Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 17:10
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Doorstromen Mastersprogramma na HBO rechten, ja of nee?
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 13 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Doorstromen Mastersprogramma na HBO rechten, ja of nee?
Ja
47%
 47%  [ 47 ]
Nee
24%
 24%  [ 24 ]
Rechten hoort sowieso niet thuis op HBO
28%
 28%  [ 29 ]
Totaal aantal stemmen : 100

Auteur Bericht
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2004 1:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Farah schreef:
Oh trouwens de 'dunheid' van de werk en blokboeken zou ik niet onderschatten, misschien is dat wel zo in Tilburg...maar niet op HHS!! Rolling Eyes
Als je trouwens studiemateriaal hebt wat je eventueel kunt mailen, dan zie ik dat graag tegemoet. Wink

Quote:
En ik moet ook kwijt dat ik toch best blij ben met de hoeveelheid jurisprudentie die ik ken....Smile
Het kan altijd genuanceerder. Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Farah

Farah

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HHs

Berichten: 215


BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2004 9:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ Sovereign: daar heb ik het net iets te druk voor, Confused Ik moet zometeen mijn eerste tentamen gaan maken, deze hele week wordt zwaar Crying or Very sad !! Maar goed, dat heeft niet veel te maken hiermee. Ik zal er niet zo diep op ingaan, maar ik kan je vertellen dat we onder andere de volgende literatuur hebben gehad in het eerste jaar: Michiels: hoofdzaken van het bestuursrecht, Storm/Van Steenbergen: Overzicht Ondernemingsrecht, Meijknecht: kennismaking met het nieuw burgerlijk procesrecht, Belinfante: beginselen van het nederlandse staatsrecht. Sommige boeken zijn echt van universitair nivea, en andere waren weer makkelijker. Aangezien de readers natuurlijk door de school worden gemaakt kan ik je geen titels e.d. geven, maar ik zal je binnenkort wel een selectie uit onze reader van strafrecht sturen (als ik het niet vergeet), kun je kijken wat je ervan vindt! -x- Very Happy
_________________
Dil Ne Jise Chaha Is Qadar,
Ke Khud Na Jaane Hum, Hum Hain Kidhar
Wo To Rehta Hai Jaise Bekhabar,
Na Jaane Meri Chaahat Ka Kab Hoga Asar...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2004 13:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Farah schreef:
@ Sovereign: daar heb ik het net iets te druk voor, Confused Ik moet zometeen mijn eerste tentamen gaan maken, deze hele week wordt zwaar Crying or Very sad !!
Je hoeft het ook nu niet te doen. Suc6 met je tentamens. Wink

Quote:
maar ik zal je binnenkort wel een selectie uit onze reader van strafrecht sturen (als ik het niet vergeet), kun je kijken wat je ervan vindt! -x- Very Happy
Ik herinner je er wel aan eventueel. Cool
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2004 16:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Sovereign: Nee ik bedoelde ook niet perse dat jij dat zei, van die deavluering van je mr titel, alleen dat had ik hiervoor ergens een keer gelezen, weet niet meer pcies wie dat zei.
Wat bedoel je verder precies van die beroepsmogelijkheden?? Dat er dan te weinig werk is voor WO-ers ofzo omdat er nu ook HBO-ers komen??? Of bedoel je dat niet, iniedergeval zal dat wel meevallen want men zal eerder een WO-er aannemen dan een HBO-er.

En dat van dat instromen in een Master na een Bachelor die niks met recht te maken heeft dat vind ik ook vrij belachelijk ja. Echt een raar idee. Maar ik denk dat de praktijk dan wel zal uitwijzen dat of mensen het niet halen omdat ze gewoon te weinig basiskennis hebben, of dat degenen die het wel halen niet aan de bak komen want ik denk niet dat een werkgever met een serieuze juridische vacature zo iemand zal aannemen. Dus dan zal het wel weer snel verdwijnen hoop ik.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2004 16:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eva schreef:

Wat bedoel je verder precies van die beroepsmogelijkheden?? Dat er dan te weinig werk is voor WO-ers ofzo omdat er nu ook HBO-ers komen??? Of bedoel je dat niet, iniedergeval zal dat wel meevallen want men zal eerder een WO-er aannemen dan een HBO-er.
Eerder dat de HBO-rechten studenten zich verkijken op het gemak waarmee ze denken een baan te zullen vinden, juist voor de reden die je hier aanhaalt. Het valt nog maar te bezien of werkgevers liever een HBO-jurist hebben dan een WO-jurist.

Quote:
En dat van dat instromen in een Master na een Bachelor die niks met recht te maken heeft dat vind ik ook vrij belachelijk ja. Echt een raar idee. Maar ik denk dat de praktijk dan wel zal uitwijzen dat of mensen het niet halen omdat ze gewoon te weinig basiskennis hebben, of dat degenen die het wel halen niet aan de bak komen want ik denk niet dat een werkgever met een serieuze juridische vacature zo iemand zal aannemen. Dus dan zal het wel weer snel verdwijnen hoop ik.
Die gedachte ben ik ook toegedaan. Ik het vind het niet kunnen dat de mr. titel met zulk gemak wordt uitgedeeld. Evil or Very Mad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2004 22:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Farah schreef:
Ik ben misschien niet zo hoogbegaafd als de juristen van de universiteit, maar ik weet wel dat 'voorgekauwd' met een d geschreven moet worden en niet met een t. Ik wil niemand persoonlijk beledigen, maar zo pietje precies ben ik nu eenmaal. Embarassed Think


Touché! Helemaal gelijk! Embarassed
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2004 22:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Sovereign: Hm lees mijn betoogje waar je op reageerde nog ns? Ik krijg nl. het idee dat je je onbewust een beetje schuldig maakt aan de Drogreden van de stroman, door uitspraken uit zijn context te halen, en voorbeelden als argumenten neer te zetten. Verder heb je deels gelijk, een doorstroom vanaf een niet-juridische bachelor naar masters recht lijkt mij weinig zinvol, maar ik heb genoeg respect voor het vak om er van uit te gaan dat deze mensen ( op een enkeling na) niet ver zullen komen. De studie van Tilburg klinkt idd nogal laag van niveau, Wij hebben Inleiding privaatrecht in het eerste jaar gehad aan de hand van het eerder genoemde boek en het boek "Inleiding Privaatrecht" van ?? ( heb het even niet bij de hand, uitgeleend).
Studiewijzer mailen lukt me vooralsnog niet, maar ga 't binnenkort wel even aan een medestudent vragen met iets meer pc-talent Wink
Tentamen was een voorbeeld van horen zeggen, dacht dat dat duidelijk was, niet dus Embarassed mijn fout.


@Eva: Nee hoor ik wilde dus helemaal niet een oorlogje uitvechten over wie ''beter'' is, ieder mens is even goed op zijn eigen manier. Dus daar verspil ik geen energie aan. Alleen waren er voorheen nog geen andere deelnemers in de discussie actief. Nu wel, dus ik ga eerst maar eens alles rustig doorlezen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2004 22:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nu, alle reactie's even doorgelezen.
Ik vraag me in de eerste plaats een beetje af waar die discussie over de waarde van de mastersopleiding vandaan komt. Iedereen die die opleiding afrond heeft aan dezelfde voorwaarden moeten voldoen, ze hebben hooguit via een ander soort bachelor toegang gekregen tot die opleiding.
HBO ligt qua niveau niet eens zo gek veel lager als WO, alleen wordt het onderwijs op twee heel verschillende manieren aangeboden. Een HBO'er is aan het eind van de rit net zo goed een 'hoogopgeleide'.
Wat betreft de arbeidsmarkt: HBO-Recht is een reactie op een groeiende vraag op de arbeidsmarkt naar praktijkjuristen. Rechten, en Europees/internationaal recht in het bijzonder, wordt steeds belangrijker in het bedrijfsleven. Tegelijkertijd worden WO juristen nog behoorlijk ''klassiek'' opgeleid, wat kan! botsen. Ik denk eigenlijk, dat HBO en WO juristen eerder naast elkaar dan tegenover elkaar gaan staan op de arbeidsmarkt. Wie een bedrijf aanneemt zal vooral afhangen van de wensen van zo'n bedrijf, en het soort vacature. natuurlij kzijn er nu nog geen HBO juristen in juridische functies te vinden, dat lijkt me vrij lastig voor een opleiding die pas 1,5 jaar officieel wordt aangeboden!
Ik ben het met Farah ( Nogmaals, dat voorgekauw d/t is echt een knaller, heel scherp! En heel dom van mij Taped) eens dat er hier een beetje wordt neergekeken op HBO-recht studenten. Jammer, want het opent nu juist mogelijkheden tot wederzijds leren van elkaar. Verder geloof ik best wat ze zegt over het gekregen compliment van haar studie. Tenzij je pretendeert evenveel kennis van zaken te hebben als de bedoelde docenten, zou ik een dergelijke opmerking niet al te veel devalueren.
Dan nog een laatste opmerking over de jurisprudentie: HBO-Recht studenten ( althans, op de HAN) moeten juist extra veel aandacht besteden aan jurisprudentie ( = praktijk!).

Ik had trouwens helemaal niet zo'n grote discussie verwacht over dit onderwerp! naief, zo blijkt... Confused Maar wel gaaf !

ps: @Sovereign: Als je HLO--> masters scheikunde wel begrijpt, waarom dit dan niet? Wat is het verschil tussen HLO--> masters scheikunde en HBO-recht--> masters rechten??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2004 23:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

marcel schreef:
Ik krijg nl. het idee dat je je onbewust een beetje schuldig maakt aan de Drogreden van de stroman
Dan mag je mijn stromannen gerust in het licht zetten, want met vormloze kritiek kan ik niets. Wink

Quote:
De studie van Tilburg klinkt idd nogal laag van niveau
Maar is hij dat ook t.o.v. andere HBO’s? Dat probeer ik dus vast te stellen. Een aantal maanden geleden heb ik wat tentamens van de HAN onder ogen gekregen (strafrecht, verbintenissenrecht en bestuursrecht) en dat was ook niet echt bijzonder diepgaand, het blijft allemaal zeer oppervlakkig.

Kijk ik naar het tentamen strafrecht dan zie ik voornamelijk vragen zoals:

11. Lees art. 287 (doodslag) en 307 (dood door schuld) van het Wetboek van Strafrecht. Wat moet de officier van justitie ten aanzien van beide telastleggingen bewijzen?
12. De officier van justitie maakt gebruik van een primaire en subsidiaire tenlastelegging. Leg uit wat dit betekent.

Etc.

De 'moeilijkste' vragen zijn dan denk ik nog deze twee:

15. Hoe luidt het oordeel van de rechtbank als het beroep op noodweer wordt gehonoreerd?
16. Hoe luidt het oordeel van de rechtbank als het beroep op noodweerexces wordt aanvaard?

Dit soort vragen stelt echt niet veel voor.

Quote:
Wij hebben Inleiding privaatrecht in het eerste jaar gehad aan de hand van het eerder genoemde boek en het boek "Inleiding Privaatrecht" van ?? ( heb het even niet bij de hand, uitgeleend).
Ik denk Nieuwenhuis, althans daar wordt in het HAN tentamen verbintenissenrecht wat ik hier heb naar verwezen.

Quote:
Studiewijzer mailen lukt me vooralsnog niet, maar ga 't binnenkort wel even aan een medestudent vragen met iets meer pc-talent Wink
Rechtenstudenten en computers gaan meestal niet samen. Wink

Quote:
HBO ligt qua niveau niet eens zo gek veel lager
Daar ben je in ieder geval stellig van overtuigd. Very Happy

Quote:
alleen wordt het onderwijs op twee heel verschillende manieren aangeboden.
Het een is schools en het ander niet, daar komt het in het kort op neer. Deze 'praktische insteek' heeft m.i. echter weinig extra waarde wanneer het op de kwaliteit van de producties zelf aankomt.

Het meest kenmerkende aspect aan de HBO opleiding wat je meestal niet ziet op het WO is het in groepjes verplicht werken aan een opdracht voor een heel blok. Om een voorbeeld te geven van de Tilburgse Juridische Hogeschool, daar moet men in blok 2 als groepsproject werken aan een paper wat de civiele, bestuursrechtelijke en strafrechtelijke aansprakelijkheidsmogelijkheden van de vuurwerkramp in Enschede uiteenzet. Deze drie rechtsgebieden moeten worden uitgewerkt door 4 mensen in een paper van 20 pagina’s. Dat is een typische HBO opdracht die je niet snel op het WO zult vinden. Eerder, de insteek op het WO zal zijn dat de student zelf capabel genoeg wordt geacht om dat onder de loep te nemen, wellicht in een meer theoretisch verband.

Desalniettemin, een theoretische uiteenzetting wil absoluut niet zeggen dat de WO-jurist geen aansprakelijkheid zou kunnen vaststellen in praktisch verband. In tegendeel, iedereen die colleges heeft gevolgd weet dat de "praktijk" een essentieel onderdeel is van het casusmateriaal wat wordt besproken en geoefend op het WO. Er ligt een sterke nadruk op de toga beroepen, minder op de wetenschappelijke vaardigheden.

Quote:
HBO-Recht is een reactie op een groeiende vraag op de arbeidsmarkt naar praktijkjuristen.
Althans, dat maakt de HBO instelling de studenten wijs.

Het blijft natuurlijk vreemd om te stellen dat WO juristen niet praktijkgericht zouden kunnen werken. Sterker nog, het vak van advocaat, de praktijk bij uitstek, staat alleen open voor de jurist met een WO master.

Quote:
Tegelijkertijd worden WO juristen nog behoorlijk ''klassiek'' opgeleid, wat kan! botsen.
Wat je hiermee bedoelt begrijp ik dus absoluut niet. Confused

Quote:
Dan nog een laatste opmerking over de jurisprudentie: HBO-Recht studenten ( althans, op de HAN) moeten juist extra veel aandacht besteden aan jurisprudentie ( = praktijk!).
Dat maak ik niet op uit het tentamen inl. verbintenissenrecht wat ik hier heb met modelantwoorden, er wordt geen vonnis of arrest genoemd. Shocked

Quote:
@Sovereign: Als je HLO--> masters scheikunde wel begrijpt, waarom dit dan niet? Wat is het verschil tussen HLO--> masters scheikunde en HBO-recht--> masters rechten??
Ik ben niet tegen een doorstroommogelijkheid van HBO-recht -> WO recht mits er een fatsoenlijk schakelprogramma tegenover staat. Ik ben wel tegen de achterlijke instroommogelijkheden die de UvA thans aanbiedt. Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 0:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sovereign schreef:
Quote:
vaardigheid om een goed kloppend betoog op te zetten en te kunnen houden en/of schrijven. Mijn ervaring is dat veel juristen dat niet kunnen na hun WO studie. ( dit is een extra vak, dus naast de theorie, en het wordt behoorlijk academisch aangepakt).
Je denkt dat wij op het WO nooit een betoog hoeven te schrijven? Oh my..


1 voorbeeldje, waar in de tekst staat dat ik dat denk? Verder het gedeelte over het boek, ik noem het als voorbeeld, jij maakt er een argument van.
Jaaa moet wel een strenge discussie blijven he!
Verder ga ik niet al te diep op de rest in, het meeste is herhaling, en daarbij, Eva heeft wel gelijk als ze zegt dat anderen ook deel moeten nemen aan de discussie. Steeds van die lange over en weer berichten is voor de rest misschien ook niet altijd even leuk Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 0:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

marcel schreef:
Sovereign schreef:
Quote:
vaardigheid om een goed kloppend betoog op te zetten en te kunnen houden en/of schrijven. Mijn ervaring is dat veel juristen dat niet kunnen na hun WO studie. ( dit is een extra vak, dus naast de theorie, en het wordt behoorlijk academisch aangepakt).
Je denkt dat wij op het WO nooit een betoog hoeven te schrijven? Oh my..


1 voorbeeldje, waar in de tekst staat dat ik dat denk? Verder het gedeelte over het boek, ik noem het als voorbeeld, jij maakt er een argument van.
En terecht maar ik er een punt van. Wink Je merkt zelf op dat het schrijven van een betoog een extra vak is op het HBO wat 'behoorlijk academisch' wordt aangepakt, waarbij de WO jurist in jouw ervaring die kennis kennelijk mist. Daaruit kan ik, lijkt mij, redelijkerwijs deduceren dat jij in de veronderstelling bent dat het schrijven van een betoog niet tot de taken van de WO jurist hoort en niet of nauwelijks tijdens de opleiding wordt geoefend; waarom anders stellen dat veel WO juristen het schrijven van een betoog niet zouden beheersen?

Quote:
Steeds van die lange over en weer berichten is
Dat vind ik juist het leukste, ik ben dat gewend. Whistle
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 1:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou Farah en Marcel ik kan jullie gerust stellen, ik kijk absoluut niet neer op de HBO-studie. Zoals ik al zei, ik gun het iedereen die het vak leuk vindt. Maar natuurlijk zal het HBO niveau lager zijn of minder diepgaand op bepaalde vlakken dan het WO niveau, ik neem ook niet aan dat marcel in de waan is dat dat niet zo is? Alleen dat betekent nog niet dat de stof die jullie krijgen aangeboden belabberd is en van een zeer kinderlijk niveau dat lijkt me ook weer zwaar overdreven. HBO is een betrekkelijk hoog niveau daar ben ik wel van overtuigd, maar je kan geen toga-beroep uitoefenen en dat is dus niet voor niks lijkt me..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Okidoki

Okidoki

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 1645


BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 10:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

marcel schreef:
Overigens, studenten die alles voorgekauwt willen hebben kom ik inderdaad tegen op de HBO. Dit zijn namelijk al die mensen die het niet halen.

vervolgens...
Farah schreef:
Ik ben misschien niet zo hoogbegaafd als de juristen van de universiteit, maar ik weet wel dat 'voorgekauwd' met een d geschreven moet worden en niet met een t. Ik wil niemand persoonlijk beledigen, maar zo pietje precies ben ik nu eenmaal. Embarassed Think

Als je kijkt naar het profiel van Marcel, dan zie je dat hij zijn opleiding geniet aan de HAN. Marcel is dus een HBO'er en geen WO'er! De hierboven gemaakte opmerking van je gaat dus niet op.

Vervolgens...
Farah schreef:
Tja, het niveau ligt lager, anders was het ook geen HBO maar WO tog Wink


Zo'n Pietje precies ben je nou ook weer niet Farah Wink, anders had je toch wel met ch geschreven ipv een g....(no offense) Ik ben het wel met je eens dat je als jurist een goede schrijf- en taalvaardigheid moet hebben. En een jurist moet ook zeker scherp zijn.

Tja.....laten we het er maar op houden dat iedereen wel eens een foutje maakt? Marcel gaf zijn fout overigens al toe in twee latere opmerkingen. Voordat daar weer ruzie over ontstaat. Laughing

Ik vind het overigens opmerkelijk, dat iedere keer wanneer er op het forum stevig gediscussieerd wordt er meteen opmerkingen komen over “persoonlijke oorlog” en opmerkingen waaruit blijkt dat mensen zich meteen (persoonlijk) aangevallen voelen. We zitten hier op een forum te discussiëren en er wordt niet met modder gegooid maar met argumenten. Laten we niet te gauw leden gaan demoniseren! Wink Hulde aan Marcel en Sovereign en de anderen die mijns inziens een leuke discussie voeren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 12:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Okidoki schreef:
Ik vind het overigens opmerkelijk, dat iedere keer wanneer er op het forum stevig gediscussieerd wordt er meteen opmerkingen komen over “persoonlijke oorlog” en opmerkingen waaruit blijkt dat mensen zich meteen (persoonlijk) aangevallen voelen. We zitten hier op een forum te discussiëren en er wordt niet met modder gegooid maar met argumenten. Laten we niet te gauw leden gaan demoniseren! Wink Hulde aan Marcel en Sovereign en de anderen die mijns inziens een leuke discussie voeren.


Flash in zijn hoedanigheid van Moderater: Applause
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 14:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

met die persoonlijke oorlog bedoelde ik dus dat het een soort welles-nietes spelletje begon te worden tussen marcel en sovereign. En ik voelde me niet persoonlijk aangesproken want ik had er niet eens iets mee te maken of iets over gezegd dus..... Rolling Eyes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 13 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds