Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Boetes CJIB ni...
SEO
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 29 jun 2025 0:24
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ik wil verhuizen maar mag niet van ex-man.. wat kan ik doen
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
moedertje40

Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: zo 13 dec 2009 0:25    Onderwerp: Ik wil verhuizen maar mag niet van ex-man.. wat kan ik doen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,

Ik heb een 9 jarige zoon uit mijn vorige huwelijk ,nou is het zodat mijn ex-man al sinds dat ik mijn huidige man heb ontmoet ons het leven zuur wilt maken.

Door middel zeggen dat ik geestelijk ziek ben en slecht ben voor mijn zoon, gewoon door het slijk heen gehaald.
Nu is het zo dat hij een verzoek heeft gedaan voor een een verandering hoofdverblijfplaats terwijl hij een omgangsregeling heeft om de 14 dagen en de helft van de vakanties.

Mijn ex is eind vorig jaar pas gaan samenwonen en is zelf 45 min van ons af gaan wonen nog moeten wij opdraaien voor zijn verhuizing doormiddel van brandstofkosten end ...en 2 maanden later had ik het verzoek binnen in het onderzoek van de kinderbescherming kwam uit dat mijn zoon bij mij mag blijven wonen maar dat hij een ots krijgt

maar deze uitspraak wordt naar verwachting begin februari 2010
dus de ots ( ondertoezichtstellig van een gezinsvoogd ) is er nog niet...

maar nu.... wij kunnen een geweldig manege overnemen in een andere gedeelte van het land wat nu volgens routenet 51.5km dus 15 a 20 min verder voor de bezoekregeling rijden is en mij ex-man wilt geen toestemming geven hij heeft samen met mij gezag.
Weet iemand wat mij rechten zijn?? alvast bedankt voor het antwoord/reactie.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ouwe sloeber

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: zo 13 dec 2009 0:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het gaat niet zozeer om jouw rechten, maar om de rechten van het kind. Uit uitspraken die ik heb gelezen blijkt dat een moeder een zekere mate heeft van bewegingsvrijheid, maar mag het contact met de vader niet ingrijpend wijzigen.
Ik kan me voorstellen dat wanneer je zoontje bij de vader in het dorp/straat woont, het contact ernstig wordt gewijzigd. Als je nu een half uur met de auto woont dat dit niet het geval is.

Eigenlijk blijkt uit die uitspraken dat het alle kanten uit kan gaan. Mijn conclusie is dat er specifiek van geval naar geval wordt gekeken. Hoe is het voor het kind dat hij uit zijn huidige sociale omgeving weg moet, hoe is de gezinssituatie bij zijn vader, hoe is die bij jou, is de manege een verbeterde omstandigheid tov de (werk)situatie nu........

Je mag in ieder geval niet zomaar de verblijfplaats van het kind wijzigen. Daarvoor moet je toestemming hebben van de ander gezaghebbende ouder. Als je die niet krijgt, moet je vervangende toestemming vragen bij de rechter.

Overigens las ik op dit forum dat de rechter niet verbiedt te verhuizen, maar wel de hoofdverblijfplaats van het kind kan veranderen.

Wat wil je zoon eigenlijk zelf?
moedertje40

BerichtGeplaatst: zo 13 dec 2009 1:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi, tuurlijk gaat het om het kind maar als moeder heb je toch ook bepaalde recht... netals vaders.

Mijn zoon weet nog van niets, ik wil het eerst uitzoeken voordat ik stappen onderneem omdat het anders gelijk bij mijn ex komt het bedrijf wordt overgenomen door ons en de ex-vrouw en partner van mijn man dus in totaal leven wij met 2 gezinnen op de manege.... mijn zoon wel altijd en ook in het rapport kinderbescherming dat hij liever bij zijn broertjes en zusjes woont dan alle met zijn vader en stiefmoeder omdat hij dan hun en ons zo moet missen. het andere gezin bestaat uit zijn stiefzusje en het zoontje van de ex-vrouw + partner en onze uit nog 2 half broertjes.

Bij vader naar zeggen van zoon lief heeft hij geen vriendjes daar en wilt hij naar 1 dag naar huis.

de verandering betekend financeel een hele grote vooruit gang en ik kan meer bij mijn kinderen zijn dan nu.

groetjes
ouwe sloeber

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: zo 13 dec 2009 1:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je zoontje het naar zijn zin heeft bij de grote familie met veel kinderen, het een financiele vooruitgang is en je meer tijd voor hem hebt, dan zal dat in je voordeel zijn.
De OTS zal dat misschien niet zijn.

Maar goed, zoals gezegd, een rechter weegt alles af, ook de punten die zijn vader inbrengt.

Hoe dan ook, een rechtszaak is vervelend en duur (maar je verhaal lezend de enige optie). Er samen uitkomen is beter (ja, open deur). Zoek eens uit of mediation wat voor je is.

Goed te lezen dat het contact tussen je man en zijn ex wel goed is. Het bestaat dus wel!
moedertje40

BerichtGeplaatst: zo 13 dec 2009 2:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ja dat bestaat zeker hoe wel het ook lang heeft geduurt hoor.... mediation zitten we al in maar help niet zoveel
open deur die heb ik altijd open gehouden zal ik altijd doen want je heb toch te maken met de gevoelens van je kind.

Hopenlijk komt die rechtzaak niet maar ik vrees van wel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds