|
Auteur |
Bericht |
peter_maarschalkerweerd
Leeftijd: 69 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 12 okt 2009 18:25 Onderwerp: Uitbetaling verzekeringmij |
|
|
Hallo,
Ik heb gezocht maar mijn onderwerp niet kunnen vinden.
De zaak is deze: op 18 augustus 2009 werd ons plezierjacht welke lag afgemeerd op onze jaarplaats aangevaren door een fiets/voetgangerspont. De opsporingsambtenaar welke ook voor de maatschappij (van de pont) werkt heeft rapport opgemaakt en ons verteld dat wij hun aansprakelijk konden stellen. Tevens kreeg ik van hem alle relevante gegevens welke nodig konden zijn voor de afwikkeling. Die zelfde dag alle (op verzoek van mijn verzekeringsmaatschappij) naar he gemaild. Hierna naar een jachtwerf gevaren om (alleen) de scahde op te laten maken. Nadat ik een week later het schaderapport binnen kreeg dit direct gemaild en gefaxt.
Afgelopen vrijdag kreeg ik een brief van mijn verzekeringsmij dat men had van het schadebedrag mijn eigen risico en de btw (19%) afgetrokken en van dat bedrag 70% gestort. Na berekening had men nog €75,00 te weinig gestort maar dit even terzjde. In deze brief stond ook dat men het restant vermeerderd met de btw zou storten zodra zij de reparatienota binnen hadden. Nou heb ik geen liggende gelden maar ik kan wel lezen!
Ik eb mijn polis en de daarbij behorende voorwaarden diverse malen doorgelezen maar over deze regel is helemaal niets te vinden. Ik ben hier in deze zaak naar mijn mening dubbel benadeeld.
Nogmaals, wij lagen stil met onze boot en zijn door de tegenpartij aangevaren.
Wie weet raad?
Alvast bedankt voor de moeite.
Groet,
Peter |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 12 okt 2009 20:03 Onderwerp: |
|
|
U heeft in principe niets te maken met uw verzekering maar met de tegenpartij. Die partij moet u aansprakelijk stellen voor het schadebedrag oftewel de waardevermindering. Of u wel of niet laat repareren is niet relevant en heeft niets met uw verzekering te maken. |
|
|
|
 |
peter_maarschalkerweerd
Leeftijd: 69 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 12 okt 2009 21:22 Onderwerp: |
|
|
Wim, bedankt voor je antwoord. De tegenpartij is aansprakelijk gesteld door mijn verzekering. De brief met die rare regeling komt van mij eigen verzekering en dat vond ik raar want mijn verzekering kost het niets ze hoeven het alleen maa bij de tegenpartij "weg te halen". E van die regeling is iets terug te vinden in de voorwaarden. Mijn verzekering houdt naar mijn idee ten onrechte het resterende bedrag zelf. |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 13 okt 2009 8:09 Onderwerp: |
|
|
inderdaad, dus stel de verzekeringsmij in gebreke als zij de schadevergoeding hebben ontvangen. Zo niet, dan stel je de tegenpartij in gebreke ivm het nog niet ontvangen bedrag van de schade.
Zoals ik al eerder schreef, u heeft niets te maken met uw eigen maatschappij en zeker niet met hun beperkende regels. U kunt net zo goed direct claimen bij de tegenpartij.
Indien de mij. niet wil voldoen, dan deelt u mede dat u alsnog de schade gaat verhalen bij tegenpartij, daar de schade nog niet is voldaan en u de wettelijke rente daar nu op mist. |
|
|
|
 |
|