|
Auteur |
Bericht |
Aeon
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: wo 23 sep 2009 11:52 Onderwerp: Model Dagvaarding Strafrecht |
|
|
Hey allemaal,
Ik moet voor een opdracht een dagvaarding opstellen op het gebied van Strafrecht. Nu is hij voor het grootste gedeelte compleet, maar ik ben niet zeker over een paar rechten die aan de verdachte moeten worden vermeld.
Ik heb in Corstens gezocht maar daar mis ik er eentje, namelijk het attent maken op de rechtsmiddelen die verdachte toekomen. Zou iemand kunnen zeggen welke dit zijn? Of nog beter, ergens een voorbeeld van een volledige dagvaarding hebben?
Op modelleninderechtspraktijk is deze ook niet te vinden en in verschillende andere handboeken eveneens niet.
Alvast bedankt,
Aeon. |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: wo 23 sep 2009 13:33 Onderwerp: |
|
|
Ik meen te weten dat tegen een dagvaarding alleen bezwaar kan worden gemaakt bij de raadkamer of rechter. Dit om te voorkomen dat er een openbare zitting plaats vindt terwijl bijvoorbeeld de verkeerde verdachte is gedagvaard.
Ik weet het artikel zo niet te noemen.
M.b.t. dagvaardingen. Deze moeten vast te vinden zijn op het net. Ik citeer MarionJ bij het onderwerp het schrijven van een dagvaarding: "Ik heb wel een modeldagvaarding gevonden op internet (...)"
Goed zoeken dus  _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 23 sep 2009 13:50 Onderwerp: |
|
|
Weet je zeker dat het de bedoeling is de voorgedrukte achterkant van een dagvaarding te reproduceren? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|