|
Auteur |
Bericht |
Sterretje50
Leeftijd: 69 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 01 nov 2009 15:38 Onderwerp: Krijg mijn uitgeleende piano maar niet terug... |
|
|
Begin augustus heb ik mijn Yamaha Clavinova (elektronische piano) uitgeleend aan mijn toenmalige vriend.
De piano van zijn dochter was ter reparatie en zodat ze dan toch kon blijven oefenen voor haar aankomend "thuisconcertje" bij WiBi heb ik uit goedheid mijn piano dus zolang uitgeleend aan hun.
Dat heb ik zwart op wit in diverse mails en sms,jes staan trouwens, dat het om MIJN piano gaat, uitgeleend en terug zou krijgen.
Sedert ik die relatie heb beeindigd half september, wordt er niet meer gereageerd op mijn telefoontjes, sms,jes en mails aan hem. Wel weet ik via een mailtje van zijn dochter dat haar eigen piano al lang weer gerepareerd en wel thuis staat en dat mijn piano zich niet meer in hun woning bevindt...
Ik heb via een telefonisch kontakt met Juridisch loket een aangetekende brief verstuurd welke ook is aangenomen, maar tot dusver geen enkele aktie of reaktie of wat dan ook..
Wat kan ik nog doen om mijn piano terug te krijgen als ik nergens een reaktie op krijg?? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 01 nov 2009 16:16 Onderwerp: |
|
|
Dreigen met een (strafrechtelijke) aangifte van verduistering (321 Sr) en als daar niet op gereageerd wordt dat ook daadwerkelijk doen.
De andere optie is een civiele vordering instellen. Dat duurt te lang en kost je geld. Wel kun je wijzen op het bepaalde in 1777 BW, nl. dat bruikleen een overeenkomst is waarbij de ene partij aan de andere een zaak om niet ten gebruike geeft, onder voorwaarde dat degene die de zaak ontvangt die zaak, na daarvan gebruik te hebben gemaakt op na een bepaalde tijd (hier: de tijd die nodig was de andere piano te repareren) terug te geven.
Doet hij dat niet, dan verduistert hij dus. Dat is een misdrijf. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Sterretje50
|
Geplaatst: zo 01 nov 2009 16:43 Onderwerp: Aangifte? |
|
|
Hallo
Bedankt voor je snelle antwoord!!
Ik had al aangifte willen doen en de hele kwestie telefonisch uitgelegd aan de politie, maar mij werd toen verteld dat dit een civiele zaak was....
Blijkbaar ben ik dus verkeerd voorgelicht of was de bewuste agente niet goed op de hoogte...
Mocht ik op mijn aangetekende brief waarin ik hem sommeer om voor a.s. woensdag mijn piano terug te bezorgen ook geen reaktie krijgen zal ik toch nog eens proberen aangifte te doen.
Wordt vervolgd dus.. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 01 nov 2009 17:01 Onderwerp: |
|
|
Ga dan naar het bureau. De politie is verplicht je aangifte op te nemen.
Je kunt hem dan nog een kopietje sturen van die aangifte. Wel zo netjes  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Sterretje50
|
Geplaatst: zo 01 nov 2009 19:04 Onderwerp: Uitgeleende piano |
|
|
Dat ga ik ook zeer zeker doen, deze keer persoonlijk op het buro!
Maar ik wacht even af tot woensdag, tot zolang heb ik hem de tijd gegeven.. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: zo 01 nov 2009 23:40 Onderwerp: |
|
|
Dat is logisch. En ik hoop van harte dat je dat tochtje niet hoeft te maken.
Suf gedoe! _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 02 nov 2009 16:34 Onderwerp: |
|
|
Er op een handig moment met een auto zelf langsrijden en hem vriendelijk terugvragen?? resp. horen, waarom ze hem zelf nog niet hebben teruggebracht?
Wordt je niet slechter van?? |
|
|
|
 |
Sterretje50
|
Geplaatst: ma 02 nov 2009 16:56 Onderwerp: Piano |
|
|
Ik heb helaas zelf geen auto en hij heeft me alle kontakt verboden, bovendien heeft hij me maar al te duidelijk verteld (heb ik allemaal zwart op wit)dat HIJ mijn piano hier heeft opgehaald en dat niemand anders dan HIJ er ook weer voor zorgt dat die piano hier weer terug komt, hij bepaald hoe en wanneer...er komt niemand anders hun woning binnen..
Bovendien staat mijn piano volgens zijn dochter niet eens meer in hun woning. (heb ik ook zwart op wit)
Ik zou trouwens niet eens meer durven om aan zijn deur te gaan na al die boze aantijgingen...snappie?
Ben 53 jaar, 1.59 en weeg 44 kilootjes, kheb toch niks in te brengen  |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: ma 02 nov 2009 23:05 Onderwerp: |
|
|
En hij heeft die piano maar te brengen  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Sterretje50
|
Geplaatst: za 07 nov 2009 15:49 Onderwerp: |
|
|
Inmiddels heb ik afgelopen woensdag persoonlijk aangifte gedaan.
Er werd mij verteld dat hij in ieder geval naar het buro wordt geroepen/gehaald om zijn kant van het verhaal te vertellen.
Het is inderdaad maar goed dat ik zwart op wit heb dat het om MIJN piano gaat die ik in "bruikleen" had gegeven aan hem, die mails en sms,jes van hem aan mij blijken uiterst belangrijk nu.
Ook heb ik aangegeven op de hoogte te willen worden gesteld van het verdere verloop....
Geen idee hoe lang zoiets kan gaan duren en of het enig nut heeft.
Ik wacht maar weer af, hoe frustrerend dat ook is
Wens iedereen een heel fijn weekend!! |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: za 07 nov 2009 22:14 Onderwerp: |
|
|
He, wat irritant dat het nou zo ver moest komen!!!! Maar goed van je dat je doorzet en ik hoop van harte dat het helpt. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|