|
Auteur |
Bericht |
David146
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 10 dec 2009 13:22 Onderwerp: Vakantie opname geweigerd |
|
|
Hallo,
korte vraag;
Ik werk bij de Albert Heijn als vulploegmedewerker en heb recentelijk vakantie aangevraagd voor in de kerstvakantie. Kort daarna kreeg ik te horen dat ik geen vakantie mag opnemen in de kerstvakantie, omdat dit de drukste dagen zijn in de supermarkt. Hierdoor zou ik mijn wintervakantie moeten afzeggen.
Ik heb het bericht meer dan 3 weken van te voren ingeleverd, dus zou dit geen enkel probleem moeten zijn.
Mijn vraag; Verwaarloost de albert Heijn hierbij mijn rechten als arbeider of hebben ze gelijk en zou ik mijn vakantie moeten afzeggen.
Alvast bedankt,
Mvg,
David |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: do 10 dec 2009 14:30 Onderwerp: |
|
|
Heb je de vakantie 3 weken geleden aangevraagd, of bedoel je 3 weken voor het ingaan van de vakantie?
art. 7:638 lid 2 BW schreef: | Voorzover in de vaststelling van de vakantie niet is voorzien bij schriftelijke overeenkomst dan wel bij of krachtens collectieve arbeidsovereenkomst of regeling door of namens een daartoe bevoegd bestuursorgaan of de wet, stelt de werkgever de tijdstippen van aanvang en einde van de vakantie vast overeenkomstig de wensen van de werknemer tenzij gewichtige redenen zich daartegen verzetten. Indien de werkgever niet binnen twee weken nadat de werknemer zijn wensen schriftelijk heeft kenbaar gemaakt, schriftelijk aan de werknemer gewichtige redenen heeft aangevoerd, is de vakantie vastgesteld overeenkomstig de wensen van de werknemer. |
Als je werkgever meer dan 2 weken heeft gewacht met het maken van bezwaar, dan is de zaak dus duidelijk: de vakantie is vastgesteld volgens jouw wensen.