Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 01 aug 2025 16:34
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Kettingbotsing met een niet verzekerd auto
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Theodore

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2009 0:00    Onderwerp: Kettingbotsing met een niet verzekerd auto Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste forum vrienden,

Gaarne vraag ik aan jullie om aandacht.

Ik heb paar maanden geleden met mijn vader auto een ongeluk gehad. Hierbij waren er 6 auto's bij betrokken, waarvan ik laatst van achteren aan kwam(aanrijding tegen bumper vervolgens stil staan op de 2e baan waarop er een auto tegen mij aan rijd).

Ik heb toen direct contact opgenomen met de verzekeraar, en volgens hun was ik verzekerd en me totaal geen zorgen hoeft maken.
Ze hebben dan ook een takel wagen geregeld en een vervoer(taxi) naar huis.

Een week later kreeg mijn vader een brief thuis dat hij op die dag niet was verzekerd en hij zelf het moest uitzoeken met andere voertuigen.
Reden voor opschorsen van mijn vaders contract was , dat hij een maand geen premie had betaald. Ik heb toen direct van uit mijn rekening de achterstallig premie maand betaald.

Verzekeraar blijft herhalen dat mijn vader op die dag niet was verzekerd terwijl hij 1 dag (zwart op wit) ervoor netjes zijn maand premie over had gemaakt.

Ik krijg nu van verschillende verzekeraars briefen en facturen totaal +/- 10.000 euro.

-De auto voor mij waarop ik heb aangereden
-Deze auto is dus vervolgens door mij (haar verhaal)tegen voertuig aangereden dus daar ben ik ook aansprakelijk voor?
-De auto een baan naast mij na stilstaan aangereden op mijn auto

Ieder verzekeraar stelt mijn vader aansprakelijk ieder zijn eigen verhaal???!!

Ik heb ook nog eens een brief van kantonrechter ontvangen, ik moet een boete van 250 euro betalen wegens "onvoldoende afstand" . Ik wil dit aanvechten het is nota bene een kettingbotsing.

Ik heb een brief op mijn naam en mijn vader een brief ontvangen. Wat moet ik hiermee en wat houd dit precies in. Ik ben al telaat met het invullen en zenden.

Ik ben zelf radeloos en mijn vader heeft ook weinig kennis hierover. Mocht ik schuldig zijn dan wil ik daarvoor opdraaien. Ik voel me zelf aangevallen alleen weet ik niet hoe ik dit moet antipaticeren. Ieder verzekeraar wil alleen geld zien.

Ik hoop dat ik jullie allen voldoende geïnformeerd te hebben.

ALVAST BEDANKT

Theo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2009 1:01    Onderwerp: Re: Kettingbotsing met een niet verzekerd auto Reageer met quote Naar onder Naar boven

Theodore schreef:
Een week later kreeg mijn vader een brief thuis dat hij op die dag niet was verzekerd en hij zelf het moest uitzoeken met andere voertuigen.
Reden voor opschorsen van mijn vaders contract was , dat hij een maand geen premie had betaald. Ik heb toen direct van uit mijn rekening de achterstallig premie maand betaald.

Verzekeraar blijft herhalen dat mijn vader op die dag niet was verzekerd terwijl hij 1 dag (zwart op wit) ervoor netjes zijn maand premie over had gemaakt.

Heb jij nou die premie betaald (ná het ongeval), of heeft je vader die premie betaald (vóór het ongeval)?

Quote:
-Deze auto is dus vervolgens door mij (haar verhaal)tegen voertuig aangereden dus daar ben ik ook aansprakelijk voor?

Het lijkt er inderdaad op dat jij aansprakelijk bent voor alle schade. Als je voldoende afstand had gehouden, was je niet tegen de auto voor je aangereden, en was die auto niet tegen de auto ervoor aangebotst. Bovendien was jij dan niet plots de andere baan opgeschoten waardoor een andere auto je niet meer kon ontwijken.

Quote:
Ik heb ook nog eens een brief van kantonrechter ontvangen, ik moet een boete van 250 euro betalen wegens "onvoldoende afstand" . Ik wil dit aanvechten het is nota bene een kettingbotsing.

Die brief is niet van de kantonrechter. Het gaat waarschijnlijk om een transactievoorstel. Betaal je niet, dan komt je zaak voor de rechter en kun je jezelf verdedigen. Waarschijnlijk heeft dat echter weinig zin, want het staat vrijwel vast dat je onvoldoende afstand hebt gehouden. Anders had je immers tijdig kunnen remmen.

Quote:
Ik heb een brief op mijn naam en mijn vader een brief ontvangen. Wat moet ik hiermee en wat houd dit precies in.

Ik kan niet raden wat er in die brieven staat.

Quote:
Ik ben al telaat met het invullen en zenden.

Niet zo handig.

BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2009 21:49    Onderwerp: Re: Kettingbotsing met een niet verzekerd auto Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Theodore schreef:

Heb jij nou die premie betaald (ná het ongeval), of heeft je vader die premie betaald (vóór het ongeval)?

Ik heb het zelf betaald na het ongeluk

Quote:

Het lijkt er inderdaad op dat jij aansprakelijk bent voor alle schade. Als je voldoende afstand had gehouden, was je niet tegen de auto voor je aangereden, en was die auto niet tegen de auto ervoor aangebotst. Bovendien was jij dan niet plots de andere baan opgeschoten waardoor een andere auto je niet meer kon ontwijken.

Ongeluk vond plaats op een 80 km zone na een flitspaal. Het was vroeg in de ochtendspits

Quote:

Die brief is niet van de kantonrechter. Het gaat waarschijnlijk om een transactievoorstel. Betaal je niet, dan komt je zaak voor de rechter en kun je jezelf verdedigen. Waarschijnlijk heeft dat echter weinig zin, want het staat vrijwel vast dat je onvoldoende afstand hebt gehouden. Anders had je immers tijdig kunnen remmen.

Quote:
Ik heb een brief op mijn naam en mijn vader een brief ontvangen. Wat moet ik hiermee en wat houd dit precies in.

Ik kan niet raden wat er in die brieven staat.

Heb het ontvangen van Waarborgfonds, hier wordt gevraagt of ik aansprankelijk bent of niet.

Quote:
Ik ben al telaat met het invullen en zenden.

Niet zo handig.

inderdaad maar dat heeft spijtig zn reden..

Als ik schuldig , wil ik de kosten ophoesten. Maar ik zit nu in een hoek waar alle klappen vallen. Ik ben tegen de bumper van de voertuig voor me geklapt, wat heb ik te maken met auto voor haar/hem die waren al tegen elkaar geknald. De 2e Auto die nadat ik op rijbaan ernaast terecht kwam knade tegen mij op.

Ik wil je bedanken voor je reactie en wacht zo spoedig op een reactie terug.
bona fides

BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2009 22:17    Onderwerp: Re: Kettingbotsing met een niet verzekerd auto Reageer met quote Naar onder Naar boven

Theodore schreef:
Ik ben tegen de bumper van de voertuig voor me geklapt, wat heb ik te maken met auto voor haar/hem die waren al tegen elkaar geknald.

Waren die al tegen elkaar geknald voordat jij tegen de achterste auto aanreed? Dat lijkt niet het verhaal te zijn van de bestuurder van die auto. Uit je eerste bericht:
Theodore schreef:
Deze auto is dus vervolgens door mij (haar verhaal)tegen voertuig aangereden dus daar ben ik ook aansprakelijk voor?

Ja, als haar verhaal klopt ben je daar ook aansprakelijk voor.

Quote:
De 2e Auto die nadat ik op rijbaan ernaast terecht kwam knade tegen mij op.

Maar auto hoefde er waarschijnlijk geen rekening mee te houden dat jij plots op die andere rijbaan terecht zou komen. Het hangt natuurlijk helemaal af van hoe het precies is gegaan, maar ik kan me goed voorstellen dat de bestuurder van de auto op de rijbaan ernaast niets te verwijten valt. De verplichting om afstand te houden houdt in dat je op tijd moet kunnen stoppen bij plots remmen van de auto voor je, niet dat je tijdig moet kunnen stoppen als een auto op een andere rijbaan plots voor je wielen duikt.

Op basis van je verhaal verbaast het me dus niet dat je aansprakelijk bent voor alle schade. Wel is het mogelijk dat andere bestuurders ook iets te verwijten valt. Dat hangt ervan af van hoe het precies is gegaan, en dat weet ik niet.

En wat de verzekering betreft is het dus van belang om te weten wanneer die premie nu precies is betaald. Voor of na het ongeluk.

BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2009 18:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Bona,

Ik wil je bedanken voor je tijd en moeite.

Ja, beste dame voor me waar ik tegen ben aangereden was al tegen auto voor haar geknald.

Wat mij stoort is dat iedereen eigen verhaal heeft en ze lopen allebei wat roepen. Ik heb nog een ooggetuige naast me. Hoe sterk sta ik met mijn oog getuige.

Betreft verzekering, er was een maand niet betaald en daarom schoof mijn verzerkering iedere maand op. De premie die niet was betaald heb ik na paar dagen na ik een brief had ontvangen dat ik net was verzekerd betaald.

laatst voor de ogeluk premie dateerde een dag voor de ongeluk, vb premie 15 januari tm 15 feb ongeluk 16 feb.

ergste scenario: Laten we zeggen dat ik niet verzekerd was kan iedereen maar wat roepen en mij daarvoor aansprakelijk stellen? Verzekeraar sturen brief mij client zeg dit andere zegt dat??

alvast bedankt
bona fides

BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2009 21:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Theodore schreef:
Ja, beste dame voor me waar ik tegen ben aangereden was al tegen auto voor haar geknald.

Dit spreekt in jouw voordeel.

Quote:
Wat mij stoort is dat iedereen eigen verhaal heeft en ze lopen allebei wat roepen. Ik heb nog een ooggetuige naast me. Hoe sterk sta ik met mijn oog getuige.

Maar als iedereen een ander verhaal vertelt komt het er uiteindelijk op aan wie het meest geloofwaardig is. Een ooggetuige die jouw verhaal bevestigt helpt, maar als die ooggetuige bijv. familie of een vriend van jou is, dan zal er weer minder gewicht aan zijn verklaring worden gehecht. Verder is het van belang hoe goed die ooggetuige heeft kunnen zien wat er gebeurde. Van achteren is het natuurlijk lastig om te zien of die auto voor je al tegen de auto daarvoor was aangereden. Misschien had ze net op tijd kunnen stoppen (maar reed jij tegen haar aan, waardoor ze doorschoot tegen de auto voor haar).

Quote:
laatst voor de ogeluk premie dateerde een dag voor de ongeluk, vb premie 15 januari tm 15 feb ongeluk 16 feb.

Dus het lijkt erop dat je niet verzekerd was.

Quote:
ergste scenario: Laten we zeggen dat ik niet verzekerd was kan iedereen maar wat roepen en mij daarvoor aansprakelijk stellen? Verzekeraar sturen brief mij client zeg dit andere zegt dat??

Dat kunnen ze proberen, maar jij kunt die aansprakelijkheid natuurlijk ontkennen. Het probleem is dat je verzekering je hier waarschijnlijk niet bij zal helpen.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds