|
Auteur |
Bericht |
Bzerk
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: di 24 nov 2009 11:21 Onderwerp: Studenten vertegenwoordiging? |
|
|
hallo mensen !
ik vroeg me eigenlijk puur uit eigen interesse af of je jezelf in een enkelvoudige kamer strafzaak mag laten vertegenwoordigen door iemand die verstand heeft van rechten maar geen meester in de rechten is.
En zoja wat voor een bevoegdheden heb je dan? mag je bijvoorbeeld ook de stukken van de OvJ inzien en bij het raadsman gedeelte van de zitting een pleidooi houden?
Ik zou me namelijk kunnen voorstellen dat wanneer iemand geen advocaat zou kunnen betalen hij\zij met de gedachte zit van 'het is beter als niets' |
|
|
|
 |
Don
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 61
|
Geplaatst: di 24 nov 2009 14:10 Onderwerp: Re: Studenten vertegenwoordiging? |
|
|
Bzerk schreef: | hallo mensen !
ik vroeg me eigenlijk puur uit eigen interesse af of je jezelf in een enkelvoudige kamer strafzaak mag laten vertegenwoordigen door iemand die verstand heeft van rechten maar geen meester in de rechten is.
En zoja wat voor een bevoegdheden heb je dan? mag je bijvoorbeeld ook de stukken van de OvJ inzien en bij het raadsman gedeelte van de zitting een pleidooi houden?
Ik zou me namelijk kunnen voorstellen dat wanneer iemand geen advocaat zou kunnen betalen hij\zij met de gedachte zit van 'het is beter als niets' |
Het antwoord op je vragen kun je hier nalezen.
Groeten,
Don |
|
|
|
 |
Bzerk
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: di 24 nov 2009 14:13 Onderwerp: |
|
|
ah bedankt voor de link, kon het zelf even niet vinden !
enige vraag die me dan resteert is of je met 2 mensen een ander mag verdedigen ? Kon hierover geen antwoord vinden
neem aan dat met 'verdediging' geen vooraf vastgestelde hoeveelheid vaststaat? |
|
|
|
 |
Don
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 61
|
Geplaatst: di 24 nov 2009 14:22 Onderwerp: |
|
|
Bzerk schreef: | ah bedankt voor de link, kon het zelf even niet vinden !
enige vraag die me dan resteert is of je met 2 mensen een ander mag verdedigen ? Kon hierover geen antwoord vinden
neem aan dat met 'verdediging' geen vooraf vastgestelde hoeveelheid vaststaat? |
Kijk eens in art. 28 en 37 Sv. Overigens zie ik op grond van deze artikelen geen mogelijkheid om je in een strafgeding bij te laten staan door een dilettant. |
|
|
|
 |
|