Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...
Psychiatrie
Seeking CIPD a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 24 jun 2025 9:49
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wijziging arbeidscontract na 2 jaar ziekte: salaris en werk
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hannes

Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 19:35    Onderwerp: Re: Re-integratiegedoe Reageer met quote Naar onder Naar boven

memolen schreef:
Beste Hannes,
Als u nu nog vindt dat u niets wijzer geworden bent, dan heeft u mijn informatie niet of niet goed gelezen. Ik doe erg mijn best om uw situatie in kaart te brengen, maar u beantwoordt een heleboel van mijn vragen niet. Dat maakt het wel heel lastig.
Succes,
Mayke

woensdag 7 okt heb ik volgens mij toch antwoord gegeven..........???

ik bedoel eigenlijk met niet veel wijzer dat er dus verschillende meningen zijn over waar ik wel of geen recht op zou hebben????
Bekijk profiel Stuur privé bericht
memolen

memolen

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 14:23    Onderwerp: Contractwijziging na twee jaar ziekte Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Hannes,
Uw situatie laat me nog niet los. Daarom enkele vragen:
1) Bij wat voor soort bedrijf bent u in dienst?
2) Waaruit bestond de functie van plv bedrijfsleider vooral? Meewerken? Of leiding geven? En waaruit bestond het meewerken?
3) Welke functie is u nu aangeboden? Welke taken?
4) Bent u misschien vooral beperkt (medisch ongeschikt) voor de leidinggevende kant van uw functie en is de aangeboden functie vooral uitvoerend?
5) Wordt u misschien weer een van de medewerkers, waaraan u eerder leiding gaf?
6) Wat is het functieniveau/opleidingsniveau van de plv bedrijfsleider? En wat van de nieuwe functie?
Met vriendelijke groeten,
Mayke
hannes

BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 9:19    Onderwerp: Re: Contractwijziging na twee jaar ziekte Reageer met quote Naar onder Naar boven

memolen schreef:
Beste Hannes,
Uw situatie laat me nog niet los. Daarom enkele vragen:
1) Bij wat voor soort bedrijf bent u in dienst?

2) Waaruit bestond de functie van plv bedrijfsleider vooral? Meewerken? Of leiding geven? En waaruit bestond het meewerken?
3) Welke functie is u nu aangeboden? Welke taken?
4) Bent u misschien vooral beperkt (medisch ongeschikt) voor de leidinggevende kant van uw functie en is de aangeboden functie vooral uitvoerend?
5) Wordt u misschien weer een van de medewerkers, waaraan u eerder leiding gaf?
6) Wat is het functieniveau/opleidingsniveau van de plv bedrijfsleider? En wat van de nieuwe functie?
Met vriendelijke groeten,
Mayke

1 bij een grote winkelketen.
2 beide als de bedrijfleider er niet was leidinggeven en voor de rest meewerken en samen met BL de zaak draaiend houden
3 verkoopster 2
4 het leidinggeven is geen probleem maar het aantal uren lopen en staan.
5 ja ik wordt weer gewoon medewerker waar ik eerst leiding aan gaf
6 functie niveau van plv bl was schaal 3 trede 6
functie niveau van verkoopster 2 is schaal 2 en trede weet ik even niet.

hoop dat je hier meer mee kunt.
memolen

memolen

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 13:43    Onderwerp: Re-integratiegedoe Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Hannes,
Dank voor de aanvullende informatie. Om te beoordelen of een re-integratievoorstel passend is, is onder meer de inschaling van belang. Er zit maar één schaal tussen uw oude functie, en de nieuwe functie van verkoopster 2. Op zich is dat passend. U voldoet ook zeker aan de opleidings- en/of ervaringseisen. Blijft de vraag of dit werk medisch gezien passend is. U vertelt dat het probleem niet zit in het leidinggeven (de psychische belasting dus), maar in het staan en lopen. Bent u als verkoopster 2 ook niet de hele dag op de been? Of zitten er misschien andere taken in, zoals kassawerk, die u eerder niet deed?
Als u zelf wel vindt dat u het werk van verkoopster 2 medisch aan kunt, dan lijkt me dit een passend re-integratievoorstel. Het is misschien moeilijk voor u om mee te moeten werken met mensen, waaraan u eerder ook leiding gaf. Deze herplaatsing is een stap terug in uw loopbaan, en dat is altijd zuur, maar dat maakt het voorstel van uw werkgever niet tot een slecht voorstel.
U schreef zelf al dat er geen ander passend werk is. Voor de eventuele gevolgen als u dit voorstel toch afwijst, verwijs ik u naar wat ik op 8 oktober jl. schreef.
Wim West schreef op 14 oktober jl. dat u zich eventueel weer kunt ziek melden uit de nieuwe functie, en dan weer 104 weken loon doorbetaald krijgt.
Echter, als u zich ziek meldt, zal meteen de bedrijfsarts oordelen of u inderdaad dit werk van verkoopster 2 niet kunt doen. Als sprake is van dezelfde ziekteoorzaak dan zal uw werkgever u meteen bij het UWV melden voor een herkeuring. En: de loondoorbetaling is dan gebaseerd op het lagere loon van de verkoopster (voor een WIA beoordeling wordt wel weer teruggegrepen op het hogere loon van de plv bedrijfsleider). Al met al kachelt u dan nog verder achteruit, zowel financieel als voor wat betreft werken. Om nog maar te zwijgen van de relatie met uw werkgever. Hoe het ook loopt, het eindigt dan in ontslag.
Kortom: Als u het werk van verkoopster 2 medisch gezien aankunt, dan doet u er verstandig aan om aan het werk te blijven, verder te herstellen en in de toekomst eventuele kansen te grijpen om weer plv bedrijfsleider te worden bij deze of een andere werkgever.
Wat de concrete inschaling betreft, is het vaak zo dat de trede zo gekozen wordt, dat de werknemer min of meer horizontaal overgaat, en dus niet direct al te veel keldert. U zou de CAO hierover eens kunnen raadplegen.
En voor de toekomst: wordt lid van een vakbond. Een persoonlijk gesprek met iemand die er verstand van heeft, om de situatie te bespreken, is beter dan via een forum.
Succes.
Groet, Mayke
hannes

BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 14:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

alvast weer bedankt voor je uitgebreide antwoord.

ik hoop dat ik heel snel wat te horen krijg over mijn brief.
het is ook mijn bedoeling om gewoon verder te herstellen en ook het werk als verkoopster te gaan doen alleen ik zou graag dus beloond worden naar hetgeen ik doe en dat is niet alleen de taken die bij verkoopster horen.
dus daarom ging ik ook voor de eis van loonbehoud en evt terug keren over een jaar als plv BL.

ik laat wat weten als ik bericht van het hoofdkantoor heb gehad.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds