Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 03 aug 2025 1:35
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Voorwaarden ondernemer-stagiair / advocatenkantoor starten?
Moderators: StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Annemarieke

Leeftijd: 47
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 8:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

slimpie schreef:
Ik ben dan ook niet de potentiele standaard McDonalds advocaat.

Goed om te lezen dat je niet 'hap-snap' zult werken, maar tijd, aandacht, liefde en emotie in je zaken zult stoppen Applause

Of vergelijk ik verkeerd nu? Whistle
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 9:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij de McDonalds gelden strenge regels m.b.t. hygiene en procedures. Miscchien bedoeld hij dat hij meer een afhaalChinees advocaat is of wil zijn?

Veel informatie verstrekken met weinig inhoud en de klant met een borrelend gevoel achterlaten Laughing

Leeftijd: 38
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 12:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

pacta sunt servanda schreef:
Bij de McDonalds gelden strenge regels m.b.t. hygiene en procedures. Miscchien bedoeld hij dat hij meer een afhaalChinees advocaat is of wil zijn?

Veel informatie verstrekken met weinig inhoud en de klant met een borrelend gevoel achterlaten Laughing

Dat zou kunnen, maar iedereen weet toch dat loempiakraam advocaten de beste advocaten zijn. Altijd netjes vragen of je saus erbij wilt hebben en elk jaar de prijs met 120% verhogen. En zodra je afgerekend heb mag je niet eens rustig in het kraampje je loempia op eten, maar laten ze je buiten het kraampje in de kou staan. Wink
de hacker

Leeftijd: 64
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 12:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Annemarieke schreef:
... liefde en emotie in je zaken zult stoppen...

dat vind ik een pakkende gedachte. Kun je daarover uitweiden?
Tijd en aandacht liggen voor de hand, maar liefde en emotie in je zaken stoppen is moeilijker...
Bekijk de homepage
Annemarieke

Leeftijd: 47
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 12:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je passie hebt voor je werk en je bezigheden, dan kan er wat mij betreft liefde zijn voor wat je doet. Trots op wat je weet te bereiken zoals je trots kunt zijn op je eigen kinderen die iets bereiken of bewerkstelligen.

En emotie....overtuigd pleiten zal, in mijn ogen, altijd op basis van empathie voor de situatie van cliënt gebeuren. Ik bedoel misschien juist de kunst van de emotie over kunnen brengen zonder deze zelf te voelen of in alle facetten door te maken!
de hacker

Leeftijd: 64
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 13:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Annemarieke schreef:
Als je passie hebt voor je werk en je bezigheden, dan kan er wat mij betreft liefde zijn voor wat je doet. Trots op wat je weet te bereiken zoals je trots kunt zijn op je eigen kinderen die iets bereiken of bewerkstelligen.

En emotie....overtuigd pleiten zal, in mijn ogen, altijd op basis van empathie voor de situatie van cliënt gebeuren. Ik bedoel misschien juist de kunst van de emotie over kunnen brengen zonder deze zelf te voelen of in alle facetten door te maken!

Dank je voor je reactie. Dit is geen alledaags onderwerp, maar wel een essentieel deel van het advocaat zijn. Je client waardeert je niet zelden voor dingen waar je geen invloed op hebt gehad en andersom daar waar je je enorm voor ingezet hebt, ziet hij niet eens. Daarom is het een groot goed als je met overgave en overtuiging je werk doet en trots bent bijvoorbeeld op een mooie conclusie, die maar door een paar mensen gelezen wordt en dan gearchiveerd wordt om nooit meer gelezen te worden.

Je onafhankelijkheid is een van de kostbaarste dingen die je een client te bieden hebt. Dat betekent, dat je emotioneel ook een zekere afstand moet bewaren. "de kunst van de emotie over kunnen brengen zonder deze zelf te voelen of in alle facetten door te maken" vind ik mooi en treffend uitgedrukt. Er is ook nog een andere soort van emotie, namelijk eigen emotie die tijdens de behandeling van de zaak kan ontstaan. Bijvoorbeeld een onmogelijke rechter, of tegenadvocaat die ad personam argumenten gaat gebruiken. Hoe je daar je emotie laat zien kan beslissend zijn voor een zaak: of het gaat volledig mis, of de overtuiging waarmee je dan reageert helpt ook de zaak zelf, terwijl inhoudelijk het een met het ander niets te maken heeft. De riskante emotie.

Laatst aangepast door de hacker op zo 18 okt 2009 13:36, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk de homepage
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Leeftijd: 44
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 13:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan loop je wel de kans om door de emotie niet meer boven het geschil te kunnen staan; iets dat juist een sterk punt moet zijn van een advocaat.

EDIT: ik antwoorde op Annemarieke.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds