|
Auteur |
Bericht |
MandyvB
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 05 dec 2009 13:40 Onderwerp: Koophuis op naam van partner, partner nu weg |
|
|
Hallo,
Ik zit met een dilemma en zit met mijn handen in het haar.
Het zit zo.
Mijn partner en ik wonen samen, in een koophuis op zijn naam(ong. 2 jaar nu). We hebben 2 kindjes (die hij heeft erkend).
Het ging al niet goed, maar nu is hij er vandoor, ik was/ben financieel afhankelijk van hem, dus weet nu echt niet wat te doen!! Als ik de uitkeringsinstantie bel, zeggen ze dat ik geen uitkering mag aanvragen, maar wat moet ik nu doen?? Ik heb hier 2 kleine kindjes en kan nergens anders verblijven en geen enkel inkomen!
Nu zit het zo dat mijn ex dus die hypotheek (en de energie en water denk ik ook niet) niet betaald, gister kwamen er dus 2 mannen om fotos te maken van dit huis , (taxeerders). Alle inboedel is wel van mij, ik had al begrepen dat ik alle bonnetjes en papiertjes moet opzoeken. Maar ik zit wel gigantisch zorgen te maken, hoe kom ik hier uit?? Kan ik wel urgentie aanvragen? Wat moet ik doen?! Mijn ex is niet te bereiken dus brengt zichzelf zwaar in de problemen!!
Hopelijk kunnen jullie mij gauw helpen, alvast heeeel erg bedankt.
Met vriendelijke groet,
Mandy |
|
|
|
 |
MandyvB
|
Geplaatst: za 05 dec 2009 13:42 Onderwerp: |
|
|
oja, en volgens mij hebben wij geen samenlevingscontract, ik sta gewoon ingeschreven in dit huis. En kinderen hebben mijn achternaam. |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: di 08 dec 2009 14:08 Onderwerp: |
|
|
Je hebt ook niet meegetekend voor de hypotheek toch? _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
MandyvB
|
Geplaatst: wo 23 dec 2009 19:53 Onderwerp: |
|
|
Nee voor de hypotheek heb ik niet getekend, dit huis is helemaal de zijne . Een lening wel voor getekend, maar die heeft hij achter mijn rug om flink verhoogd ook, daar moet ik helaas wel voor betalen.
Nu zijn ze erachter gekomen dat hij met een hoop geld naar Indonesie is gevlucht.. ik denk ook niet dat hij terug komt.
Erg lastig allemaal.. ik hoop in ieder geval op urgentie en een uitkering snel, want het gaat zo langzaam allemaal! En een hoop geduld... pff |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 24 dec 2009 7:32 Onderwerp: |
|
|
MandyvB schreef: |
Erg lastig allemaal.. ik hoop in ieder geval op urgentie en een uitkering snel, want het gaat zo langzaam allemaal! En een hoop geduld... pff |
In jou situatie kom je inderdaad in aanmerking voor urgentie, gemeentes moeten zelfs voor dit soort gevallen huizen achter de hand hebben, ook voor mensen die geen woning meer hebben door brand of ongeval. |
|
|
|
 |
|