Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
SEO
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...
Psychiatrie

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 27 jun 2025 16:41
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

joho
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: do 28 okt 2004 9:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eva schreef:
@Miriam vl: Ja dat mag dus niet. Je moet ook bedenken dat je echt ALLES moet samenvatten, dus ELKE paragraaf , ookal vind jij die niet belangrijk. Verder moet alles in volzinnen geschreven zijn en mag je uiteraard NIKS overnemen uit het boek. Je moet voor bijna alles synoniemen gebruiken. Best een aardige klus dus waar aardig wat tijd in gaat zitten.

Absoluut, met als voordeel dat je de stof dus best wel al in je hoofd hebt zitten voor het tentamen zonder dat je echt aan het leren bent geslagen! Je hebt dus een voorsprong op je medestudenten en daarbij ook nog eens een gevulde portemonnee! Twee vliegen in één klap!
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kirari

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: do 28 okt 2004 11:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar ik neem aan dat er maar een beperkt aantal mensen is die voor de joho samenvattingen kunnen maken?
Verstuur e-mail MSN messenger
Flash
Moderator
Flash

BerichtGeplaatst: do 28 okt 2004 14:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lijkt me wel, anders zitten ze met alleen maar dubbele samenvattingen. Helemaal zeker weten doe ik het echter niet......
Fang Yeh

Geslacht: Vrouw

BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2004 18:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi!
Ook ik heb dit keer gebruik gemaakt van de samenvattingen van JOHO. Moet wel zeggen dat ze idd duur zijn, maar ik heb met een studiegenoot afgesproken om het om en om te kopen. Dit keer koop ik het en kopier zij het en volgende keer koopt zij het en dan kan ik het kopieren. Scheelt wel in geld hoor. Maar goed ze zijn wel handig voor BIJ het leren. Veel ken/begrijp je zelf ook wel, ik gebruik ze erbij. MayB klinkt het ook wel dom, ik vind het taalgebruik in de boeken soms best moeilijk en door de samenvattingen begreep ik wel veel meer. Maar je moet denk ik niet al je hoop op die samenavttingen gaan vestigen, denk ik.
Lotte

Lotte

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2004 9:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is toch zo dat de samenvattingen niet gemaakt worden door de studenten die op dit moment het vak volgen (die maken wel de aantekeningen van hoor- en werkcollege's) maar door oudere jaars studenten?! Of heb ik het nou helemaal verkeerd begrepen?
Bekijk de homepage
Flash
Moderator
Flash

BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2004 10:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor zover ik weet hoef je niet een 'oudere' student te zijn om een samenvatting te maken hoor. Alleen is het vaak zo dat de samenvatting die jij koopt wel door een voorganger van het vak gemaakt is, omdat anders de samenvattingen niet op tijd gereed zouden zijn.

Juist vanwege het feit dat de samenvattingen gemaakt worden door mede-studenten die het vak op dezelfde manier volgen als wij doen, moet je opletten met Joho-uittreksels. Want een mede-student kan dezelfde denkfouten maken als wij en daarmee sluipen er dus wel eens fouten in de samenvattingen.

Dus mijn advies, kopen maar alleen als aanvulling op je eigen stof.
Kirari

Leeftijd: 38

BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2004 23:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat zou wel grappig zijn als er dan een heleboel mensen samenvattingen kopen, dat ze dan allemaal dezelfde fouten maken. Net alsof ze bij elkaar afkijken.

(gaat de uni dan niet aan fraude denken?)
Verstuur e-mail MSN messenger
Martijn

Leeftijd: 45

BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2004 13:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Of de uni gaat eraan twijfelen of het tijdens de college's wel goed is uitgelegd als dusdanig veel mensen het op dezelfde manier fout doen.

Mijn standpunt als net begonnen rechtenstudent (deeltijd) is dat ik het in ieder geval ga proberen zonder die samenvattingen van anderen, heb het idee meer ervan te leren als ik het toch maar zelf doe Smile .. maar wie weet .. vraag het over een jaar nog eens Smile
Verstuur e-mail
Eva

Eva

Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 1:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja maar de samenvattingen die ik maak worden door de uitgever nagekeken dus daar zitten geen fouten in want als die er zijn wordt dat dus gechekt en eruit gehaald. Ik maak ze ook niet direct voor de joho, ik zag alleen dat ze nu laatst begonnen zijn met ze ook bij de joho te verkopen.
Flash
Moderator
Flash

BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 10:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eva schreef:
Ja maar de samenvattingen die ik maak worden door de uitgever nagekeken dus daar zitten geen fouten in want als die er zijn wordt dat dus gechekt en eruit gehaald. Ik maak ze ook niet direct voor de joho, ik zag alleen dat ze nu laatst begonnen zijn met ze ook bij de joho te verkopen.

Is die uitgever ook juridisch onderlegd dan????
Eva

Eva

Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 14:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja dat weet ik niet precies, ik weet alleen dat of de uitgever of een docent ofzo het checkt. Stel niet zulke moeilijke vragen Flash!!!! Laughing Very Happy
Flash
Moderator
Flash

BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 16:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hahahaha, sorry! Zal niet zo kritisch meer zijn Wink
Ik weet alleen nog dat ik ooit eens een joho-samenvatting voor erfrecht gebruikt heb en daar stonden wat foutjes in, die ik er gelukkig wel uitgepikt had! Zo wist ik dus wel meteen dat het met mijn kennis voor het tentamen wel goed zat, dus dat was wel een nuttige samenvatting! Very Happy
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 45
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 16:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is de manier waarop veel studenten omgaan met Joho-materiaal. Als je de fouten kan vinden beheers je de stof goed genoeg.
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Ingeborg

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: do 04 nov 2004 16:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hmm.. Heb echt nog nooit van Joho gehoord!

In Utrecht zit een winkel van de faculteitsvereniging waar je ook samenvattingen gemaakt door studenten kunt kopen, heb dit vorig jaar wel eens gedaan maar die zijn vaak zo slecht! Stukken tekst zijn gewoon letterlijk overgenomen, en de helft wordt soms niet samengevat! Volgens mij worden die samenvattingen gewoon niet gecontroleerd ofzo!

Samenvattingen kun je echt het beste zelf maken! Is tenminste mijn ervaring Wink En je leert er ook veel meer van Very Happy
KH

BerichtGeplaatst: di 01 feb 2005 9:31    Onderwerp: Joho Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb slechte ervaringen met JOHO. Ik heb voor mijn afgelopen tentamens de samenvattingen gekocht en ze bleken vol fouten te zitten. Vooral in de samenvattingen van de arresten zaten veel fouten: soms was de uitspraak compleet tegenovergesteld....! Dus vertrouw nooit alleen op die samenvattingen.
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds