Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 19 jul 2025 22:56
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

DSB-Affaire
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jeroenspijkers

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 9:30    Onderwerp: DSB-Affaire Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vandaag om 09:30 uur doet de rechtbank te Amsterdam uitspraak inzake faillietverklaring van de DSB.

Is dit gunstig voor de debiteuren? Hoe zit het met de klanten van DSB? En wat is gevolg voor de bestuurders van DSB? Zijn zij wellicht persoonlijk aansprakelijk te stellen ingevolge o.a. de bestuurdersaansprakelijkheid van Boek 2 BW?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MartinJan

Leeftijd: 63
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 11:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dirk Scheringa heeft uitstel tot as vrijdag 12:00 dus het is nog niet gedaan met DSB Rolling Eyes

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5076444/__Uitstel_van_executie_voor_DSB__.html?p=1,1
jeroenspijkers

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 12:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2009/weken_2009/42/Bos_debateert_met_kamer_over_ondergang_DSB_vanaf_10_00_live_op_rtlz.xml

Ondertussen leggen de politieke partijen de verantwoordelijkheid bij o.a. toezichthouders en ministerie van financiën.

Hoe groot is de kans dat een andere bank DSB zal willen overnemen gezien de gebeurtenissen afgelopen dagen? Zo ja dan zal de prijs toch sterk gekelderd zijn lijkt mij.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 23:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MartinJan schreef:
Dirk Scheringa heeft uitstel tot as vrijdag 12:00 dus het is nog niet gedaan met DSB Rolling Eyes

Misschien houdt DSB het nog langer uit dan Zalm bij ABN-AMRO. (Dat die nog steeds niet weg is, daar begrijp ik helemaal niets van.)

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 6:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
MartinJan schreef:

Misschien houdt DSB het nog langer uit dan Zalm bij ABN-AMRO. (Dat die nog steeds niet weg is, daar begrijp ik helemaal niets van.)
Centen??
theod

Leeftijd: 67
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 7:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Overname door andere banken is mislukt.
cvb

BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 7:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

theod schreef:
Overname door andere banken is mislukt.
Althans: door andere NL-banken?
jeroenspijkers

BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 9:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

http://www.nu.nl/algemeen/2103050/overleg-dsb-met-banken-mislukt.html

Inderdaad! Nederlandse banken lijken niet te willen overnemen. Wat mij opvalt is dat DSB de zaken rooskleurig voor doet laat komen. Bij iedere tegenslag wordt er wel weer ergens hoop vandaan gehaald. Dat siet DSB wel echter is dit niet tegen beter weten in? Nu schijnt DSB weer in contact te zijn met een grote Amerikaanse bank. Mislukt dat weer dan zal er wel weer iets anders komen....and so on!

Bovendien: DSB schuift de schuld af op iedereen behalve zichzelf. Als we Dirk Scheringa mogen geloven is DSB een louter degelijk en betrouwbare bank. Zelfs de eigen medewerkers ondersteunen Dirk Scheringa.

Wordt het niet tijd dat DSB, met name Dirk Scheringa, erkent dat zij fout zijn geweest? Dit stoort mij enorm. Veeg eens eerst voor je eigen deur is mijn devies!
Basa

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 11:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gister moest ik lachen. Een reporter van BNR nieuwsradio ging de voorzitter van de OR van de DSB interviewen. Nadat Dirk zijn personeelsleden had toegesproken liepen de personeelsleden ontdaan naar buiten. De voorzitter van de OR vertelde dat de personeelsleden zich volledig hadden ingezet voor de DSB etc. De reporter vroeg ,even later in het gesprek, hoe ze tegenover de situatie staan etc. Toen zei de reporter tegen de luisteraars: ''Dirk staat tussen zijn personeelsleden, op een verhoging zodat alle camera's goed kunnen zien dat Dirk tussen zijn personeelsleden staat en erg betrokken is.'' Toen werd de voorzitter van de OR een beetje boos en zei toen dat Dirk op een verhoging stond voor zijn personeelsleden en niet om de media te bespelen. De reporter verdedigde zich met het argument dat ze weten dat Dirk weet hoe hij de media moet bespelen. En sloot af met: ''blijkbaar hebben ze nog niet veel zin om over de situatie te praten.''

Weet niet meer precies hoe het ging, maar dit is wat ik me van het gesprek herinner. Die reporter haalde bij de voorzitter het bloed onder de nagels vandaan Smile
theod

Leeftijd: 67
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 12:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

jeroenspijkers schreef:
http://www.nu.nl/algemeen/2103050/overleg-dsb-met-banken-mislukt.html

Inderdaad! Nederlandse banken lijken niet te willen overnemen. Wat mij opvalt is dat DSB de zaken rooskleurig voor doet laat komen. Bij iedere tegenslag wordt er wel weer ergens hoop vandaan gehaald. Dat siet DSB wel echter is dit niet tegen beter weten in? Nu schijnt DSB weer in contact te zijn met een grote Amerikaanse bank. Mislukt dat weer dan zal er wel weer iets anders komen....and so on!

Bovendien: DSB schuift de schuld af op iedereen behalve zichzelf. Als we Dirk Scheringa mogen geloven is DSB een louter degelijk en betrouwbare bank. Zelfs de eigen medewerkers ondersteunen Dirk Scheringa.

Wordt het niet tijd dat DSB, met name Dirk Scheringa, erkent dat zij fout zijn geweest? Dit stoort mij enorm. Veeg eens eerst voor je eigen deur is mijn devies!

Daar waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt dat zal ook wel gelden in deze zaak.

Denk dat een oproep om spaartegoeden van een bank te halen omdat men het niet eens is over een tegemoetkoming voor iets wat ze zelf afgesloten hebben is denk ik een grotere boosdoener, zeker als er een grotere groep is die wel accoord gaat.

Doe daarbij een nachtelijk overleg en allerlei suggesties door media, dan is een andere gang dan wat hier gebeurd is onvermijdelijk.

Wens diegene die een spaartegoed of een hypotheek hebben bij de DSB heel veel sterkte en wijsheid, er zullen vele zijn die er bekaaid vanaf komen.
jeroenspijkers

BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 13:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Om 14:00 uur nieuwe zitting.

Stel dat DSB wordt overgenomen dan wel een doorstart maakt. Is de kans niet groot dat de huidige spaarders al hun spaartegoeden van de rekeningen halen zodra de noodregeling weer wordt ingetrokken? Dan is de bank toch alsnog failliet?
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2009 16:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Wouter
Quote:
Wij zien een mogelijkheid waarmee we DSB Bank, de spaarders, klanten alsmede personeel kunnen redden. Dit als gevolg van een gisteren gestarte massale actie van onze achtergestelde en niet gegarandeerde spaarders. De spaarders zijn hiermee begonnen, de vakbonden en ondernemingsraad steunen het ook. En natuurlijk sluiten ook wij ons hier graag bij aan. Jij bent hierbij nog de enige ontbrekende schakel die nodig is om dit plan te realiseren.

Nog even en we krijgen een tv-actie "red onze Dirk".

Het Plan B was trouwens dat Dirk zelf 70 miljoen in zou brengen. Ik geef hem groot gelijk hier niet aan te beginnen Very Happy

BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 11:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het onafwendbare is na uitstel toch niet afwendbaar gebleken! DSB falliet!

1300 werknemers op straat.

Trouwens ik hoorde op de radio dat Dirk Scheringa enkele weken geleden 700.000 euro van zijn DSB-rekening naar een andere bank heeft overgemaakt. Dit heeft hij inmiddels weer ongedaan gemaakt. Naar dit bedrag kan hij dus waarschijnlijk fluiten.

Bovenal vind ik het sneu voor de werknemers en spaarders. Laat dit wederom een les voor de toekomst zijn. Bankieren is een vak apart!
Basa

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 18:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Achja het is voornamelijk een combinatie van een teveel aan kort vermogen, te weinig lang vermogen, een slechte reputatie en de economische crisis. Wel interessant dat het internet bankieren zo'n invloed kan hebben op een bank. Lijkt me toch wel iets om rekening mee te houden. We hoeven als consument niet meer bij de bank in een rij te gaan staan om ons geld op te halen, maar met een druk op de knop is alles weg. Behalve als de site natuurlijk even plat ligt door hackers Shocked Toch flauw van Wouter Bos dat hij niet eventjes wat geld wil steken in een ten ondergaand schip. Dirkje treft geen blaam van dit alles, want ook hij heeft veel verloren. Daarnaast heeft hij het geld weer terug gestoken in de maatschappij. Het enige wat hij er voor terug vraagt is zijn puur narcistische neiging om overal zijn naam op te plakken. Dirkje heeft twee handen en daarmee gaat hij weer aan de slag. Toch wel motiverend zo’n speech, daar zullen de 1300 werknemers die nu op straat zijn vast blij mee zijn. Het ten ondergaan van de DSB bank is hoe dan ook volledig te wijten aan externe factoren, immers als we niets te weten waren gekomen over de koopsompolissen was er waarschijnlijk niets gebeurd. Behalve dan dat Dirkje misschien wel nog meer geld kon steken in de maatschappij, om zijn narcistische neiging voort te zetten. Lakeman is wellicht heel tevreden over de situatie en zal zijn claims bij de curator gaan indienen, anderen hebben claims tegen Lakeman en weer anderen hebben claims tegen de voormalige VVD’ leden van de DSB. Bovendien als Lakemans zijn claims niet voldaan zijn, zal hij voor het overige een claim indienen tegen de DNB. Het is hoogst waarschijnlijk dat Wellink niet aangesteld wordt voor een tweede termijn. Toch wel jammer, want ondanks zijn slechte imago vind ik hem toch een ware bankier. Immers alleen het neusje van de zalm, draagt een gouden montuur op zijn neusje. Toch hoorde ik dat Wouter Bos zit te aasgieren op de positie van Wellink. Niet zo heel gek gezien de PVDA peilingen historisch laag zijn en president zijn van de Nederlandsche Bank een gouden positie is. Geen Minister- president dus dan maar een president van een andere soort. Wink
cvb

BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 19:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Basa schreef:
Wellink
Wat een onvoorstelbare lomperik Brick wall
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds