|
Auteur |
Bericht |
Sovereign
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 667
|
Geplaatst: di 02 nov 2004 18:50 Onderwerp: |
|
|
charlotte schreef: | Volgens mij ontstaat extremisme niet uit religieuze overwegingen maar uit onmacht en discriminatie. Uiteindelijk heeft het m.i. maar zeer indirect met religie te maken en dan zelfs nog met verkeerde interpretaties van oorspronkelijke teksten. | Dat is om de hete brij heendraaien. Uiteindelijk zijn dat soort handelingen dus wel degelijk terug te voeren op religieuze motieven, of het e.e.a. verkeerd wordt geinterpreteerd doet daar in het geheel niet aan af. Hoeveel Islamitische stromingen zijn er wel niet?
Theo is niet neergestoken om dat hij toevallig Theo van Gogh was, maar omdat hij zich kritisch heeft uitgelaten over de Islam op een manier die bepaalde mensen niet aanstaat. En diezelfde Islam is nu eenmaal een belangrijk onderdeel van hun cultuur, dit kun je niet uitvlakken door dat verband te ontkennen. |
|
|
|
 |
Okidoki
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: di 02 nov 2004 20:05 Onderwerp: |
|
|
charlotte schreef: | Okidoki schreef: | maar een misdrijf gaat niet boven een overtreding waar het gaat om de perspectieve aandacht die het verdient |
hier breekt mijn klomp |
Zal ik een nieuwe kopen?
Ik zeg niet dat een overtreding dezelfde aandacht verdient als een misdrijf. Je moet het in perspectief zien. Een overtreding verdient net zo goed aandacht. Hoe zwaarder het vergrijp hoe meer aandacht het verdient...maar ook een lichte overtreding verdient de aandacht van politie. Als er een misdrijf is gepleegd en er is een overtreding gepleegd, dan verdient bijvoordeel (bij 10 politiemannen) een misdrijf 9 mankrachten en de overtreding 1 mankracht. Maar niet eerst 10 mankracht voor het misdrijf en de overtreding maar even laten rusten. Percentueel gezien verdient het vegrijp dus de aandacht die het verdient.
Snap je nu wel wat ik bedoel? |
|
|
|
 |
Flash Moderator
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: di 02 nov 2004 20:12 Onderwerp: |
|
|
me schreef: | Deze rotte appels vermoorden wel mensen!!!!!!!!!!
En deze daden komen voort uit een overtuiging. Deze terroristische daden komen voort uit een geloof, en dan kunnen ze die teksten van dat geloof wel fout interpeteren maar dan nog.....
En natuurlijk gaat het hier niet om iedere gelovige maar iedere gelovige weet ook dat deze daden uit geloofovertuigingen ook te ver gaan.
En kom op zeg dat er in dit modern land zulke idioten bestaan die een mede nederlander vermoorden maar tegelijkertijd wel profiteren van ons land, dat kan mij heel boos maken.....
En zeg nou zelf iedere moord is er 1 teveel!!!!!! |
Tuurlijk is elke moord één teveel, maar je moet niet iedereen over één kam gaan scheren. We hebben het hier over één gestoorde die blijkbaar de kritiek van Theo van Gogh niet kon relativeren. Dat wil niet meteen zeggen dat we het hele moslim-geloof maar moeten gaan aanpassen. _________________ Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig.... |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: di 02 nov 2004 20:12 Onderwerp: |
|
|
Okidoki schreef: | Zal ik een nieuwe kopen?
Ik zeg niet dat een overtreding dezelfde aandacht verdient als een misdrijf. Je moet het in perspectief zien. Een overtreding verdient net zo goed aandacht. Hoe zwaarder het vergrijp hoe meer aandacht het verdient...maar ook een lichte overtreding verdient de aandacht van politie. Als er een misdrijf is gepleegd en er is een overtreding gepleegd, dan verdient bijvoordeel (bij 10 politiemannen) een misdrijf 9 mankrachten en de overtreding 1 mankracht. Maar niet eerst 10 mankracht voor het misdrijf en de overtreding maar even laten rusten. Percentueel gezien verdient het vegrijp dus de aandacht die het verdient.
 _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Laatst aangepast door Duch op di 02 nov 2004 20:13, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
gerrit
|
Geplaatst: di 02 nov 2004 20:13 Onderwerp: Ik blijf het roepen |
|
|
als een buitenlander uit welk land dan ook , een strafrechtelijke fout begaat direct terug sturen naar eigen land en niet in nederland laten berechten en in de nederlandse cel zetten hoe klein of hoe groot ook 1 fout direct terug naar eigen land NL paspoort afnemen registreren etc . dan blijft er voor de nederlandse crimineel meer cel ruimte vrij en kunnen de straffen voor de nederlanders weer langer ....... maar wie ben ik !! |
|
|
|
 |
Flash Moderator
|
Geplaatst: di 02 nov 2004 20:15 Onderwerp: |
|
|
Okidoki schreef: | Zal ik een nieuwe kopen?
Ben het helemaal met je eens. Iedere overtreding van een licht tot een zwaar vergrijp zal moeten worden gestraft. Daarbij moeten we niet vergeten dat de politie zeer zeker wel zijn 'best doet' om dit soort dingen op te lossen.
Te voorkomen is het niet, want je kunt niet de hele dag mee gaan lopen met iedere persoon die zijn eigen mening heeft en daarbij mensen tegen zich in het harnas jaagt. Het is erg genoeg dat dit soort dingen gebeuren. _________________ Liefde in twee verschillende werelden,
|
|
|
 |
Sovereign
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 667
|
Geplaatst: di 02 nov 2004 20:30 Onderwerp: |
|
|
Flash schreef: | kam gaan scheren. We hebben het hier over één gestoorde die blijkbaar de kritiek van Theo van Gogh niet kon relativeren. | Of hij (in juridische zin) 'gestoord' is moet nog blijken.
Daarnaast moet gezegd worden dat men in de Islamitische kringen in het algemeen enorm slecht om kan gaan met kritiek op het geloof. Dit zie je niet alleen in de media (zoals de 'kritiek' op Hirsi Ali), maar ook bij Marokkaanse jongeren die posten op sites zoals www.maroc.nl (waarvan ze de meesten inmiddels hebben verwijderd). Wat daar al niet aan verwerpelijke onzin voorbij komt.  |
|
|
|
 |
Flash Moderator
|
Geplaatst: di 02 nov 2004 20:49 Onderwerp: Re: Ik blijf het roepen |
|
|
gerrit schreef: | als een buitenlander uit welk land dan ook , een strafrechtelijke fout begaat direct terug sturen naar eigen land en niet in nederland laten berechten en in de nederlandse cel zetten hoe klein of hoe groot ook 1 fout direct terug naar eigen land NL paspoort afnemen registreren etc . dan blijft er voor de nederlandse crimineel meer cel ruimte vrij en kunnen de straffen voor de nederlanders weer langer ....... maar wie ben ik !! |
Dit gaat dan helaas niet op voor de verdachte van de moord op Theo van Gogh. Het ging namelijk om een persoon met twee nationaliteiten. Je kunt iemand moeilijk als straf zijn nationaliteit afnemen.
En daarbij komt nog eens, wat doe je als een Nederlander precies dezelfde moord pleegt?? Als je de buitenlander zwaarder straft, waarom zou je dat dan bij de Nederlander niet doen??? _________________ Liefde in twee verschillende werelden,
|
|
|
 |
Ramonkey
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 2280
|
Geplaatst: di 02 nov 2004 21:17 Onderwerp: |
|
|
tmf rules:
"eCht JaMmUr D@t Ie DoOd Is xxxbimeid"
"iemand doodschieten mag toch niet?!! groetjes angela" _________________ Be the change you want to see in the world |
|
|
|
 |
Floriaan
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 02 nov 2004 21:58 Onderwerp: |
|
|
Okidoki schreef: | charlotte schreef: |
hier breekt mijn klomp |
Zal ik een nieuwe kopen?
hoef geen nieuwe, je hebt hem zojuist gelijmd. Maar wat doe je als je maar een politieagent hebt?
of beter nog: twee agenten, twee misdrijven en een overtreding  |
|
|
|
 |
Farah
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HHs
|
Geplaatst: di 02 nov 2004 23:55 Onderwerp: |
|
|
Nou...op school leer ik art. 7 lid 1 Gw: vrijheid van meningsuiting, maar het "ongeschreven recht" bepaalt zoiets als "hij die opzettelijk zijn mening in het openbaar uit, wordt, als schuldig aan vrijheid van meningsuiting, gestraft met de dood", zo zou je het (wellicht iets te zwaar) uit kunnen drukken. Waar gaat dit naartoe?!
Dat de verdachte een marokkaan is, zorgt voor nog meer opschudding. Er wordt wel altijd gezegd "die Nederlanders hebben het echt gemunt op de Marokkanen", maar ja dat zou elk normaal mens doen onder deze omstandigheden! Wat kan ik nog zeggen....jammer jammer jammer...het is natuurlijk niet leuk als iemand wat over je geloof zegt, maar vermoorden is zo....extreem!! Het is eigenlijk niet eens zeker of het kwam door de mening van Theo van Gogh, maar daar gaat men natuurlijk redelijkerwijs vanuit. Ik denk dat er net iets minder opschudding zou zijn, als de moordenaar geen Marokkaan, maar bijv. Nederlander was. Toen ik net van Pim Fortuijn gehoord had, dacht ik meteen: hopelijk is het niet door een Marokkaan gedaan, anders krijgen de ("onschuldige") moslims het wel erg moeilijk. In dit geval is het jammer genoeg wel een marokkaan/moslim. Maar als je op dergelijke brute wijze iemand vermoordt, moet er toch wel IETS mis zijn??! Dit is gewoon raar, beter komt die man niet vrij met een OVAR ofzo, stel dat hij ontoerekeningsvatbaar is. Ik zit nu al een passende straf te bedenken , en al zou er geen straf kunnen volgen dan is er altijd nog plaatsing in een psychiatrisch ziekenhuis, art 37 Sr. Maar goed, ik ben nog niet genoeg op de hoogte van de relevante feiten.
May his soul rest in peace  _________________ Dil Ne Jise Chaha Is Qadar,
Ke Khud Na Jaane Hum, Hum Hain Kidhar
Wo To Rehta Hai Jaise Bekhabar,
Na Jaane Meri Chaahat Ka Kab Hoga Asar... |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 03 nov 2004 0:50 Onderwerp: |
|
|
Ben wel onder de indruk van de woorden van burgemeester Cohen en minister Verdonk tijdens de herdenking vanavond.
Het hoofd koel houden is inderdaad belangrijk, als we ons nog verder laten meeslepen door stigmatisering en generalisatie krijg je wraak op vergelding op beschuldiging op gekrenkte ziel gestapeld.
Maar het is nu welletjes geweest. Niet alleen de verharding van beide kampen, in casu moslim en autochtoon. Werken woorden niet dan kan je klappen krijgen. Werkt dat ook niet dan kan je een kogel krijgen.
Maar ook de angst en het respectloos galspuwen over elkaar. Ben het zo zat. Vooral omdat ik er zelf aan mee ga doen. Je indoctrineert elkaar als het ware.
Ruim 50 jaar geleden riepen we 'dit nooit meer'. Gaan we ons weer laten meeslepen in een rassenstrijd? Zondebok gezocht voor onze angsten! Bush heeft nog wel een goed recept liggen.
Hoeveel mensen moeten er vermoord worden voor we ons herinneren waar deze kloof toe kan leiden?
 _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
Sovereign
|
Geplaatst: wo 03 nov 2004 0:52 Onderwerp: |
|
|
Moord, meerdere pogingen tot moord/doodslag... Van mij mag deze persoon levenslang achter de tralies.  |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 03 nov 2004 1:00 Onderwerp: |
|
|
Het is ook een bekende van de AIVD. Weet niet of dat nou zo bijster veel zegt.
Hij is ook een vriendje van die andere flapdrol, Salie of hoe heet ie, die laatst is opgepakt met een blauwdruk van de tweede kamer in zijn bezit.
Grensgeval! Klote! Hoe ga je hiermee om?
Mag de AIVD iedere verdacht ogende persoon (lees: alle Marokkanen) zomaar in de gaten houden? Liever niet lijkt me! Maar deze persoon viel dus net buiten de categorie gevaarlijk genoeg. En nu is Theo van Gogh dood! Causaal verband? Terrorisme? Rechtsbescherming? Aaaarch!
 _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
Sovereign
|
Geplaatst: wo 03 nov 2004 1:04 Onderwerp: |
|
|
Als deze net erbuiten viel, hoe gevaarlijk zijn die anderen dan wel niet?  |
|
|
|
 |
|