|
Auteur |
Bericht |
MartinB
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 15 nov 2009 22:23 Onderwerp: Verkeerde naam vonnis civ. zaak = vormfout = niet betalen? |
|
|
Mijn vader is curator van drie zwakbegaafde broeders en heeft namens een van hun een civiele rechtzaak gevoerd. Hij heeft verloren en moet nu schadevergoeding aan de tegenpartij betalen. Nu worden in de dagvaarding en het vonnis consequent de voorletters van mijn vader en die van de betreffende broer waar mijn vader curator van is verkeerd gespeld en is er derhalve sprake (?) van een vormfout. Mijn vader heeft overigens de rechtbank ook al in eerdere instantie hierop gewezen en heeft de rechtbank nu schriftelijk laten weten zich niet aan het vonnis gehouden te voelen, aangezien hij noch de broer de persoon in de dagvaarding /vonnis is. Een kopie van deze brief heeft hij aan de gerechtsdeurwaarder gestuurd. Hij zou uiterlijk morgen de schadevergoeding moeten overmaken.
Nu mijn vragen:
a: is hier sprake van een vormfout
b: is mijn vader (als curator) gehouden de schadevergoeding te betalen
c: welke procedure zou mijn vader moeten volgen
Alvast dank.
Laatst aangepast door MartinB op zo 15 nov 2009 22:47, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: zo 15 nov 2009 22:46 Onderwerp: |
|
|
Zolang het voor iedereen duidelijk is om wie het gaat (en dat is hier het geval), kan het vonnis gewoon worden geëxecuteerd. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
klokluider
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 15 nov 2009 23:55 Onderwerp: |
|
|
Ik ga er vanuit dat Bonafides met iedereen ook derden bedoeld die de beschikking lezen.
Het gaat dus niet alleen om de partijen in het geschil maar ook derden die het vonnis lezen die zouden moeten kunnen opmaken wie moet gaan betalen. Met deze nuancering ga ik voor het overige met Bonafides mee. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 16 nov 2009 8:56 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Zolang het voor iedereen duidelijk is om wie het gaat (en dat is hier het geval), kan het vonnis gewoon worden geëxecuteerd. |
Helemaal mee eens: vader is kennelijk in de procedure verschenen en het is dus duidelijk wie er in het vonnis veroordeeld is. |
|
|
|
 |
MartinB
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 16 nov 2009 21:59 Onderwerp: |
|
|
Dank voor het meedenken. Ik geef het door aan mijn vader. |
|