|
Auteur |
Bericht |
jonathandek
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 27 sep 2009 11:32 Onderwerp: benificiare boedel volmacht tot hoever reikt dat? |
|
|
hallo allemaal,
mijn broer is in 2002 overleden en heb toen een benificiare volmacht getekent, nou zijn mijn ouders volledig door gedraaidt en hebben de ex van mijnn broer voor de rechter gesleept omdat ze overal de helft van willen hebben, nou hebben wij die volmacht in getrokken en worden we zelf voor het gerecht gedaagd.
ze waren niet getrouwd en geen samenlevingscontract.
wat moet ik nou doen ik moet 14 okt voor komen als ik het niet eens ben met de eisen van mijn ouders, maar ben het ook niet eens met de tegen eisen van mijn broers ex dus ik heb besloten om niet naar de zitting toe te gaan en het ze zelf te laten uit zoeken is ddit een verstandige beslissing?
een advocaat is voor mij helaas niet een optie wegens financiele probleempjes en mijn rechtsbijstand wil niets doen omdat ik die in dec 2002 heb afgesloten en mijn broertje in aug 2002 is overleden
graag hoor ik jullie mening of antwoorden mochten jullie meer informatie willen hebben dan hoor ik het graag
mv gr jonathan dek |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: di 29 sep 2009 12:19 Onderwerp: |
|
|
Bij welke rechter speelt de procedure? Sommige erfrechtkwesties spelen bij de kantonrechter en daar kun je je eigen verweer voeren...
Kom je ook niet in aanmerking voor gefinancierde rechtsbijstand (een toevoeging)?
Als jij ook bent gedagvaard en je ouders (ook gedagvaard) verschijnen wel in het geding, ben je van hun verweer afhankelijk. 't Is altijd fijner en beter om je eigen verweer te voeren, zeker als je het niet eens bent met de andere gedaagden. En als jullie geen van allen in de procedure verschijnen, volgt er een verstekvonnis (tenzij de vordering van de ex de rechter onrechtvaardig/onjuist overkomt) en zullen jullie (afhankelijk van hoe e.e.a. is geformuleerd) waarschijnlijk hoofdelijk worden veroordeeld.
E.e.a. zonder de specifieke stukken in dezen en de (precieze) vordering te kennen hè. Dat is altijd een beperking. _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 29 sep 2009 14:45 Onderwerp: |
|
|
LeChat schreef: | 't Is altijd fijner en beter om je eigen verweer te voeren. | Voor 'altijd...': zie deze post. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 29 sep 2009 15:17 Onderwerp: |
|
|
cvb schreef: | LeChat schreef: | 't Is altijd fijner en beter om je eigen verweer te voeren. | Voor 'altijd...': zie deze post. |
Ik word heel moe van dit soort posts. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
strikmaria
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 29 sep 2009 15:27 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | cvb schreef: | LeChat schreef: | 't Is altijd fijner en beter om je eigen verweer te voeren. | Voor 'altijd...': zie deze post. |
Ik word heel moe van dit soort posts. |
...zucht.
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 29 sep 2009 15:30 Onderwerp: |
|
|
En daar hebben we mijn stalker ook weer. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
strikmaria
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 29 sep 2009 15:40 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | En daar hebben we mijn stalker ook weer. |
Jammer dat je dat zo ervaart, maar als je je op een forum begeeft moet je er rekening mee houden dat men op jouw posts reageert.
Dat je vervolgens reacties krijgt die in het jou vertrouwde jargon zijn opgesteld lijkt mij wel zo handig.
|
 |
|