|
Auteur |
Bericht |
janvg
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 dec 2009 17:37 Onderwerp: ontheffing art 323 wro en bouwvergunning veleend en toch b |
|
|
ik heb een ontheffing art 323 wro en een bouwvergunning gekregen van de gemeente tijdens de zienswijze is er geen enkel bezwaar binnengekomen en ben dus met de verbouw van mijn pand begonnen wat inmiddels is afgerond en geheel klaar is nu hebben de buren alsnog een bezwaar ingediend op het verlenen van mijn bouwvergunning wat nu ? |
|
|
|
 |
John Locke
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: do 17 dec 2009 18:19 Onderwerp: Re: ontheffing art 323 wro en bouwvergunning veleend en toch b |
|
|
janvg schreef: | ik heb een ontheffing art 323 wro en een bouwvergunning gekregen van de gemeente tijdens de zienswijze is er geen enkel bezwaar binnengekomen | Waartegen kon toen bezwaar gemaakt worden? |
|
|
|
 |
Nico1979
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 18 dec 2009 22:00 Onderwerp: |
|
|
Ik begrijp dat er geen zienswijze is ingediend tijdens de periode dat het ontwerpbesluit voor het verlenen van ontheffing en de bouwvergunning ter inzage lag.
Tegen het uiteindelijke besluit tot het verlenen van ontheffing en de bouwvergunning staat geen bezwaar open maar beroep bij de rechtbank. Dit vanwege het feit dat afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht van toepassing is (uniforme openbare voorbereidingsprocedure).
Tenzij appellant een goede reden heeft waarom hij geen zienswijze heeft ingediend, zal zijn beroep door de rechter niet-ontvankelijk worden verklaard. |
|
|
|
 |
John Locke
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: za 19 dec 2009 23:29 Onderwerp: |
|
|
Nico1979 schreef: | Ik begrijp dat er geen zienswijze is ingediend tijdens de periode dat het ontwerpbesluit voor het verlenen van ontheffing en de bouwvergunning ter inzage lag.
Tegen het uiteindelijke besluit tot het verlenen van ontheffing en de bouwvergunning staat geen bezwaar open maar beroep bij de rechtbank. Dit vanwege het feit dat afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht van toepassing is (uniforme openbare voorbereidingsprocedure).
Tenzij appellant een goede reden heeft waarom hij geen zienswijze heeft ingediend, zal zijn beroep door de rechter niet-ontvankelijk worden verklaard. | Je gaat er hierbij dan wel vanuit dat de ontheffing en de bouwvergunning gelijktijdig cq. gekoppeld in procedure zijn gebracht. Dat hoeft op zich niet en binnen beide procedures kan bezwaar gemaakt worden. Vandaar mijn eerdere vraag. |
|
|
|
 |
Nico1979
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 20 dec 2009 21:54 Onderwerp: |
|
|
Zo kun je hem inderdaad ook lezen. Ik ging daar niet vanuit. Ts zal hierover uitsluitsel moeten geven. |
|
|
|
 |
|