|
Auteur |
Bericht |
michael72
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 23 nov 2009 20:49 Onderwerp: Nietigheid |
|
|
hallo,
Ik heb een overeenkomst gekregen mbt co-ouderschap voor de kinderen.
Echter staat er een alinia wat ik niet goed begrijp. Is er iemand die mij uit kan leggen wat er met onderstaande wordt bedoelt? (althans in voor mij begrijpend Nederlands ?
Quote: | Overige bepalingen bij nietigheid ene
Indien een bepaalde bepaling, of enkele bepaalde bepalingen van deze overeenkomst of een op deze overeenkomst gebaseerde aanvullende overeenkomst ongeldig, nietig of onuitvoerbaar is, zal deze bepaling of deze bepalingen geacht worden niet te bestaan en zullen de andere onderdelen geldig blijven
|
Alvast bedankt voor jullie reactie  |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: ma 23 nov 2009 21:55 Onderwerp: |
|
|
Het kan zijn dat later blijkt dat een bepaling in de overeenkomst niet door de beugel kan. Deze bepaling geldt dan niet (is nietig). Het kan zijn dat meer bepalingen (bijvoorbeeld de gehele algemene voorwaarden waarin die ongeldige bepaling staat) dan als ongeldig worden beschouwd. Maar dit artikel zegt dat als het voorkomt dat een bepaling ongeldig mocht blijken te zijn, dat de rest van de overeenkomst (de overige bepalingen die op zichzelf wel geldig zijn) geldig blijft. |
|
|
|
 |
michael72
|
Geplaatst: ma 23 nov 2009 23:33 Onderwerp: |
|
|
Hoi cia76.
Bedankt voor je antwoord. Kun je ook een voorbeeld geven  |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: di 24 nov 2009 9:14 Onderwerp: |
|
|
Stel artikel 12 blijkt in strijd met de wet, dan wordt artikel 12 nietig verklaard. Dit artikel zegt nu dat artikelen 1 t/m 11 en 13 t/m 19 wel overeind blijven. Je mag dus niet betogen "artikel 12 was heel belangrijk voor mij dus de hele overeenkomst moet nu ook vernietigd worden." _________________ ICT-jurist, blogger en octrooigemachtigde ~ Partner bij ICTRecht.nl ~ Beheerder www.iusmentis.com |
|
|
|
 |
michael72
|
Geplaatst: di 24 nov 2009 11:00 Onderwerp: |
|
|
Hoi Arnoud,
Helemaal duidelijk . Bedankt voor de uitleg  |