|
Auteur |
Bericht |
HeidiH
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 21 sep 2009 11:05 Onderwerp: ontslag bij inlener van detacheringsbedrijf |
|
|
Sinds 2 juni 2009 heb ik een contract voor een jaar via een detacheringbedrijf bij een party en congrescentrum. In het contract staat dat het contract tussentijds ontbonden kan worden door beide partijen met inachtneming van de wettelijke opzegetermijn.
Afgelopen vrijdag heb ik van de inlener (= ook degene die mij aangenomen heeft, ik heb nooit te maken gehad met detacheringbedrijf) dat zij niet verder met mij willen omdat ik te weinig initiatief toonde. Ik krijg nog twee weken uitbetaald. Maar hoe moet ik nu verder. Ik heb een contract met detacheringbedrijf, moeten zij ander werk voor mij regelen?
En als zij mij willen ontslaan moeten zij dan een ontslagvergunning aanvragen en gaat die opzegtermijn dan pas in nadat ze de vergunning hebben gekregen? Krijg ik mijn uren die ik gemiddeld per week werkte dan nog wel uitbetaald?
Wie weet hier meer van en kan mij wat duidelijkheid geven? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: wo 23 sep 2009 21:55 Onderwerp: |
|
|
Het hangt erg af van wat er precies in je contract met het detacheringsbedrijf staat.
Het is denkbaar dat je met dit bedrijf slechts een voorovereenkomst hebt. In dat geval is het bedrijf je niets verplicht (en andersom ook niet).
Als het om een arbeidsovereenkomst gaat, is, gelet op het feit dat je nog niet in meer dan 26 weken arbeid hebt verricht, de kans aanwezig dat het detacheringsbedrijf niet verplicht is om je door te betalen (art. 7:691 BW). In dit geval is het detacheringsbedrijf wel verplicht om werk voor je te zoeken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|