|
|
| Auteur |
Bericht |
vraagteken77
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: ma 28 dec 2009 13:25 Onderwerp: Is de horeca CAO op mijn nul urencontract van toepassing? |
|
|
Hierbij een vraag over het volgende.
Ben sinds 01-10-2005 in dienst middels een nul uren contract. In het contract staat aangegeven:
Deze overeenkomst treedt feitelijk in werking op de dag dat de bedongen werkzaamheden worden uitgevoerd en eindigt van rechtswege zonder dat hiertoe opzegging is vereist, wanneer bedoelde werkzaamheden zijn beeindigd. Mag dit ?
Daarnaast is mijn uurloon netto vastgesteld en wordt deze verhoogt met 8% vakantiegeld en 8% vergoeding voor vakantiedagen. Het uurloon is hoger dan het minimum loon maar is sinds mijn indienst treding niet verandert. Mag dit ?
Ik werk in de Horecam maar nergens in mijn contract staat dat er een CAO van toepassing is. Is de Horeca CAO op mij van toepassing?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen |
|
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 29 dec 2009 2:19 Onderwerp: Re: nul uren contract |
|
|
| Quote: | | Deze overeenkomst treedt feitelijk in werking op de dag dat de bedongen werkzaamheden worden uitgevoerd en eindigt van rechtswege zonder dat hiertoe opzegging is vereist, wanneer bedoelde werkzaamheden zijn beeindigd. Mag dit ? | Ja dat mag best.
| Quote: | | Daarnaast is mijn uurloon netto vastgesteld en wordt deze verhoogt met 8% vakantiegeld en 8% vergoeding voor vakantiedagen. Het uurloon is hoger dan het minimum loon maar is sinds mijn indienst treding niet verandert. Mag dit ? | Dat kan ook.
| Quote: | | Ik werk in de Horecam maar nergens in mijn contract staat dat er een CAO van toepassing is. Is de Horeca CAO op mij van toepassing? | Dat ligt er aan of je werkgever is ingeschreven bij het Bedrijfschap Horeca en Catering.
Ben jij verplicht aan een oproep gehoor te geven?
En hoe veel uur werk je gemiddeld per week?
Ik vraag dit omdat het er niet om gaat hoe partijen een overeenkomst noemen. Het kan best dat je werkgever het een nul-uren contract noemt, maar dat je je als er problemen ontstaan met succes op het bestaan van een arbeidsovereenkomst kunt beroepen, met alle gevolgen van dien. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: di 29 dec 2009 4:44 Onderwerp: Re: nul uren contract |
|
|
| tikSimone schreef: | | Quote: | | Deze overeenkomst treedt feitelijk in werking op de dag dat de bedongen werkzaamheden worden uitgevoerd en eindigt van rechtswege zonder dat hiertoe opzegging is vereist, wanneer bedoelde werkzaamheden zijn beeindigd. Mag dit ? | Ja dat mag best. |
Dit mag alleen als de dag waarop de overeenkomst eindigt op een objectieve manier wordt vastgesteld. "Wanneer de werkzaamheden zijn beëindigd" is in het algemeen niet voldoende. Het zal duidelijk moeten zijn waar het einde van die werkzaamheden precies van afhangt. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 29 dec 2009 15:21 Onderwerp: |
|
|
Ik zeg: kom twee dagen bedienen. Dan is het einde van de werkzaamheden toch wel helder? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 29 dec 2009 20:43 Onderwerp: |
|
|
Is dat wat de werkgever van vraagteken77 heeft gezegd? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
vraagteken77
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: di 05 jan 2010 17:09 Onderwerp: |
|
|
Quote:
Daarnaast is mijn uurloon netto vastgesteld en wordt deze verhoogt met 8% vakantiegeld en 8% vergoeding voor vakantiedagen. Het uurloon is hoger dan het minimum loon maar is sinds mijn indienst treding niet verandert. Mag dit ?
Dat kan ook.
Is dit niet in strijd met Art. 7:640 ?
gedurende een arbeidsovereenkomst geen afstand gedaan kan worden van vakantieuren tegen een schadevergoeding  |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 05 jan 2010 20:16 Onderwerp: |
|
|
Je hebt helemaal geen vakantiedagen? Dat kan zeker niet. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
John50
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 10 jan 2010 12:38 Onderwerp: |
|
|
FNV Horeca heeft een informatienummer voor niet-leden: Niet-ledennummer 0900 - 239 10 00.
Daarnaast houdt FNV Horeca regelmatig bijeenkomsten om werknemers in de horeca-sector uitleg te geven over de lonen en nog meer onderwerpen. Deze bijeenkomsten en de gegeven adviezen zijn gratis.
Kijk op www.fnvhoreca.nl voor informatie. |
|
|
|
|
 |
|
|