Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 23 aug 2025 16:14
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Vergissing verkoper prijs laptop; voorbehoud schrijffouten
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 7 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 17:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sterker nog ik zou als erg prettig ervaren als ik jou van iedere twijfel zou kunnen verlossen zodat onweerlegbaar zou komen vast te staan dat ik geen inbreuk heb gepleegd het auteursrecht dat jij hebt/had op dat bericht of oneerlijke discussie technieken zou hebben gebruikt. Dat voorkomt dat mensen gaan denken "waar rook is, is vuur".

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 17:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfatrion schreef:
Wat ik heb begrepen van Bona Fides is dat jij niet zou weten dat de Quad processor de nieuwste van het nieuwste zou zijn

Ik heb niets gezegd over wat WimWest afweet van computers. Hij schrijft zelf dat hij niet onbekend is met de PC.

Het is legaal, en uit economisch oogpunt ook gewenst, dat volkomen leken op computergebied een PC of laptop aanschaffen. Van deze personen mag verwacht worden dat zij zich globaal zullen oriënteren, maar niet dat zij gigabytes en megabytes uit elkaar kunnen houden.

Maar zelfs voor wie gigabytes en megabytes wel uit elkaar kan houden is het voldoende om een paar maanden geen computerbladen te lezen om niet meer te weten wat onder top of the line moet worden verstaan. Natuurlijk is het, voordat je een laptop aanschaft, en als je daar de tijd voor hebt, niet onverstandig om je weer eens goed in de materie te verdiepen, maar dat is m.i. niet iets dat je moet doen om aan een onderzoeksplicht te voldoen, maar alleen om te zorgen dat je weet wat je koopt en niet te veel betaalt. Een laptop is tegenwoordig een vrij normaal product dat je kunt kopen door de Mediamarkt in te lopen, er eentje uit te kiezen die qua kleur en vormgeving naar je smaak is, en af te rekenen. Het is zeer de vraag of zo'n koper een poot heeft om op te staan als hij € 1.000 meer betaalt dan de prijs die de concurrent voor dezelfde laptop vraagt (had de koper de prijzen maar moeten vergelijken), maar als hij € 1.000 minder betaalt dan de laptop eigenlijk had moeten kosten, is dat m.i. gewoon pech voor de verkoper. Had die verkoper maar beter moeten controleren dat zijn prijzen kloppen. Uiteindelijk zullen we het er toch wel over eens zijn dat van de verkoper veel meer prijskennis mag worden verwacht dan van de koper.

sabri

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 19:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

Maar zelfs voor wie gigabytes en megabytes wel uit elkaar kan houden is het voldoende om een paar maanden geen computerbladen te lezen om niet meer te weten wat onder top of the line moet worden verstaan.

Amen.

Drie weken geleden heb ik nog een netbook gekocht en het type wat ik zocht ging over de toonbank voor prijzen varierend van 280 euro tot 1000 euro. Kijk even mee op laptopshop.nl:

PC1: 1,33 GHz processor, 2GB geheugen, 80GB schijf en 8" scherm. Accutijd: 3 uur

PC2: 1,33 GHz processor, 1GB geheugen, 160GB schijf en 11.6" scherm. Accutijd: 8,5 uur

Prijzen: 389 euro en 999 euro.

Nou zit ik op dit moment in Silicon Valley, en dat is niet omdat ik niks van computers snap Wink. Maar ik kan je dat prijsverschil niet verklaren...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
WimWest

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 19:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Silicon Valley heeft dat iets met "boobs" te maken? Yummie

Quad is ook een soort motor op vier wielen,daarom had ik dat onthouden. Wat het verder precies inhoudt, zou ik je niet kunnen vertellen. Althans niet meer dan de gemiddelde Dixons folder mij toeschreeuwt.
theod

Leeftijd: 68
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 20:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nu ben ik een digibeet van de bovenste plank en kan alles uitzoeken op internet.

Ik ben uit de tijd dat de "zak Japanner" nog niet was uitgevonden, het rekenmachine bestond uit knoppen die met kracht ingedrukt moesten worden en een hendel overgehaald moest worden om een antwoord te krijgen, die dingen begreep ik en kon ze zelfs herstellen.

Nu lees ik dit topic over onderzoekproblemen en kennis van zaken.

Maar om toch wat kennis op te doen wil ik eerst wat vragen;

Wat zijn bytes exact?

Wat doen bytes?

Waarom is een quad processor beter dan een intell?

Van mij hoeft er geen functie op om filmpjes te kijken, heb ik dan toch een videokaart nodig?

Dus als ik op een makkelijke wijze voor een reëel bedrag, in mijn ogen, een laptop kan kopen zonder veel gezeur van allerlei verkopers hap ik ook toe.

En al staat er in de specificatie dat er een processor in zit die quintet genoemd wordt en er 390gigabyte aanwezig zijn zegt mij totaal niets en men kan niet van mensen verlangen dat ze ook nog op oudere leeftijd gaat verdiepen in computertechnologie, ook van jongere mensen die die technische knobbel niet hebben kan men niet verwachten dat een dergelijke specificatie iets zegt.

Ook ik zou er geen cent meer voor uitgeven dan die 1000Euro en de verkoper vragen om voor de rechter duidelijk te maken waarom ik moet twijfelen aan de prijs die hij bij de koop heeft gevraagd.
sabri

sabri

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 21:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

theod schreef:

Wat zijn bytes exact?

Een beetje off-topic, maar wellicht interessant voor de digibeten...

Een byte is een eenheid, net zoals meter en feet.

1 byte is 8 bits, en een bit is een wiskundige boolean: true of false (1 of 0).

theod schreef:

Wat doen bytes?

Bits worden gebruikt om gegevens (getallen) binair op te slaan. Bijvoorbeeld:

001 = 1
010 = 2
011 = 3
100 = 4
101 = 5
110 = 6
111 = 7

Als je 1 byte hebt (8 bits dus), heb je 8 posities om een waarde op te slaan:

000000001 = 1
000000010 = 2

etc etc

110000001 =193
111111111 = 255

Het aantal bytes dat je beschikbaar hebt bepaalt de hoeveelheid gegevens die je op kan slaan. Daarbij worden grote hoeveelheden makkelijker aangegeven:

1 Gigabyte (GB) = 1024 Megabyte (MB)
1 Megabyte (MB = 1024 Kilobyte (KB)
1 Kilobyte (KB) = 1024 bytes

Soms wordt ipv 1024 1000 aangehouden om de performance te "boosten". Vooral harddisk fabrikanten hebben daar een handje van.

theod schreef:

Waarom is een quad processor beter dan een intell?

Dat is hetzelfde als vragen waarom een banaan beter is dan een Chiquita Smile

Een quad-core processor is een chip die stiekem bestaat uit 4 processoren in 1. Intel is een fabrikant die quad-core processoren maakt.

theod schreef:

Van mij hoeft er geen functie op om filmpjes te kijken, heb ik dan toch een videokaart nodig?

Ja. Een videokaart is het onderdeel van je computer dat het mogelijk maakt om iets zichtbaar te maken. Met elke normale videokaart kan je Word-bestanden maken, filmpjes kijken of gewoon een spelletje patience spelen. Als je iffy-spiffy 3D spelletjes wilt spelen heb je meestal een hele goede videokaart nodig.
theod

Leeftijd: 68
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 22:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Keurig uitgelegd en daar komen de volgende vragen ....

Nee laat maar.

Ik hoop alleen dat ik er duidelijk mee heb gemaakt dat men niet aan de hand van een specificatie kan zeggen dat elkeen maar moet weten dat een dergelijke laptop meer kost.

(lap top = lap op kop = vod op kop!!
Ook rijp voor de kopvoddentax?? Razz )
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 7 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds