verstuurd hebt.

Ik kan namelijk niet op die tijdstippen achter mijn werkplek gezetten hebben.

Misschien lees ik hier te veel in, maar als die tekst niet van jou is, dan weet je dat toch ook wel 100% zeker zonder naar de tijdstippen te kijken?

Of heb je wel de tekst geschreven, maar niet verstuurd?

BerichtGeplaatst: za 09 jan 2010 18:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De tekst die vanuit mijn account verstuurd is waarschijnlijk was een reactie op het parkeerbeleid voor het pand.

Aangezien ik: A geen sleutel heb en B geen alarmcode kan ik dit never nooit gedaan hebben.

Ik heb niet kunnen bekijken of dat mailtje in mijn verzonden items staat omdat ik een week de tijd heb om met een goed antwoord te komen en dus tot die tijd niet hoef te verschijnen.

Webmail hebben alleen de mensen in ons bedrijf die veel buiten de deur werken en ik heb die taken niet en dus ook geen webmail.

Onze ICT afdeling is een externe partij die niet in ons pand aanwezig is ik heb alleen de kopie op papier vernomen die voor mijn neus werd neergelegd.

Ik heb geen enkel idee waarom hij dit vermoed zoals ik al aangaf waren de werkzaamheden die ik uitvoerde keurig en daar had hij geen enkel probleem mee. Behalve met het feit dat ik niet loyaal zou zijn en ik aan muiterij deed.

Ik weet voor een feit dat ik het niet gedaan heb de tijdstippen gaf ik alleen maar mee aan als extra bewijs.

hopelijk heb ik ieders vraag beantwoord.

Nu heb ik het advies gekregen om het tot de bodem uit te zoeken door hun en als hun dat niet willen moet ik aangifte ervan gaan doen bij de politie. Maar ik wil het niet zo ver laten komen ik heb het naar mijn zin op het werk ik vind het werk nog steeds uitdagend dus wil niet weg. Wat is dan de beste oplossing want ik zit hier ontzettend mee.
bona fides

BerichtGeplaatst: za 09 jan 2010 20:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

blomski schreef:
Ik heb geen enkel idee waarom hij dit vermoed zoals ik al aangaf waren de werkzaamheden die ik uitvoerde keurig en daar had hij geen enkel probleem mee. Behalve met het feit dat ik niet loyaal zou zijn en ik aan muiterij deed.

Is dat mailtje aan de headers van het mailtje te zien gestuurd vanaf jouw account? Dan weet je waarom hij vermoedt dat het van jou afkomstig is.

Verder is het denkbaar dat er dingen in staan die eigenlijk alleen jij kunt weten.

Quote:
Ik weet voor een feit dat ik het niet gedaan heb de tijdstippen gaf ik alleen maar mee aan als extra bewijs.

Ok, dat is duidelijk.

BerichtGeplaatst: za 09 jan 2010 20:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aan de headers te zien wat ik me voor de geest kan halen stond er van: mijn naam en aan: zijn rechterhand en 2 van mijn collega's waarvan er 1 op 18 december op non actief is gezet vanwege ook valse beschuldiging echter deze collega heeft wel de zaak gewonnen in zijn voordeel door overeen te komen met behulp van zijn raadsman.

deze mail was wel geforward naar de werkgever door zijn rechterhand.

Word ik nu langzaamaan gek of spelen ze daar een gemeen spelletje om mij en eventueel andere werknemers kwijt te raken door dit soort zaken te verzinnen.

Als ik het niet gedaan heb spreken we hier dan van fraude door een ander?
Een andere vraag waar ik mee zit is moest hij dat dan in november al niet aan mij kenbaar maken door middels van een waarschuwing wat in mijn persoonlijke dossier vermeld zou gaan worden?
bona fides

BerichtGeplaatst: za 09 jan 2010 21:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je schreef dat de mail zou zijn verstuurd naar "alle collega's". Hebben al je collega's die mail inderdaad ook ontvangen?

tikSimone

BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2010 0:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is jammer dat je zelf niet meer hebt dan dat printje. Maar ook een externe ict-er kan gewoon meer over die mail uitzoeken, al was het maar door te starten met de full header.

En ja, dat de werkgever daar direct op had moeten inhaken ben ik met je eens.

Maar die bewsute email is dus geforward?? Want een mail die je forward kun je gewoon bewerken, ook qua afzender.
blomski

BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2010 2:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik had daar dan zeer zeker antwoord van moeten krijgen van de betreffende personen omdat 1 persoon daarvan mijn zwager is.

de bewuste mail die ik verstuurd moet hebben is geforward naar mijn werkgever.
John50

Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2010 11:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Blomski,

Het lijkt me dat de verstandhouding tussen jou en de werkgever al volledig geëscaleerd is: je word beschuldigd; er word je loon onthouden; de dreiging van beëindiging van het dienstverband.

Het doen van aangifte lijkt me het verstandigste dat je kan doen. Een onderzoek door de politie is bij uitstek de manier om de waarheid boven water te krijgen. Met de conclusie(s) die uit het onderzoek getrokken worden, versterk je je rechtspositie ten opzichte van de werkgever.

Het opzettelijk aantasten van iemands eer of goede naam door verspreiding van een bepaald feit is een misdrijf: smaad.
Als dat schriftelijk gebeurt, ook via email, maakt de dader zich schuldig aan smaadschrift.
Een verwant misdrijf is laster: het opzettelijk verspreiden van iets waarvan de dader weet dat het een leugen is.
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2010 12:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aangifte doen is dé weg om het conflict te laten escaleren. Niet doen dus!!!!! Bovendien vermoed ik zo dat de politie daar helemaal niets mee gaat doen.
bona fides

BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2010 14:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

blomski schreef:
Door dit is mijn 13de maand mijn salaris verhoging en mijn vast dienstverband schriftelijke toezegging mij ontnomen. Mag dit zomaar ?

Als ik het goed begrijp heb je nu een tijdelijk dienstverband, en zal je werkgever je wellicht geen verlenging aanbieden. Je werkgever is inderdaad niet verplicht een tijdelijk dienstverband te verlengen, ook als er van de beschuldiging niets waar zou zijn. Wat de schriftelijke toezegging waard is hangt af van de precieze tekst van die toezegging. Meestal is zoiets niet bindend (maar bijv. bedoeld om de verstrekker van een hypotheeklening op het verkeerde been te zetten).

Of de 13e maand kan worden ontnomen hangt af van wat er in je arbeidsvoorwaarden staat. Of de salarisverhoging achterwege kan blijven hangt af van waar die verhoging op zou zijn gebaseerd. Een verhoging die door de CAO wordt voorgeschreven kan niet achterwege blijven. Een individuele verhoging die aan het oordeel van de werkgever wordt overgelaten kan wel achterwege blijven.

Als je huidige contract binnenkort afloopt heb je daarom volgens mij niet veel te winnen met een gang naar de rechter. Het beste is dan om te proberen aan te tonen dat er van de beschuldiging niets waar is.

Als je huidige contract voorlopig nog niet is afgelopen en je van mening bent dat je werkgever je op valse gronden beschuldigt, dan zou je bij de rechter ontbinding van je contract en een ontslagvergoeding kunnen vragen.

BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2010 16:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik snap en begrijp dat de zaak voor mij al verloren is. Mijn contract zal nooit verlengd gaan worden dat is me duidelijk.

Maar dat ik beschuldigd word hiervan vind ik verschrikkelijk.

Mijn contract loopt af op 31-05-2010. Wat is een reële vergoeding waar ik mee kan instemmen, aangezien ik nooit met een goed antwoord kan gaan komen.

Ik wil deze zaak zo snel mogelijk achter me laten en verder gaan.
bona fides

BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2010 17:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou ja, je schrijft dat alle collega's die mail zouden hebben ontvangen, en dat één van je collega's de mail heeft geforward naar de baas. Dan zou het om te beginnen toch vrij eenvoudig moeten zijn om na te gaan of andere collega's inderdaad die mail hebben ontvangen. Verder kan normaal gesproken eenvoudig worden vastgesteld vanaf welke computer (vanaf welk ip adres) de mail is verstuurd.

Als alles er dan op wijst dat iemand anders dan jij midden in de nacht vanaf jouw computer die mail heeft verstuurd, dan zou aangifte doen bij de politie wegens computervredebreuk een optie kunnen zijn.

Maar wat voor dingen staan er verder nou in die mail? Gaat het over iets waar je inderdaad een soort van conflict over had?
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds