Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 02 aug 2025 23:02
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

parkeerbelasting
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rechtvaardig2

Leeftijd: 62
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: do 08 okt 2009 23:33    Onderwerp: parkeerbelasting Reageer met quote Naar onder Naar boven

heb een paar maanden geleden een aanmaning gekregen van Cannock chase voor het betalen van parkeerretributie in Zwolle maar heb daar nooit geparkeerd (100% zeker). heb dit laten weten aan CC. heb nu brief ontvangen van gemeente zwolle dat mijn voertuig er door een controleur van CC is gespot en ik bijgevolg wel moet betalen aan CC. wil ik hiertegen beroep aantekenen kan dit bij de rechtbank van zwolle maar daar is een griffierecht verschuldigd..
ik heb geen zin om ook maar iets te betalen voor iets waar ik geen schuld aan heb.
mijn vragen.
hoe kan een privé organisatie die leeft van het uitschrijven van parkeerretributies zonder daar bewijs van te leveren , niet parkerende auto's doen betalen.
waarom zou ik (griffierechtrecht) moeten betalen om mijn onschuld te bewijzen?
is het niet aan CC om te bewijzen dat ik daar stond (wat zij niet kunnen) ipv dat ik zou moeten bewijzen dat ik er niet was? anders kan CC mooi inkomsten verwerven, hoeven ze enkel kentekenplaten te noteren (maakt niet uit of ze parkeren of betaald hebben voor parkeren ) zolang een controleur een aanmaning uitschrijft en enkele maanden later opstuurt moet je betalen. enkel de controleur van CC heeft recht van spreken? ze werken voor eigen rekening maar er is geen controle op wat ze doen en geen beroep mogelijk ?is dat een rechtsstaat ?
wat riskeer ik als ik niet betaal ? (want dat ben ik echt niet van plan)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2009 0:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uit deze draad begrijp ik dat je in België woont.

Je hebt denk ik een naheffingsaanslag parkeerbelasting gekregen. De incasso lijkt door de gemeente Zwolle te zijn uitbesteed aan Cannock Chase. Cannock Chase handelt vermoedelijk namens de gemeente.

Om van de aanslag af te komen had je tijdig bezwaar moeten aantekenen. Waarschijnlijk is dat niet meer mogelijk, want de bezwaartermijn is 6 weken. Dit betekent dat het er eigenlijk niet meer toe doet of je daar nu wel hebt gestaan of niet, want de aanslag is onaantastbaar geworden.

Binnen Nederland kan betaling van zo'n aanslag als ik het goed heb direct worden afgedwongen, dus zonder tussenkomst van de rechter. Uit deze brief, weliswaar uit 2004, begrijp ik dat dit een stuk lastiger ligt om in België betaling af te dwingen. Ik weet niet of er op dit punt intussen iets is veranderd.

Leeftijd: 62
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2009 11:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dank voor de reactie,
denk dat ik antwoord gevonden heb zie:
http://parlis.nl/pdf/kamervragen/KVR35485.pdf

volgens deze recente gegevens kunnen gemeentebelastingen in het buitenland voorlopig niet afgedwongen worden. een parkeerretributie valt onder gemeentebelasting dus als belgen e.a. in het buitenland niet betalen kan dit niet verhaald worden . geldt ook voor nederlanders die in belgie niet betalen voor parkeerretributies, geldt niet voor boetes door politie uitgeschreven
correct me if i'm wrong
Duin

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2009 18:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

Om van de aanslag af te komen had je tijdig bezwaar moeten aantekenen. Waarschijnlijk is dat niet meer mogelijk, want de bezwaartermijn is 6 weken. Dit betekent dat het er eigenlijk niet meer toe doet of je daar nu wel hebt gestaan of niet, want de aanslag is onaantastbaar geworden.

Als een termijn verlopen is dan kan je toch gewoon vragen om een nieuw besluit te nemen en zo weer een nieuwe termijn te krijgen ?
bona fides

BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2009 18:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Duin schreef:
Als een termijn verlopen is dan kan je toch gewoon vragen om een nieuw besluit te nemen en zo weer een nieuwe termijn te krijgen ?

Nee, dat kan niet. Het besluit is al genomen.

Je kunt het natuurlijk wel vragen, maar het bestuursorgaan is op geen enkele manier verplicht om daar gehoor aan te geven. Sowieso gaat het hier niet om een besluit op aanvraag, maar om een boete (nou ja, naheffingsaanslag). Maar ook als het wel om een besluit op aanvraag gaat, rust er op het bestuursorgaan in principe geen plicht om een nieuw besluit te nemen (art. 4:6 Awb). Een beetje afhankelijk van de precieze situatie mag het bestuursorgaan zelfs geen nieuw besluit nemen.

Als je simpelweg een nieuw besluit kon vragen, zouden de dwingende bezwaar- en beroepstermijnen geen enkele functie meer hebben. Ook een bestuursorgaan is niet bevoegd om die termijnen te negeren.

Leeftijd: 57
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2009 19:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

[quote=rechtvaardig2]heb een paar maanden geleden een aanmaning gekregen van Cannock chase voor het betalen van parkeerretributie in Zwolle maar heb daar nooit geparkeerd (100% zeker). heb dit laten weten aan CC. heb nu brief ontvangen van gemeente zwolle dat mijn voertuig er door een controleur van CC is gespot en ik bijgevolg wel moet betalen aan CC. wil ik hiertegen beroep aantekenen kan dit bij de rechtbank van zwolle maar daar is een griffierecht verschuldigd.. [/quote]

Het lijkt mij dat de brief die rechtvaardig gestuurd heeft naar channock chase is opgevat als een bezwaarschrift tegen de aanslag die vervolgens door verweerder, gemeente Zwolle is behandeld en waarvan de beslissing op bezwaar, de door TS genoemde brief, is ontvangen.

Tegen dit besluit, zo schrijft TS, staat beroep open bij de rechtbank. Ik ga er aldus vanuit dat er geen termijnen zijn verlopen en dat nu de beroepstermijn van 6 weken loopt.

Ofschoon bezwaar en beroep het besluit niet schorst kun je verzoeken om uitstel van betaling totdat is beslist is op het beroep.
bona fides

BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2009 20:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

klokluider schreef:
Het lijkt mij dat de brief die rechtvaardig gestuurd heeft naar channock chase is opgevat als een bezwaarschrift tegen de aanslag die vervolgens door verweerder, gemeente Zwolle is behandeld en waarvan de beslissing op bezwaar, de door TS genoemde brief, is ontvangen.

Ik denk dat je gelijk hebt. Over die laatste brief, die kennelijk recent is ontvangen, heb ik een beetje heengelezen. Dus dan lijkt er inderdaad nog beroep bij de rechtbank open te staan.

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: za 07 nov 2009 20:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gezien op juridisch forum.be:
rechtvaardig schreef:
blijkbaar wel, eerst moet je zelf al 38 euro betalen om je zaak op de rechtbank te krijgen en dan omdat het een belasting is moet jij je onschuld bewijzen, zoals gezegd het hebben van een betalingsbewijs wordt niet aanvaard omdat je dat van iemand anders kan hebben gekregen, er niet geweesd zijn en niet geparkeerd hebben moet je bewijzen via onafhankelijke getuigen. zeggen dat je thuis was, gaan winkelen, bij familie, etc...... wordt niet aanvaard. zelfs als je gaan werken bent wordt niet aanvaard, je moet bewijzen, dat je wagen daar niet geparkeerd stond en dat is moeilijk. cannock chase moet niks bewijzen. als zij een aanmaning uitschrijven met jouw kenteken hebben ze gelijk!!! zover ik heb teruggevonden worden 98% van alle bezwaren ongegrond verklaard en moet je betalen.! helaas dat is nederlanden nog dit, als je bezwaar wil indienen bij de rechtbank moet je buiten het griffierecht ook nog steeds eerst de belasting betalen., je naar de rechtbank begeven (of je advocaat) en in het beste geval ( 2% van de gevallen) zal dan het betaalde geld 6 maanden later teruggestort worden. m.a.w. hopeloos
dus logisch dat zij (cannock chase ) op hun website reclame maken voor hun efficiente inning en dat gemeenten maar al te graag hun belasting door dit bedrijf laten innen, zij geven cannock chase de volledige vrije hand
Ben natuurlijk benieuwd of de verhouding bekeuringen van personen binnen vs buiten de betreffende plaats signifikant afwijkt van die op overigens vergelijkbare andere plaatsen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds