|
Auteur |
Bericht |
Herr_Leo
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 22 dec 2009 21:17 Onderwerp: Opzegging lidmaatschap balsportvereniging |
|
|
Beste forumbezoekers,
Ik ben sinds juni 2009 officieel lid van een balsportvereniging. Omdat is gebleken dat deze sport niet helemaal mijn ding is heb ik besloten mijn lidmaatschap stop te zetten. U raadt het al een navordering voor de rest van het verenigingsjaar a EUR 95,- kassa!!!
Dit zijn de voorwaarden op het inschrijfformulier:
"Voorwaarden:
Het lid is verplicht de contributie eens per kwartaal, bij vooruitbetaling, per automatisch incasso te voldoen. Bij de eerste incasso wordt een inschrijfgeld van € 5,00 geïnd.
De overeenkomst wordt aangegaan voor een onbepaalde tijd en eindigt alleen door:
A. Een schriftelijke kennisgeving door het lid aan de secretaris. Deze kennisgeving dient voor het einde van het verenigingsjaar (30 april) in het bezit te zijn van de secretaris; het lidmaatschap eindigt alsdan p[ 1 juli van datzelfde jaar.
B. Overlijden.
C. Ontzetting uit het lidmaatschap, hetgeen het bestuur schriftelijk aan betrokkene, met opgaaf van redenen, mededeelt (wanneer een lid handelt in strijd met de statuten, reglementen of besluiten van de vereniging, of de vereniging op onredelijke wijze benadeelt); beroep tegen ontzetting is mogelijk.
WANNEER HET LIDMAATSCHAP IN DE LOOP VAN HET VERENIGINGSJAAR, ONGEACHT DE REDEN OF OORZAAK, EINDIGT, BLIJFT NIETTEMIN HET CONTRIBUTIEBEDRAG TOT 1 JULI VOLGEND OP DE AFLOOP VAN DAT VERENIGINGSJAAR DOOR HET LID VERSCHULDIGD.
Het lid verklaart hierbij, dat hij/zij uitsluitend voor eigen risico de balsport zal beoefenen en reeds nu afstand te doen van alle rechten tot het instellen van een schadeclaim c.q. een actie tegen de vereniging wegens vergoeding van de kosten en schaden als gevolg van enig ongeval of letsel ten gevolge van sportbeoefening opgelopen, of wegens het in het ongerede raken van de in de lokalen achtergelaten sportkleding, kleding of andere persoonlijke bezittingen.
"
Natuurlijk ben ik wel akkoord gegaan met de voorwaarden, maar mogen deze voorwaarden gesteld worden? |
|
|
|
 |
marionvangelder
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Studieomgeving (MA): Berichten: 18
|
Geplaatst: di 22 dec 2009 22:41 Onderwerp: |
|
|
Als je een telefoon-abonnement afsluit kan je ook niet naar drie maanden zeggen dat je dit abonnement niet wilt.
Het staat ook in de wet dat het mag. Artikel 2:35 lid 5 BW
Onderstaande link kun je het zelf zien/lezen.
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW2/35.html |
|
|
|
 |
Herr_Leo
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 23 dec 2009 8:42 Onderwerp: |
|
|
marionvangelder schreef: | Als je een telefoon-abonnement afsluit kan je ook niet naar drie maanden zeggen dat je dit abonnement niet wilt.
Het staat ook in de wet dat het mag. Artikel 2:35 lid 5 BW
Onderstaande link kun je het zelf zien/lezen.
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW2/35.html |
Bedankt voor je snelle antwoord. Helaas is het helemaal volgens de regeltjes.
De voorwaarden zijn overigens niet alleen het eerste jaar geldig ook de hierop volgende jaren. De vergelijking die je plaatst met het telefoonabonnement gaat daarom niet op. Indien ik 10 jaar lid ben mag ik alsnog het gehele jaar betalen. |
|
|
|
 |
marionvangelder
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Studieomgeving (MA): Berichten: 18
|
Geplaatst: za 26 dec 2009 0:49 Onderwerp: |
|
|
je bent wel heel precies
Het ging om het idee dat als je ergens voor tekent, dan kom je er niet makkelijk van af ! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 26 dec 2009 15:36 Onderwerp: |
|
|
Maar op dat idee bestaan vele uitzonderingen, en dat er in situatie A geen uitzondering op bestaat betekent niet dat er in situatie B ook geen uitzondering op bestaat.
Maar art. 2:35 lid 5 BW is natuurlijk erg duidelijk. Telecomabonnementen zijn aan strengere regels gebonden dan sportverenigingslidmaatschappen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|