Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
incasso proced...
Force justice ...
Volkshuisevest...
Psychiatrie
Seeking CIPD a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 22 jun 2025 17:25
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Valse verklaring vechtpartij zoon
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jabbadabba

Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2009 19:47    Onderwerp: Valse verklaring vechtpartij zoon Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Mijn zoon (12) is betrokken geweest bij een vechtpartij op school. Hij tikte (niet hard) een jongen tegen zijn hoofd aan die tegen hem had gelogen en vroeg hem hoe dat zat. Ik heb hem ook al verteld dat hij dat beter niet had kunnen doen, maar het is helaas al gebeurd.

Nadat mijn zoon dat had gedaan is die bewuste jongen mijn zoon aangevlogen. Die jongen zit al een poos op judo en wilde dat toepassen op mijn zoon. Mijn zoon belandde op de grond en gooide zijn belager van zich af.

Wat later hoorde mijn zoon dat die jongen zijn enkel heeft gebroken en dat er groeischijven beschadigd zijn, dit kan zeer ernstig aflopen in de toekomst.

Die jongen heeft een valse verklaring afgelegd tegen de directeur van de school en zijn vrienden beamen zijn verhaal.

Nu ben ik net gebeld door de vader van die jongen met het verhaal dat ze alle kosten op ons gaan verhalen, zowel de medische als de kosten voor het rijden naar het ziekenhuis en het brengen en halen van school.

Ik geloof mijn zoon op zijn woord, ook die jongen waar hij nu weer gewoon mee praat, heeft aan mijn zoon verklaard dat hij is dubbelgezwikt omdat hij judo toe wilde passen.

Wat te doen?

Alvast bedankt voor de eventuele raad!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Don

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2009 21:31    Onderwerp: Re: Valse verklaring vechtpartij zoon Reageer met quote Naar onder Naar boven

jabbadabba schreef:

(...)
Ik geloof mijn zoon op zijn woord, ook die jongen waar hij nu weer gewoon mee praat, heeft aan mijn zoon verklaard dat hij is dubbelgezwikt omdat hij judo toe wilde passen.

Wat te doen?

Alvast bedankt voor de eventuele raad!!

De judoka vragen zijn verklaring te herhalen ten overstaan van de vader en (eventueel de directeur) lijkt me een goede eerste stap.
Martha

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2009 21:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Welke verklaring te herhalen?
Die waarin hij de zoon beschuldigd, of die waarin hij telt dat het zijn eigen schuld was?

Psychologisch lijkt het mij overigens niet verstandig de judoka iets te verzoeken. Die andere ouders kunnen zich nogal aangevallen voelen als een vreemde hun kind opdraagt iets te doen.

Lijkt mij handiger het gesprek aan te gaan met de directie en vervolgens te vragen of deze contact willen leggen met de andere ouders zodat er een gesprek kan plaatshebben. In dit gesprek kunt u dan uw kant van het verhaal doen en zeggen dat u de indruk heeft dat uw kind de waarheid zegt. Maar natuurlijk vooral benadrukken dat u het echt allemaal heel vervelend en naar vindt voor hun kind. Vooral ook vragen hoe het nu met dat kind gaat en oprechte interesse tonen en begrip. Laat die andere ouders maar even uitpraten en hun hart luchten. Probeer dan een toenadering te zoeken.

Als dit gesprek niet mogelijk is schijnt mij dat u gewoon moet afwachten wat er verder gebeurt. Als die andere ouders stappen zetten merkt u het vanzelf wel.

De kinderen en getuigen zullen dan door een rechter worden gehoord. Het hangt dan van de rechter af wie er gelooft wordt.
Vooraf trachten getuigen of ´slachtoffer´ onder druk te zetten iets te verklaren lijkt mij niet zo handig.

(later nog tekst toegevoegt)

Laatst aangepast door Martha op wo 02 dec 2009 21:54, in totaal 2 keer bewerkt
Don

BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2009 21:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Martha schreef:
Welke verklaring te herhalen?
Die waarin hij de zoon beschuldigd, of die waarin hij telt dat het zijn eigen schuld was?

Voor zover dat niet blijkt uit het deel dat ik citeer: de verklaring waarin hij stelt dat het zijn eigen schuld was.
Martha

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2009 21:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De waarde van die verklaring lijkt mij bedenkelijk.
Kennelijk moeten de kinderen met elkander verder binnen de school.
Het kan ook zijn dat dat andere kind dat slechts zegt uit stoerheid, of om de lucht te klaren, etc.
Veel betekenis is aan deze enkele verklaring niet te hechten zo mij schijnt.

Het kind verzoeken dit te herhalen is (zo als ik al stelde) naar mij schijnt niet zo handig. Men tracht daarmee het kind te manipuleren.

Als men al iets aan het kind vraagt dan wellicht gewoon vragen nogmaals te vertellen wat er precies is gebeurd en of hij zeker is dat die andere schuld heeft.
Don

BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2009 22:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In het licht van de opvolgende antwoorden is mijn reactie wat kort door de bocht.

Ik ben geen psycholoog of orthopedagoog en kan het probleem dus niet vanuit dat oogpunt benaderen.

Als ik mijn gezond verstand gebruik ben ik geneigd om het eens te zijn met Martha.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2009 23:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bel je aansprakelijkheidsverzekering. Die is er voor dit soort situaties.

jabbadabba schreef:

Zolang die verklaringen er liggen zou ik als ik jou was maar gewoon accepteren dat anderen niet hetzelfde geloof stellen in het woord van je zoon. Iets anders is onrealistisch en zonde van je tijd.

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: do 03 dec 2009 9:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niet echt een juridische vraag maar wellicht kan je navragen of er videomateriaal van de vechtpartij is? Veel vechtpartijen op scholen worden gefilmd met mobieltjes, camera's, etc. Dit kan als perfect bewijs dienen mocht het tot een rechtzaak komen! Rolling Eyes

Hiermee bedoel ik niet dat je die filmpjes moet posten want daar ben ik niet in geintresserd. Het is voor jou wellicht wel van belang!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds