Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 15 aug 2025 4:26
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Geluidsoverlast van piano door buren
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mgoossensen

Leeftijd: 55
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: za 15 mrt 2008 22:45    Onderwerp: Geluidsoverlast van piano door buren Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn buren hebben een piano en weigeren voor 22.00 uur te stoppen met spelen. Ik heb 3 kleine kinderen die er niet van kunnen slapen maar zij vinden dat allemaal niet belangrijk. Voor de duidelijkheid: ze spelen iedere avond en gebruiken het middel als treiteren.
Ze wonen op een hoekhuis dus andere buren hebben geen last.
Ik heb nu de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld die misschien iets kan met afspraken maken op tijden die gespeeld mag worden.

Ik heb zelf ook geen avond rust meer en moet de tv harder zetten om beneden het geluid te overstemmen. Boven is het omdat het stil is een veel grotere herrie.
Heeft iemand hier ervaring mee? Sad.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: za 15 mrt 2008 23:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee, gelukkig niet echt. Wel met bouwlawaai overdag van een verbouwing die eeuwig leek te duren, maar goed, daarvan weet je tenminste dat het op enig moment wel gaat eindigen.

Wat een kindeachtig gedrag vertonen jouw buren, zeg! Is er nou op geen enkele wijze een afspraak met ze te maken??

Je zou even kunnen kijken of de APV van je gemeente misschien een bepaling over geluid bevat.

Verder vrees ik dat je weinig anders kunt dan van jouw kant praktische maatregelen te treffen. Eventueel zou je misschien wel naar de rechter kunnen om een ongestoorder woongenot te vorderen. Is hard te maken dat je kinderen nadelige gevolgen van e.e.a. ondervinden? (bijv. dat ze op school zitten te slapen en slechte resultaten halen)

Ik duim voor je dat de brief van de rechtsbijstandverzekeraar wat gaat uithalen.
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 16 mrt 2008 0:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Huurhuis of koophuis?

cia76

Leeftijd: 89
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: zo 16 mrt 2008 9:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In de APV van mijn gemeente staat:

Quote:

Artikel 4.1.5 Overige geluidhinder
1. Het is verboden buiten een inrichting in de zin van de Wet milieubeheer toestellen of geluidsapparaten in werking te hebben of handelingen te verrichten op een zodanige wijze dat voor een omwonende of overigens voor de omgeving geluidhinder wordt veroorzaakt.
2. Het college kan van het verbod ontheffing verlenen.
3. Het verbod geldt niet voorzover in het daarin geregelde onderwerp wordt voorzien door de Wet geluidhinder, de Zondagswet, het Vuurwerkbesluit of de Provinciale milieuverordening.

Mocht je in een koophuis wonen dan zou je met dit artikel in de hand toch stappen moeten kunnen ondernemen. Mocht je in een huurhuis wonen dan ook, maar dan kun je ook de verhuurder aanspreken op het ontbreken van woongenot (zijn deel van de huurovereenkomst komt ie dan niet na).

Wanneer er sprake is van geluidhinder in relatie tot de grens wanneer iets tot het aanvaardbare (dus te aanvaarden) geluidsniveau komt is vaak voor discussie vatbaar.
mgoossensen

BerichtGeplaatst: zo 16 mrt 2008 12:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Huurhuis of koophuis?

Het is een koophuis
mgoossensen

BerichtGeplaatst: zo 16 mrt 2008 13:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cia76 schreef:
In de APV van mijn gemeente staat:

Quote:

Artikel 4.1.5 Overige geluidhinder
1. Het is verboden buiten een inrichting in de zin van de Wet milieubeheer toestellen of geluidsapparaten in werking te hebben of handelingen te verrichten op een zodanige wijze dat voor een omwonende of overigens voor de omgeving geluidhinder wordt veroorzaakt.
2. Het college kan van het verbod ontheffing verlenen.
3. Het verbod geldt niet voorzover in het daarin geregelde onderwerp wordt voorzien door de Wet geluidhinder, de Zondagswet, het Vuurwerkbesluit of de Provinciale milieuverordening.

Mocht je in een koophuis wonen dan zou je met dit artikel in de hand toch stappen moeten kunnen ondernemen. Mocht je in een huurhuis wonen dan ook, maar dan kun je ook de verhuurder aanspreken op het ontbreken van woongenot (zijn deel van de huurovereenkomst komt ie dan niet na).

Wanneer er sprake is van geluidhinder in relatie tot de grens wanneer iets tot het aanvaardbare (dus te aanvaarden) geluidsniveau komt is vaak voor discussie vatbaar.

Ja, wat is aanvaardbaar?Overdag maakt het me niets uit, maar dat iedere avond mijn recht op rust ontnomen wordt moet toch niet als aanvaardbaar aangenomen worden?
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 16 mrt 2008 15:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Enig burengeluid moet je tolereren (dat heeft nu eenmaal met het hebben van buren te maken), maar heel hard geluid niet.

Ik geef je in elk geval deze link voor het bekijken van wat meer informatie.
mgoossensen

BerichtGeplaatst: zo 16 mrt 2008 21:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Enig burengeluid moet je tolereren (dat heeft nu eenmaal met het hebben van buren te maken), maar heel hard geluid niet.

Ik geef je in elk geval deze link voor het bekijken van wat meer informatie.

Wij hebben 3 jaar geleden ook al buurtbemiddeling ingeschakeld. Toen zijn afspraken gemaakt over rekening houden met tijden dat kinderen naar bed gaan. Zij komen deze afspraken ook niet na. Ik ben benieuwd of de politie komt en aan de hand van de bovenstaande artikelen iets kan doen?
mgoossensen

BerichtGeplaatst: ma 17 mrt 2008 15:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Allemaal in ieder geval bedankt voor de reacties! ik heb nu de wijkagent gebeld, die gaat mij terugbellen ik hoop snel!

De wijkagent is vanmiddag al langs geweest, dat is snel!
Hij kan alleen niet veel meer doen dan met de buren te gaan praten en hopen dat ze zo verstandig te zijn om met treiteren op te houden totdat een rechter naar de zaak gekeken heeft.
Johny the Ripper

Johny the Ripper

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: wo 19 mrt 2008 1:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mgoossensen schreef:
Allemaal in ieder geval bedankt voor de reacties! ik heb nu de wijkagent gebeld, die gaat mij terugbellen ik hoop snel!

Hij kan alleen niet veel meer doen dan met de buren te gaan praten en hopen dat ze zo verstandig te zijn om met treiteren op te houden totdat een rechter naar de zaak gekeken heeft.

Je kan ook vragen dat de zaak in kort geding wordt behandeld; dan kan je heel snel een vonnis krijgen.
De regel is inderdaad dat je "normale" burenhinder moet tolereren. Gezien een normaal gezin, met buren die een piano hebben, 's nachts niet wakker hoeft te liggen omdat hun buren beslissen piano te spelen, lijk je een erg grote kans te hebben om dit te winnen.
Verder lijkt dit sterk op rechtsmisbruik vanwege je buren… Rechtsmisbruik bestaat wanneer een titularis van een recht zijn recht op een zodanige manier uitoefent dat hij er aan een derde onproportioneel veel schade mee aanricht, in vergelijking met de schade die zou voortvloeien uit andere manieren waarop het recht kan uitgeoefend worden en die resulteren in min of meer hetzelfde resultaat.
mgoossensen

BerichtGeplaatst: wo 19 mrt 2008 10:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Johny the Ripper schreef:
mgoossensen schreef:

Je kan ook vragen dat de zaak in kort geding wordt behandeld; dan kan je heel snel een vonnis krijgen.
De regel is inderdaad dat je "normale" burenhinder moet tolereren. Gezien een normaal gezin, met buren die een piano hebben, 's nachts niet wakker hoeft te liggen omdat hun buren beslissen piano te spelen, lijk je een erg grote kans te hebben om dit te winnen.
Verder lijkt dit sterk op rechtsmisbruik vanwege je buren… Rechtsmisbruik bestaat wanneer een titularis van een recht zijn recht op een zodanige manier uitoefent dat hij er aan een derde onproportioneel veel schade mee aanricht, in vergelijking met de schade die zou voortvloeien uit andere manieren waarop het recht kan uitgeoefend worden en die resulteren in min of meer hetzelfde resultaat.

Hoi, bedankt voor je reactie!
Inmiddels de buren aan de andere kant van ons gesproken, hun dochtertje heeft ook al 2 keer wakker gelegen van het geluid. Dat hadden ze zelf niet door maar vertelde ze gisteren.
Zij gaan nu ook bij de betreffende buren klagen als ze weer de piano horen.
Overigens treiteren ze lekker door, tot 23.45 uur lekker met hakken over de houten vloer lopen etc. Maar goed, als ik daar verder niet op reageer lijkt het me dat ze dat vanzelf wel een keer zat worden......
Vandaag belt de toegewezen jurist van de rechtsbijstand mij en ga ik deze meneer/mevrouw idd vragen om vast een of andere voorlopige voorziening te eisen o.i.d..
Shakma

Leeftijd: 47
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: di 17 nov 2009 21:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ben toch benieuwd hoe dit is afgelopen....
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds