Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 23 aug 2025 16:14
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

valse melding overlijden door incassobureau
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
lindajoey

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 19:36    Onderwerp: valse melding overlijden door incassobureau Reageer met quote Naar onder Naar boven

vandaag kregen mijn schoonouders een brief van Laser service... dit is van Prime Line..

hierin staat aan de erfgenamen van....... (mijn man).

onderwerp = melding overlijden...

en of ze zo snel mogelijk contact willen opnemen met laser service...

Nu heeft mijn man nog een betaling daar openstaan, maar hij is echt niet overleden!!!!

ze gaan wel heel erg ver om hun geld te krijgen!!

mag dit zomaar??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lindajoey

BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 19:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

niemand een idee??
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 21:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er is duidelijk een misverstand in het spel. Dit kun je oplossen door ze op te bellen.

BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 22:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik denk niet dat er een misverstand is.... mijn man heeft door een echtscheiding een aantal jaar geen vaste woon en verblijfplaats gehad.

Hij staat nu sinds ongeveer een half jaar gewoon weer ingeschreven...

hij is druk bezig zijn schulden en overige verplichtingen op te schonen. De belasting is nu klaar, en dit zou de volgende worden om op te bellen en een regeling te treffen..

dus ik weet bijna zeker dat ze op deze manier proberen achter zijn adres te komen... wat ik echt schandalig vindt.... en je jaagt mensen de stuipen op het lijf...

er is ook geen enkele aanwijzing voor dat hij overleden zou zijn of iets dergelijks....

wat nou als wij geen contact zouden hebben met mijn schoonouders? dat zou wel heel erg zijn toch?

ik denk dus dat het hun om het geld te doen gaat... en het adres...

dan nog, mogen ze dit zomaar doen?
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 23:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is geen kwestie van mogen. Fouten worden gemaakt, en deze fout vraagt om herstel, niet om een aangifte of een schadevergoedingsvordering.

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2009 13:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik u was zou ik niet reageren, doch dit enkel aan de geadresseerden (uw schoonouders) over laten.

U heeft de indruk dat dit enkel is gebeurd omdat ze de verblijfplaats van uw man willen achterhalen. Nou als hij geregistreerd staat kunnen ze dat ook wel op een andere manier achterhalen.
Als u echter niet wilt dat ze het op deze manier achterhalen dan zou ik (in uw geval) hen ook niet van dienst zijn door mij hierin te mengen.

Uw man is niet overleden en uw schoonouders hebben dus ook niet zijn erfenis aanvaard. Daar zou het eigenlijk al moeten stoppen.

Uw schoonouders kunnen gewoon (per aangetekend schrijven) reageren dat hen niet bekend is dat hun zoon is overleden en dat zij ook niet zijn erfenis/nalatenschap hebben aanvaard. Derhalve kunnen de schulden der nalatenschap (zo die er zijn) ook niet op hen worden verhaald.

Der rest mag Laser Service zelf gaan uitzoeken. Zou ze ook niet op weg gaan helpen of zo, de brief is niet aan u of uw man gericht.
cvb

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2009 16:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Martha schreef:
Uw schoonouders kunnen gewoon (per aangetekend schrijven)
Waarom? zouden ze b.v. juridische stappen moeten ondernemen o.i.d??
Ben het eens met bona fides: gewoon opbellen om te horen, wat daar in aan de hand is.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2009 16:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De ouders kunnen dat schrijven (hoeft niet aangetekend, overigens), maar goed, omdat lindajoey toch al schrijft
Quote:
en dit zou de volgende worden om op te bellen en een regeling te treffen..
lijkt het me toe dat de kwestie het beste opgelost wordt wanneer Lindajoey even (schriftelijk) contact met Laser opnemen, zich beklagen over die gang van zaken en meteen een regeling treffen voor afwikkeling van de schuld.
Martha

BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2009 16:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cvb schreef:
Waarom? zouden ze b.v. juridische stappen moeten ondernemen o.i.d??
Ben het eens met bona fides: gewoon opbellen om te horen, wat daar in aan de hand is.

Waarom?: omdat ze dan kunnen bewijzen dat ze de schuldeiser op de hoogte hebben gebracht van het feit dat ze niet de erfgenamen zijn. Gewoon voor het geval de schuldeiser hier niet ophoudt, maar toch verhaal op hen wil gaan zoeken omdat hij de zoon niet kan vinden.

Ik zou ook opbellen, maar ik kreeg de indruk dat de TS niet wilde dat de schuldeiser via deze (naar haar mening) `truc` achter de verblijfplaats van haar man zou komen. Als ze opbelt is de ´truc´ geslaagd. Als ze dus niet wil dat de ´truc´ slaagt dan kan ze beter het aan haar schoonouders overlaten.
cvb

BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2009 17:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zo'n beetje hetzelfde als dit?
Martha

BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2009 19:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja zo een beetje als daar. Maar ik neem aan dat het hier niet zo uit de hand zal lopen nu het hier geen overheidsinstantie betreft.
Toch is die link interessant, want als die schoonouders geen erfgenaam zijn kun je je inderdaad afvragen waarom ze dan die brief hebben geopend en niet meteen als verkeerd bezorgd hebben geretourneerd. Want als niet erfgenaam hadden ze eigenlijk niet het recht de brief te openen. Maar goed, dat kunnen ze dan nog beargumenteren met dat ze de enveloppe gewoon met hun andere post hebben geopend zonder er eerst aandachtig op te kijken of zo.

Gezien de reactie van de TS (dat ze sowieso deze schuld als eerstvolgende wilden afhandelen) lijkt mij bij nader inzien het voorstel van TikSimone toch wel beter om dan maar ook meteen gewoon even op te bellen. Dat verhoogt de kansen op bereidschap mee tewerken aan een betalingsregeling. Kan mij zo voorstellen dat een schuldeiser die stad en land moet afzoeken naar de schuldenaar niet meer zo bereid is om dan ook nog een betalingsregeling te treffen.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2009 23:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Juistem. En gevonden wordt meneer toch wel, hoor, want ze zullen best eens in de zoveel tijd het GBA checken, zeker wanneer de ouders meedelen dat hij niet overleden is.
lindajoey

BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 8:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bedankt voor alle reacties... dat bellen en de schuld regelen de oplossing is dat weet ik....dat dit nog niet gedaan is heeft zijn redenen... maar daar gaat het me ook niet om....

Het gaat me om de manier... mag een schuldeiser zomaar zo'n bericht de wereld in helpen? er is een tijd geweest dat mijn man geen enkel contact met zijn ouders had... wat als die brief in die tijd gestuurd is? dan hadden die mensen nu gedacht dat hun zoon niet meer leefde.... ik vind het nogal wat... ik vind niet dat dit kan.... ze hadden ook het gba kunnen checken..

en wie weet naar wie ze die brief nog meer hebben gestuurd van de familie....

dat ze hun geld willen hebben snap ik, maar ik vind dit echt te ver gaan...
cvb

BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 9:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

lindajoey schreef:
maar ik vind dit echt te ver gaan...
Oh, waarom??
lindajoey

BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 10:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

waarom? om iemand dood te verklaren misschien.... terwijl dit niet zo is..... beetje luguber
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds