|
Auteur |
Bericht |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 01 dec 2009 10:40 Onderwerp: |
|
|
Mooi dat je rechtsbijstand hebt! Update dit topic af en toe, er zullen veel mensen nieuwsgierig zijn naar de afloop! |
|
|
|
 |
slavko
|
Geplaatst: di 01 dec 2009 18:37 Onderwerp: |
|
|
Ja, nou dat ben ik ook
Ik zal het onderwerp proberen geupdate te houden tot de afloop.
Hopelijk hebben anderen er iets aan.
Allemaal vriendelijk bedankt.
Quote: | Mooi dat je rechtsbijstand hebt! |
Krijg het idee dat rechtsbijstand wel eens n1 product zou kunnen worden in deze maatschappij.
Gr Slavko |
|
|
|
 |
slavko
|
Geplaatst: do 07 jan 2010 17:52 Onderwerp: |
|
|
Bij deze een updatetje...
De werkgever heeft ondertussen zijn vorderingen en waarschuwingen officieel gehad. We hebben nog geen verrekening gezien. Er zijn andere schuldeisers er bij betrokken die ook tegoeden bij deze mevrouw hebben.
Jurist van de Rechtsbijstand is nu bezig met aanvraag faillissement. Of het uitbesteden hiervan.
We hebben begrepen dat dit nog minimaal 8 tot 12 weken gaat duren.
Opzich geen gunstig vooruitzicht. Ik probeer de maandelijkse lasten op te vangen maar zonder de spaarrekening lukt dat gewoon niet, en deze begint aardig in te krimpen. Met de bekende afrekeningen aankomende maanden zie ik de bui nu al hangen.
Dus om de omstandigheden te verzachten heeft m`n vriendin contact gehad met UWV over een eventuele uitkering. Ze komt er niet voor in de aanmerking omdat ze officieel niet werkloos is...
Even een andere baan vinden gaat ook niet echt van het leien dakje.
Aan een kant is de stelling te begrijpen aan andere kant is er niets in dit land wat deze situatie dekt!
Het valt tegen als je altijd onbezorgd hebt kunnen leven en nu op elke cent moet passen. En het valt me tegen dat iedere idioot zo mensen kan aannemen en benadelen. Uiteraard was dit ook ons aan te rekenen maar hey, je moet de mensen een kans geven....
Het zijn wanhopige tijden maar mensen pas op waar je mee de zee in gaat! Weer een levens les! |
|
|
|
 |
slavko
|
Geplaatst: ma 12 apr 2010 10:46 Onderwerp: |
|
|
hallo Allemaal,
Nog even een update over dit geval.
Het is ondertussen allemaal opgelost.
Alles is verrekent en afgehandeld door UWV. Zeg het niet snel maar pluimpje voor UWV.
Rechts bijstand hebben we niets aan gehad. Ze hebben 2 brieven naar de werkgever gestuurd en daar is het bij gebleven. Procederen wouden ze niet omdat er teveel schuldeisers waren :S
We zijn gewoon dom naar UWV gaan bellen totdat we een goed persoon aan de telefoon kregen. Ik denk dat we 4 of 5 verschillende aan de telefoon hebben gehad die ons weer naar rechtsbijstand doorverwezen.
Laatste verwees ons door met afdeling faillissementen waarbij de zaken al snel opgepakt werden en eindresultaat vorm kreeg.
Dus maar hoe ziet de oplossing er nu uit:
-werkgever bestaat nog..
-UWV heeft de betalings verplichting overgenomen en de werkgever heeft nu een schuld bij UWV.
-Mijn vriendin heeft al haar tegoeden van UWV uitbetaald gekregen en tevens een ontbinding van de arbeidsovereenkomst.
Mvg Slavko |
|
|
|
 |
Paula van O
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 20
|
Geplaatst: vr 16 apr 2010 16:32 Onderwerp: |
|
|
Wat fijn dat het allemaal geregeld is! Als ik je bericht eerder had gelezen had ik je inderdaad kunnen vertellen dat ze bij het UWV moest vragen om de loongarantieregeling en dat alles dan wel goed zou komen. Toch fijn dat alles nu is opgelost! |
|
|
|
 |
|