|
|
| Auteur |
Bericht |
Cavarnamagica
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 19 sep 2009 14:29 Onderwerp: |
|
|
| bona fides schreef: | | Nee, het CBR loopt dat risico niet. |
Als ze dan geen risico lopen, wat willen ze dan bereiken? Ik krijg stellig de indruk dat het een principe zaak geworden is waarbij het CBR op alle mogelijke wijze probeert het eerdere vonnis vernietgd te krijgen. |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: zo 20 sep 2009 20:56 Onderwerp: |
|
|
| Cavarnamagica schreef: | | Als ze dan geen risico lopen, wat willen ze dan bereiken? |
Ze zijn het uiteraard niet eens met de beslissing van de rechter en hopen in hoger beroep alsnog gelijk te krijgen. Daar is op zich niets vreemds aan. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
Cavarnamagica
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 23 okt 2009 14:40 Onderwerp: |
|
|
Er heeft zich de afgelopen dagen iets opmerkelijks voorgedaan.Het CBR heeft alsnog hoger beroep ingesteld, maar ze hebben ook een nieuw besluit genomen waarin ze bij hun standpunt blijven dat ik ongeschikt blijft voor het rijbewijs. Volgens mijn advocaat is dit niet gebruikelijk dat het CBr zowel hoger beroep ingesteld heeft en ook een nieuw besluit heeft genomen. Nu moet ik weer dit besluit weer aanvechten bij de zelfde rechtbank die pas geleden ook het zelfde CBR besluit heeft vernietigd.
Nu lopen er twee procedures, een hoger beroep ingesteld door het CBr bij de raad van state en een beroep op het nieuwe besluit bij de bestuursrechter.
is de kans groot dat de raad van state het hoger beroep niet ontvankelijk verklaard omdat het juridisch gezien niet mogelijk is en om een nieuw besluit te nemen en ook nog eens hoger beroep bijd e raad van state in ste stellen. |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: vr 23 okt 2009 14:46 Onderwerp: |
|
|
| Cavarnamagica schreef: | | Nu moet ik weer dit besluit weer aanvechten bij de zelfde rechtbank die pas geleden ook het zelfde CBR besluit heeft vernietigd. |
Volgens mij wordt het hoger beroep geacht mede te zijn gericht tegen het nieuwe besluit (art. 6:19 lid 1 Awb). Een nieuw beroep bij de rechtbank is dat niet nodig (en niet mogelijk). Ik weet echter niet helemaal zeker of art. 6:19 Awb ook geldt voor een hoger beroep.
| Quote: | | is de kans groot dat de raad van state het hoger beroep niet ontvankelijk verklaard omdat het juridisch gezien niet mogelijk is en om een nieuw besluit te nemen en ook nog eens hoger beroep bijd e raad van state in ste stellen. |
Nee, want dit is juridisch wel mogelijk (art. 6:18 lid 1 Awb) en in beginsel zelfs de juiste manier van handelen (de Awb zit een beetje raar in elkaar op dit punt). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
|
|