Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 23 aug 2025 16:24
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Rekening zonder aanleiding
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Peter4871

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): NTI

BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2009 18:50    Onderwerp: Rekening zonder aanleiding Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zit met het volgende probleem.
Vorige week ontving in zonder enige aanleiding plots een rekening van de Tubantia voor 100,14 euro, Dit voor een krant die ik volgens hun van 14-02-09 tot 30-06-09 ontvangen heb.

Ik zelf weet hier dus niks van, nooit iets aangevraagt, en nooit iets ontvangen.
maar toch maar even gebeld, en men zou er achter aan gaan.
Afgelopen Dindag werd ik terug gebeld, hier melde men dat ze de gegevens gevonden hadden, dat wil zeggen, de papieren met mijn naam en gegevens en handtekening die ik volgens hun op straat had ingevuld bij een verkoper, en ze zouden mij dit opsturen.
Dat ik daar niks mee opschoot aangezien ik zelf wel weet dat ik het niet ingevult had hadden ze geen boodschap aan. wel wilde ze nog even het rekening nummer toevoegen zo dat ik wat sneller kan betalen.

Vandaag papieren ontvangen, en jawel, mijn gegenvens, dat wil zeggen, naar een adres klopt, Thats all
Telefoon, postcode(later aangepast), rekeningnummer, en mijn handtekening uiteraard ook niet.

Maar nu ik mijn vraag wat moet ik hier mee, dat ik het niet heb ingevult en ook van niks weet heeft de tubantia geen boodschap aan.

Wat raden julle me aan nu te doen, al vind ik het al vervelende dat ik nu al 2 dagen heen en weer aan het bellen ben met de tubantia, enkel en alleen omdat zei me zomaar een rekening sturen, en nog makkelijk er af komen is ook blijkbaar via de tubantia niet zo makkelijk.

Ik heb duidelijk bij de tubantia aangegeven niks ontvangen te hebben, en niks ingevult te hebben, maar hun andwoord was alleen we hebben hier je handtekening, dus we sturen je wel het rekeningnummer waar het geld heen kan.

O ja ben 23, student en woon nog gewoon thuis, lees zelf alleen de krant in de trein, en thuis al de Telegraaf, dus wat heb ik nu aan een extra krant

Update:
Nou na mijn aangetekende brief reactie gekregen
En wat is het? Een herrinering op de vorige herrinering

Ik heb nog even met het juridisch loketgebelt, maar die zeggen.
Ik moet blijven brieven schijven naar hun. anders geeft je toe dat hun gelijk hebben.
Ik moet nogmaals aangeven dat hun een fout hebben gemaakt, en dat ik er niet mee eens ben. en dat op elke brief van hun doen.,
Verschil is wel dat mijn brief 10 euro kost (aangetekent) en die van hun maar 35 cent.

En als ik de dame bij het Juridish loket uitleg dat het onzin is dat ik zoveel moeite moet doen, geeft ze me te horen dat ik het anders maar lekker op mijn eigen manier moet doen, omdat ik het toch beter weet.

Dus dan weer uitleggen dat ik het niet bedoel als van ik weet het beter, maar om aan te geven dat het wel raar is. en zo tikt de klok lekker door.

Aan het eind geeft ze nog maals aan ik moet weer een brief schrijven, telefoonrekeningen met hun nummer er op gelden niet als contact. en je moet dus een aangetekende brief laten zien als bewijs.

Nu is mijn vraag wat raden jullie aan om te doen? Ik weet het eigelijk niet meer.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2009 20:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als jij één keer een aangetekende brief waarin de door jou genoemde punten zijn vermeld hebt gestuurd (heb je dat met bericht van ontvangst?) dan moet dat wel voldoende zijn, lijkt mij.
Dan moet Tubantia verder maar beslissen of ze die vordering uit handen geeft.

Mocht je wel willen blijven schrijven, dan kan ik je het gebruik van een fax aanraden. Fax dan met een ontvangstbevestiging waarop een deel van de verzonden tekst wordt afgedrukt.
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2009 21:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Mocht je wel willen blijven schrijven, dan kan ik je het gebruik van een fax aanraden. Fax dan met een ontvangstbevestiging waarop een deel van de verzonden tekst wordt afgedrukt.

Goede tip!

BerichtGeplaatst: do 29 okt 2009 0:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben hellaas niet in het bezit van een fax.

Ik zelf vind ook dat ik voldoende heb gedaan om het probleem aan te duiden bij de krant. maar zij negeren mij.

En het Juridish loket (vrouwtje daar teminste) zegt dat ik op elke brief zie zij mij sturen ik een reactie op moet leveren, anders geef ik toen.

Stomme is alleen, dat ik een lange brief type, en alleen een rekening terug krijg, verder geen reactie.
hermanJ

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: do 29 okt 2009 3:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik dit zo lees verbaas ik me over het gemak waarmee mensen in de problemen kunnen worden gebracht en de moeite die je (onbetaald!!) moet doen om van identiteitsfraude (want dat is dit) af te komen.
Je kan een klacht in dienen bij ConsuWijzer, maar inmiddels ben ik er achter dat dat een doekje voor het bloeden is. Je kan beter zeggen ConsuNietWijzer, want ze sturen je van het kastje naar de muur, wat zeg ik drie muren bij mijn laatste klacht.

Wordt tijd dat de Minister van Justitie dit eens goed gaat regelen want er zijn steeds meer bedrijven die misbruik van deze leemte in de wet maken. Forse schadevergoeding (dwangsom 1000 euro bij niet adequaat beantwoorden van aangetekende brief) zou een mooie stok achter de deur wezen.

Ik heb ook nog steeds problemen met Telfort, die blijven rekeningen sturen en weigeren ook maar iets te doen (ondanks toezeggingen op deze site)
Zure

Leeftijd: 105
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: vr 30 okt 2009 10:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik jou was zou ik nog 1 brief sturen waar je nogmaals kort de situatie uitlegt en er vervolgens inzetten dat de zaak voor jou is afgedaan. Je kunt wel blijven bellen of brieven schrijven maar als ze het probleem niet willen oplossen heeft dat geen enkele zin.

Wat dat vrouwtje van het juridisch loket zegt verbaasd me eerlijk gezegd. Het is toch belachelijk als je op spookfacturen moet blijven reageren...
Peter4871

BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2009 15:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb nu nog een brief verstuurt met daar in het volgende:

Quote:

Geachte heer, mevrouw,
Op 02-10-09 heb ik u een aangetekende brief tegemoet doen komen naar aanleiding van de door u gestuurde rekening van 23 September 2009,

Op deze brief heb ik tot op heden nog geen reactie ontvangen.
Door het uitblijven van een reactie van uw kant ga ik er van uit dat de kwestie bij deze is afgedaan en u uw fout erkent.
Daarom wens ik geen betalingen of herinneringen meer van u te ontvangen tot u heeft aangetoond in uw recht te staan.

Alle acceptgiro's die van af heden dan ook verzonden worden zullen als niet ontvangen worden beschouwd.
Bijgevoegd vind u de correspondentie tot nu toe met daarbij de eerder verzonden brief.

Hoogachtend,

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds