|
Auteur |
Bericht |
de Webmeester Webmeester
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: vr 18 dec 2009 19:11 Onderwerp: Rechtspraak met religieus tintje |
|
|
Verbeeld ik me dit nu of is er de laatste tijd veel rechtspraak met een religieus tintje... Van een mooie ketting tot een lange baard.
Wat vinden jullie? _________________ Meedoen | Nettiquette | Colofon |
|
|
|
 |
Basa
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 256
|
Geplaatst: vr 18 dec 2009 22:09 Onderwerp: Re: Rechtspraak met religieus tintje |
|
|
Je verbeeld het je niet alleen, maar het is zo. Recht is nu eenmaal vaak een weerspiegeling van wat er in de samenleving leeft. Momenteel zijn we erg bezig met religieus getinte onderwerpen en elke keer als er zich zo'n onderwerp voordoet, is de gehele samenleving in rep en roer. Overigens geldt hetzelfde voor pedoseksualiteit. |
|
|
|
 |
Davina
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: za 19 dec 2009 19:08 Onderwerp: |
|
|
Raar zeg van die ketting. Kunnen ze net zo goed een sieraden protocol uitvaardigen: vanaf welke grootte / kleur / materiaal sieraden gedragen mogen worden bij RVB. Ik snap best dat ze medewerkers een uniforme uitstraling willen meegeven, maar je kan ook overdrijven. _________________ “There is no perfect justice, just as there is no absolute in ethics. But there is perfect injustice, and we know it when we see it.” ~ A. Dershowitz |
|
|
|
 |
BartL
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 21 dec 2009 13:26 Onderwerp: |
|
|
Tja, we komen langzamerhand tot de conclusie dat we niet meer weten om te gaan met religie in onze maatschappij. Dat uit zich dan in extreme standpunten, conflicten en daarna onvermijdelijk dus rechtzaken en uitspraken. |
|
|
|
 |
|