|
Auteur |
Bericht |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 20 okt 2009 0:04 Onderwerp: |
|
|
En nu stort het hele Scheringa-imperium als een kaartenhuis in elkaar. Het politiekorps van Alkmaar kan een sollicitant met een interessant CV verwachten. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 20 okt 2009 0:24 Onderwerp: |
|
|
Hmm, deze analyse lijkt het verhaal van Scheringa te bevestigen. Hij houdt niet veel over. Die € 700.000 zouden wel eens bijna al zijn centjes kunnen zijn geweest, afgezien van zijn huizen. Nog niet aan de bedelstaf, maar er zijn mensen die heel wat beter voor zichzelf zorgen. (Hoor ik daar de naam van Rijkman Groenink?) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Basa
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 256
|
Geplaatst: di 20 okt 2009 0:38 Onderwerp: |
|
|
Dirk heeft mijn aandacht gekregen. Bos en Wellink zouden misschien wel andere belangen vertegenwoordigd hebben. Namelijk die van andere banken. Daardoor boden ze geen hulp en namen ze de telefoon niet op. En graaf Schimmelpenninck die bewindvoerder was en nu curator is, heeft er persoonlijk voor gezorgd dat de Amerikaanse partij de DSB niet wilde overnemen. Hij zou in een telefonisch gesprek gezegd hebben dat hij er alles aan zou doen om de overname tegen te werken. Dirk en de bestuurders hadden hierover een klacht ingediend, maar vervolgens weer ingetrokken. Evil count Schimmelpenninck had namelijk gezegd dat hij geen toestemming zou verlenen aan 'plan B' als Dirk en zijn compagnons de klacht tegen hem zouden aanhouden. Deze hele zaak krijgt opeens een hele andere wending. Intrige, spanning en conspiracy lijken hun intrede te doen. Opeens flitsen de ‘conspiracy’ gedachten door mijn grijze massa heen. Bilderbergers, Rockefellers en verschillende op macht beluste sektes. Maar misschien draaf ik weer eens door, misschien.  |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 20 okt 2009 7:13 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Hij houdt niet veel over. | Weet natuurlijk ook wel, dat claims in het algemeen aan (ex-)DSB behoren te worden gericht; gaat Scheringa op dit punt helemaal vrijuit?? |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: di 20 okt 2009 8:48 Onderwerp: |
|
|
Mogelijk is Scheringa behept met een narcistische persoonlijkheidsstoornis.
Zie NPS.
Vanmorgen las ik in de Volkskrant, pag 7:
Quote: | Linschoten zwijgt
Zijn drie medebestuursleden (Ronald Buwalda, Hans van Goor en Robin Linschoten) zaten achter de tafel bij de persconferentie in Wognum, maar kwamen amper aan het woord bij de zwanenzang van het DSB-bestuur. Dirk Scheringa hield een lange monoloog totdat iemand vroeg of VVD’er Robin Linschoten ook vond dat de bank was kapotgemaakt. Linschoten liet zijn baas niet openlijk vallen, maar wilde ondanks herhaald aandringen geen bevestiging geven. Hij houdt zijn kaarten voor de borst totdat de onderzoekscommissies met hun werk beginnen. ‘Daar moet de onderste steen bovenkomen.’ Linschoten is in mei op verzoek van De Nederlandsche Bank tot het bestuur toegetreden nadat partijgenoot Frank de Grave opstapte. Hij moest schoon schip maken bij de bank, maar daar was het waarschijnlijk al te laat voor. |  |
|
|
|
 |
jeroenspijkers
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 20 okt 2009 8:51 Onderwerp: |
|
|
Dan nog het volgende:
Gister in De wereld draait door een reportage van de jakhalzen. De schaatsploeg van DSB werd geïnterviewd. Daarin de vraag of zij rekeningen en leningen/hypotheken hebben afgesloten bij DSB. Het antwoord: geen commentaar.
Wederom gisteren een reportage in Netwerk. Een echtpaar had 400.000 euro gespaard. Van de rente betaalde zij de hypotheekaflossingen. Eveneens van DSB. Door faillisement zijn zij de 400.000 euro kwijt plus moeten zij opeens zelf de aflossingen gaan betalen. De reporter vroeg waarom zij voor deze constructie gekozen hebben. Antwoord: DSB had een goede naam. Dit blijkt maar weer dat veel mensen financiële analfabeten zijn. Hadden zij een degelijk advies ingewonnen bij een onafhankelijk adviseur dan was dit niet gebeurd.
Vandaag zie ik op www.nu.nl een bericht staan dat sporters door Scheringa werden gechanteerd. Voetballers van AZ werden allerlei vreemde financiële producten aangesmeerd.
Ik krijg het idee dat Scheringa nogal een groot ego van zichzelf heeft. Hij wilt overal zijn naam aan verbinden. Zijn wil is wet. En dan te bedenken dat zijn medewerkers achter hem blijven staan. |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: di 20 okt 2009 9:03 Onderwerp: |
|
|
jeroenspijkers schreef: | En dan te bedenken dat zijn medewerkers achter hem blijven staan. | Logisch: graag of niet(; net als bij de DNB). |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 20 okt 2009 11:19 Onderwerp: |
|
|
jeroenspijkers schreef: | Hadden zij een degelijk advies ingewonnen bij een onafhankelijk adviseur dan was dit niet gebeurd. |
Bestaan die?
Spaarders krijgen bijna alles terug
Quote: | Ik krijg het idee dat Scheringa nogal een groot ego van zichzelf heeft. Hij wilt overal zijn naam aan verbinden. Zijn wil is wet. En dan te bedenken dat zijn medewerkers achter hem blijven staan. |
Natuurlijk heeft hij een enorm ego, anders was het hem nooit gelukt om een bedrijf op te bouwen dat hij ooit had kunnen verkopen voor 600 miljoen euro.
Ik voel me niet geroepen om het voor Scheringa op te nemen, maar bedenk wel dat zowel Fortis/ABN-AMRO als ING en mogelijk ook AEGON en SNS Reaal zonder overheidsingrijpen al veel eerder ten onder zouden zijn gegaan. DSB heeft de pech dat zij niet "too big to fail" is, en dat Scheringa geen deel uitmaakt van het old boy network van Wellink en de Nederlandse zogenaamde topbestuurders. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: di 20 okt 2009 11:33 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Natuurlijk heeft hij een enorm ego, anders was het hem nooit gelukt om een bedrijf op te bouwen dat hij ooit had kunnen verkopen voor 600 miljoen euro. | Zelfs na Icesave heeft Nout dat nog een tijdje aan zitten kijken.
 |
|
|
|
 |
MartinJan
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 20 okt 2009 13:01 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt erop dat Wouter Bos toch meer vertrouwen heeft in de oude banken dan in nieuwe, ondanks dat de oude banken ook dezelfde polissen hebben verkocht en aan die praktijken heeft meegedaan.
Terugkijkend heeft de media een behoorlijke rol gespeeld in de ondergand van DSB, ook de Bank-run die via het internet heeft natuurlijk alles versneld, het gaat overigens niet meer over de ondergang van de DSB bank, maar om veel meer, Dirk Scheringa heeft voor DSB beheer fallicement aangevraagt en dat betekent dat AZ, het stadion, en het muzeum ook mee gaan in het ineenstorten van zijn imperium, en er zal meer banen mee gemoeid zijn dat alleen die van de DSB Bank.
Ik denk dat de DSB affaire veel meer te weeg gaat brengen dan veel actualiteiten programma's in de media kan overzien.
Wat ik bv heb gezien in de media is:
Man en vrouw hebben meer dan 1 Miljoen staan op DSB, krijgen mar 1 Ton trug, garantie via DNB.
Man en vrouw hebben achtergesteld spaargeld = niets meer (4Ton)
De Man betaalede de hypotheek met de rente van het deposito, kan de hypotheek niet meer betalen dus , huis weg en spaargeld weg.
Bakker die een contract had voor 40 mille catering per jaar, dat is hij dus kwijt.
Zoals deze voorbeelden zullen er nog veel meer zijn, en al wordt er in de media gesproken dat er minder schrijnende gevallen zijn dan "gewone" gevallen zoals mensen die worden vertegenwoordigd door st. hypotheekleed.
e.e.a. is een zwarte bladzijde in de nedelandse bank geschieddenis. _________________ illegitimis nil carborundum! |
|
|
|
 |
Patricia20
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 554
|
Geplaatst: di 20 okt 2009 13:59 Onderwerp: |
|
|
Ik heb absoluut geen lekker gevoel bij die bewindvoerders cq. curatoren. Vanaf het moment dat DSB onder curatele werd gesteld, stuurden zij aan op een faillissement. Lijkt wel of er geen redding mocht komen. Ook de politiek heeft het laten afweten, die ambtenaren gestuurd door Bos kwamen veel te laat. Ik zeg niet dat daarmee het faillissement afgewend had kunnen worden, maar het had denk ik wel meer kans gehad. Ben overigens ook erg benieuwd naar de gevolgen voor AZ nu ook DSB Beheer failliet dreigt te gaan, waarin 100% van de aandelen van AZ zijn ondergebracht. _________________ Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Laatst aangepast door Patricia20 op di 20 okt 2009 17:12, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
jeroenspijkers
|
Geplaatst: di 20 okt 2009 15:05 Onderwerp: |
|
|
Betekent dit niet dat AZ nu ook failliet is? |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: di 20 okt 2009 15:11 Onderwerp: |
|
|
Nog een artikel uit de Volkskrant van vandaag, met o.m. daarin de alinea:
Quote: | Dat Scheringa de rechter om zes uur had gemeld dat Bos al akkoord was met de staatssteun van 100 miljoen – wat niet waar was –, en dat dit vermoedelijk de reden was van het optimisme bij de rechter, wist Dorrepaal toen niet. ‘Het is toch absoluut van de gekke om een rechter te gaan voorliegen? Ik ben totaal verbijsterd.’ |
|
|
|
|
 |
Basa
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 256
|
Geplaatst: di 20 okt 2009 15:16 Onderwerp: |
|
|
jeroenspijkers schreef: | Betekent dit niet dat AZ nu ook failliet is? |
Nee want faillissement van een aandeelhouder brengt niet het faillissement van de rechtspersoon waarvan hij aandeelhouder is mee. Als DSB beheer failliet gaat dan worden die aandelen gewoon verkocht. AZ blijft gewoon bestaan, alleen iemand anders is dus eigenaar geworden. |
|
|
|
 |
jeroenspijkers
|
Geplaatst: wo 21 okt 2009 8:16 Onderwerp: |
|
|
Als ik het goed begrijp worden de aandelen van Scheringa die hij in DSB Beheer had zitten verkocht? Wordt dat dan een openbare verkoop? In dat geval kan wellicht Karel Aalbers van Vitesse zijn rentree maken in het voetbalwereldje. Koeman zal dat wel leuk vinden. Hij koestert immers warme gedachten aan zijn tijd als trainer bij Vitesse haha  |
|
|
|
 |
|