|
Auteur |
Bericht |
88b454uf
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 23 sep 2009 23:17 Onderwerp: wat mag je eisen bij eis in reconventie? |
|
|
ik ben gedagvaard door een getuige i.v.m zijn kosten als getuige, nu wil ik in reconventie een hele hoge eis indienen, de dagvaarding gaat om 400 euro, maar ik wil in reconventie 35.000 eisen, kan dit zomaar? |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 24 sep 2009 11:04 Onderwerp: |
|
|
Een vordering van € 400,-- wordt in beginsel door de kantonrechter behandeld. Voor een vordering van € 35.000,-- moet je echter bij de rechtbank zijn (waarbij je ook een advocaat nodig hebt).
Als een eis in conventie en reconventie een zodanige samenhang hebben, dat deze niet afzonderlijk behandeld kunnen worden, dan geeft artikel 97 RV aan dat de rechter waarbij de eis in reconventie ligt (in dit geval de kantonrechter), ook bevoegd is voor de eis in reconventie.
Tenzij de eis in reconventie ook verband houdt met het optreden van de wederpartij als getuige, zal deze waarschijnlijk aanvechten dat er een samenhang bestaat. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
Bram
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 47
|
Geplaatst: di 06 okt 2009 16:45 Onderwerp: |
|
|
Ben wel benieuwd op welke grondslag je je reconventionele vordering gaat baseren en hoe je een bedrag van EUR 35.000,00 gaat onderbouwen! _________________ "Ceterum censeo Carthaginem esse delendam!"
"Over himself, over his own body and mind, the individual is sovereign."
J.S. Mill |
|
|
|
 |
88b454uf
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 06 okt 2009 19:05 Onderwerp: |
|
|
Het gaat om een vordering, inzake een tussen persoon die o.a. zijn zorgplicht niet heeft volbracht, waardoor er een boete (10%) i.v.m. de verkoop van een woning. |
|
|
|
 |
|