|
Auteur |
Bericht |
menno_
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 12 dec 2009 15:05 Onderwerp: Auto gekocht, blijkt groot probleem te hebben! |
|
|
ik heb verleden week een 2de handse auto gekocht. het was een auto handelaar, hij heeft een auto import/export bedrijf. maar hij zei dat het een auto van zijn vriend is, dus niet van hem. hij verkoopt hem voor een ander zei hij
nu blijkt na een week dat deze auto extreem veel olie verbruikt wat duidt op een groot probleem. volgens een monteur moet hij met spoed gemaakt worden wat rond €2000 zal kosten.
Ik heb het meerdere keren gevraagd toen ik hem kocht van is er iets met de auto? verbruikt hij olie? enz enz alles was goed volgens hem.
heb ik nu recht op vergoeding? ik heb al zijn gegevens. |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: ma 14 dec 2009 9:15 Onderwerp: |
|
|
Gaat het om een bedrijf en heb je hem voor privédoeleinden gekocht?
Zo ja, dan lijk je een beroep te kunnen doen op non-conformiteit (art. 7:17 BW).
'De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.'
Als de auto niet normaal kan functioneren zonder dat die reparaties worden uitgevoerd, dan heb je m.i. een punt. Ook is het wel van belang wat er tussen jullie is gezegd over de staat van de auto. Als er bijvoorbeeld is aangegeven dat het niet om een al te beste auto gaat, maar dat je 'waar voor je geld krijgt' en je hebt bijvoorbeeld € 250,- betaald, dan kan dit in sommige gevallen betekenen dat je een dergelijke reparatie kunt verwachten. _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
|