Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 08 aug 2025 16:14
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Terecht of onterechte alimentatie
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Moedeloos

Leeftijd: 69
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: wo 18 nov 2009 16:03    Onderwerp: Terecht of onterechte alimentatie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn vraag is deze....mijn man heeft 2 kinderen uit zijn vorige huwelijk, voordat de scheiding er door was hadden zij een koophuis en moesten dit dus verkopen, er is toen een soort van woningruil geweest via de makelaar, de mensen die het huis kochten hadden dit huurhuis en zo mocht er hier gewoond worden door hem.....dit huurhuis stond op zijn naam maar zijn vrouw en later ex heeft hier gewoond met de kinderen, dus ook kon zij nog alles betalen van de rekening van mijn man (wat?geen idee van alles)
Zij is hier dus blijven wonen, 2 jaar, dus ook nog een jaar nadat ze gescheiden waren....toen is zij hier weggegaan en gaan wonen bij haar vriend in een andere plaats, mijn man is hier toen ingetrokken(hij heeft al die tijd bij zn moeder gewoond omdat de situatie niet houdbaar was en geen andere woonruimte kon krijgen) de kinderen hebben toen 5 maanden bij hem gewoond, dus de verzorging was voor hem, en af en toe gingen zij een weekend naar hun moeder.

Nu wil het geval dat er bij de berekening van de alimentatie niet is aangegeven dat er een grote schuld was, waardoor hij toen de eerste maanden € 600,00 moest betalen voor zn kids,(later met indexering natuurlijk meer) mevrouw wist denk ik wel beter en dacht waarschijnlijk mondje dicht.

Die schuld heeft hij geprobeerd zelf op te lossen, dat wilde hij proberen......omdat hij niet wilde dat zij in de schuldsanering terecht zouden komen, dit i.v.m. dekids, maar er kwam ineens een loonbeslag op een schuld (HUN SCHULD SAMEN)waardoor er alles boven de €1000,00 beslag werd gelegd incl. vakantiegeld en reiskosten......daar door bleef er geen geld over om alimentatie te betalen voor de kinderen en mevrouw wist dat.

Toen deze schuld afgelost was jaja toen kwam het LBIO aan de deur kloppen,( omdat we niet wilden betalen duhhhhh) weer loonbeslag en ja dus dubbele alimentatie en daarbij nog bijna €200,00 dus een bedrag van bijna €1500.00.......mijn man heft haar toen gebeld en gevraagd of ze dit niet anders op konden lossen, dus in een langere termijn alles betalen zodat we iets meer lucht zouden hebben en niet die extra kosten hoefden te betalen.

Haar antwoord daarop was dat ze er niets aan kon veranderen omdat ze daar al zolang mee bezig waren geweest(LBIO) nou volgens mij is dat kul want zij was de schuldeiser op dat moment en maak je zelf uit of je het doorzet of niet!!!!!!

Toen hij vertelde van "ja maar als ik straks mijn huur niet meer kan betalen"? zei ze doodleuk......ja daar kan ik niets aan doen Twisted Evil

Ow ik word weer hels nu ik dit zo neerzet Twisted Evil

Nu kregen we als klap op de vuurpijl van haar een brief (niet aangetekend)dat ze ook nog de alimentatie wil hebben van de 5 maanden dat de kinderen bij hun vader gewoond hebben na de scheiding en hij ze verzorgde.......lekker, je kinderen bij iemand laten verzorgen en dan ook nog willen vangen Twisted Evil

Er is al veel gebeurd, we zijn o.a. afgesloten geweest van gas en licht omdat ze dat gewoonweg niet betaald heeft en wij daar ook voor op konden draaien...ja het huis staat op zijn naam he Confused

Begrijp me niet verkeerd hoor....alimentatie vind ik wel terecht maar die berekening in het begin na de scheiding is gedaan zonder aan te geven van die gigaschuld deugd volgens mij niet......ook niet over de periode dat hij ze verzorgd heeft......ben ik nou onredelijk?? voor mijn gevoel niet nml!!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 18 nov 2009 18:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vraag me af of het hebben van een schuld voldoende reden is om (minder) alimentatie te betalen, maar als je man van mening is dat hij te veel alimentatie moet betalen moet hij bij de rechter een herzieningsverzoek indienen.

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: wo 18 nov 2009 20:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je een zaak start en het LBIO daarvan op de hoogte stelt, zullen ze aan je ex voorleggen of ze hangende de procedure het incasseren zullen schorsen.
obiter dictum

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: wo 18 nov 2009 20:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Ik vraag me af of het hebben van een schuld voldoende reden is om (minder) alimentatie te betalen, maar als je man van mening is dat hij te veel alimentatie moet betalen moet hij bij de rechter een herzieningsverzoek indienen.

Ik vraag me dat inderdaad ook af. De schuld was met zijn ex vrouw uit het vorige huwelijk (dat maak ik er uit op). Die schuld zal door beiden (ex man en ex vrouw) moeten worden afgelost als vereffening. Maar volgens mij gaat de afgesproken alimentatie dan gewoon door. Of er moet in het echtscheidingsconvenant iets anders afgesproken zijn.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 18 nov 2009 20:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

obiter dictum schreef:
Maar volgens mij gaat de afgesproken alimentatie dan gewoon door. Of er moet in het echtscheidingsconvenant iets anders afgesproken zijn.

Daar ben ik het zeker mee eens. Maar ik vraag me af of bij een (nieuwe) vaststelling van de alimentatie de schuldenlast van de alimentatieplichtige een rol kan spelen.

Misschien wel als het gaat om schulden die gezamenlijk zijn aangegaan...

Leeftijd: 69
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: wo 18 nov 2009 21:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het gaat verder niet om de alimentatie, dat we moeten betalen is een feit en ook normaal....die schulden zijn van hun samen nog...... waar het mij om gaat is dat ze ook nog wil incasseren van die 5 mnd dat de kids bij hun vader gewoond hebben en nog ingeschreven stonden in die tijd.....dus 5 mnd geen kosten, die voor hem waren en dan nog de alimentatie willen krijgen van die tijd........en waar ik zelf heeeeeeeeel boos over ben is dat hij haar toen eigenlijk geholpen heeft zodat ze niet in de schuldsanering zou komen, en toen hem het water aan de lippen stond dat ie kon barsten!!!!!! hij is degene die alles (met mij) betaald, en dat ze geen regeling wilde treffen voor de maanden dat er loonbeslag was waardoor er geen geld was voor alimentatie.....dat loonbeslag was door de schuld waar zij toen aan meegewerkt heeft he....dus wij alles en zij niets, en dan nog beslag durven laten leggen waardoor wij dus iedere maand €200,00 extra moesten betalen voor dat LBIO en hem gewoon liet barsten!!!
sietske1980

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: wo 18 nov 2009 22:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

die 5 maanden is inderdaad belachelijk. maar goed, zo lang daar verder niks over afgesproken is en het volgens de beschikking nog zo was dat zij ali kreeg en het gba niet is gewijzigd, kun je dr weinig mee.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds