Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO
Force justice ...
incasso proced...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 29 jun 2025 22:13
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

gezag/ omgang
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ruby

Leeftijd: 56
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2009 10:57    Onderwerp: gezag/ omgang Reageer met quote Naar onder Naar boven

bijna 6 jaar geleden ben ik gescheiden van de vader van mijn kinderen. 3 jaar geleden is hij zijn gezag kwijt geraakt alsmede de omgangsregeling Hij heeft een kind uit een eerder huwelijk die nu volwassen is, maar ten tijde van onze scheiding 17 jaar was. Dit meisje hebben mijn kinderen na de scheiding nog 1 x gezien en dat was verleden jaar toen zij toevallig langs kwam. We hebben tot verleden jaar in de buurt van elkaar gewoond, totdat d dreiging te zwaar werd. Ex is reeds ook veroordeeld voor ontvoering, stalking, mishandeling ed.

Verleden week kwam er een verzoek van haar kant dat ze niet begreep waarom ik de omgang niet naleefde en dat haar vader de kinderen zo mist. Ook wil de zij graag contact met de kinderen en zou ze ze snel komen ophalen voor een hereniging met pa. Dit meisje weet dus niet de waarheid en ik voel me niet geroepen een uitspraak of uittreksel gezagregister toe te zenden. Dus ik liet het even bezinken. De dame laat er geen gras over groeien want ze bestookt de kinderen met e mail en de belofte ze op te halen. Mijn jongste dochter nu 9 jaar, zit door de handel en wandel van haar vader in een EMDR traject bij het riagg, zij kan dit helemaal niet aan dit contact.

De oudste heeft een hele korte nette mail terug gezonden waarin ze aangeeft geen contact met mensen uit het verleden te willen hebben en dat ze nooit iets heeft gemerkt dat haar vader haar zo mist, omdat hij na de scheiding niets meer van zich heeft laten horen.

Hierop is dus weer een bericht gekomen naar mijn oudste dochter. Dat het maakt niet uit wat zij wil, haar vader heeft recht op haar en dit meisje komt de kinderen binnen kort halen want ze weet waar ze wonen en waar ze op school zitten.

Wat kan ik, is verstandig??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LeChat

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2009 12:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Begrijp ik het goed dat jij het eenhoofdig gezag over de kinderen hebt en dat er géén omgangsregeling (meer) is bepaald?

Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2009 13:05    Onderwerp: Re: gezag/ omgang Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ruby schreef:
Wat kan ik, is verstandig??
M.i. (weer) een geval van belaging en een variant op b.v. het geval in deze draad.
Ruby

BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2009 13:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja ik ben sinds 3 jaar belast met het eenhoofdig gezag (de kinderen waren binnen het huwelijk geboren, dus mijn ex had wel gezag) en er is sinds 5 jaar geen omgang meer. 3 jaar geleden heeft het hof de omgangsregeling weer ontzegd voor een termijn van 5 jaar.
cvb

BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2009 13:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ruby schreef:
Ja ik ben sinds 3 jaar belast met het eenhoofdig gezag (de kinderen waren binnen het huwelijk geboren, dus mijn ex had wel gezag) en er is sinds 5 jaar geen omgang meer. 3 jaar geleden heeft het hof de omgangsregeling weer ontzegd voor een termijn van 5 jaar.
Zou om te beginnen z.s.m. met een handvol kopiëen, onaangekondigd en vriendelijk, bij die jonge dame aanbellen voor opheldering; zíj is het, die e e a heeft uit te leggen; dat zal, is althans mijn eigen ervaring in dit soort gevallen, haar animo in deze tenminste aanmerkelijk doen verminderen.
Zie b.v. ook deze draad.
ouwe sloeber

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2009 14:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Zou om te beginnen z.s.m. met een handvol kopiëen, onaangekondigd en vriendelijk, bij die jonge dame aanbellen voor opheldering; zíj is het, die e e a heeft uit te leggen;

Ik lees uit het verhaal dat de halfzus ook niet helemaal op de hoogte is van de geschiedenis. Ze heeft mi dan ook niets uit te leggen, maar heeft eerder recht op een uitleg. Je kan er toch van uit gaan dat ze met goede bedoelingen handelt (althans, in eerste instantie ga ik altijd uit van het goede). Zij gaat er wellicht nog van uit dat dit een moeder is die de kinderen weghoudt bij de vader tegen de regeling in.

Nu dit niet zo blijkt te zijn, en zij zo volhardend is, is het misschien toch tijd dat ze op de hoogte wordt gebracht. Als er een contact met de halfzus komt, zou mijn advies toch zijn zijn om in eerste instantie vriendelijk te blijven en niet 'op hoge poten'. Die houding kan later altijd nog mocht dat nodig zijn.

Je kunt haar bijvoorbeeld vertellen dat het tegen de uitspraak van de rechter is dat de kinderen hem zien. Maar als hij zijn leven echt heeft verbeterd dat je dan, met behulp van weet ik niet wat welke instanties onder toezicht wel wilt overwegen om...
of juist dat je je nu aan de uitspraak houdt, maar als de kinderen volwassen zijn, ze vrij zijn om te doen wat ze willen.

Als zij de kinderen meeneemt en bij de vader aflevert, is dit dan ontvoering? zo ja, dan kun je haar daar op wijzen. Lijkt me voor je toekomst niet goed om dat achter je naam te hebben.
cvb

BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2009 14:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ouwe sloeber schreef:
Quote:
Zou om te beginnen z.s.m. met een handvol kopiëen, onaangekondigd en vriendelijk, bij die jonge dame aanbellen voor opheldering; zíj is het, die e e a heeft uit te leggen;
Ze heeft mi dan ook niets uit te leggen.
Zeker heeft ze iets uit te leggen, nl. waarom ze de gezaghebbende ouder niet gewoon heeft gevraagd haar wensen mondeling onder vier ogen te mogen komen bespreken, maar in plaats daarvan deze en haar kinderen is gaan lastigvallen met kontroversiëele mails.

Een andere variant in deze draad.
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2009 15:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Naar mijn mening blijkt uit het verhaal van TS dat de vader onherstelbare schade heeft toegebracht en hiervoor ook is veroordeeld. Het lijkt mij daarom dat TS op geen enkele manier contact wenst met de vader.

Ik zou er ook voor kiezen om de dame in kwestie uit te nodigen, alleen, en haar de uitspraak voor te leggen en haar uit te leggen hoe de vork in de steel zit.

Ik snap dat je geen zin hebt om je verleden op te rakelen, maar ik vermoed dat het beter is om dit wel te doen. In het uiterste geval staat anders op enig moment de politie voor de deur omdat zij actie heeft ondernomen.

Zoals Ouwe Sloeber al aangeeft, zij is eenzijdig geïnformeerd en kan wel helemaal overtuigd zijn van het feit dat jij de kinderen weghoudt. Gun haar een kans.

BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2009 16:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

pacta sunt servanda schreef:
Ik zou er ook voor kiezen om de dame in kwestie uit te nodigen, alleen, en haar de uitspraak voor te leggen en haar uit te leggen hoe de vork in de steel zit.
Zeker; nadat ze daar gewoon om gevraagd had, hetgeen dus niet het geval is.
Zo'n verzoek dient m.i. mondeling te geschieden; immers, zij mag van TS, zijnde een familielid, dan welwillendheid en een uitnodiging verwachten, geheel zoals pacta s.s. aangeeft.
Ruby

BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2009 17:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het draadje over omgang met een oma is inderdaad wat ik al dacht. Als zus en oma dit willen aanvragen zullen ze moeten aantonen wat ze voor de kids hebben betekend. Oma heeft nooit de kids gehad voor een dag/ weekend oppas. Na de scheiding ben ik er nog geweest totdat zij haar zoon ook niet kon weg houden en deze alleen maar negatief in beeld was. Hierop heb ik haar aangeboden dat ze beter naar mijn huis kon komen en dat ik dan wel wilde halen en brengen, dit heeft ze bij brief afgewezen.

Dochter was ten tijde van de scheiding 17 jaar. Weet de reden van de scheiding daar ze met regelmaat getuige is geweest van bepaalde situaties, heeft na de scheiding nooit meer iets laten horen van zichzelf tot nu.

Ik vraag me erg af of het handig is om met de uittreksels van het gezagregister naar haar toe te gaan. De redenen van stopzetten omgang en ontzetting uit gezag worden niet genoemd (wel in rapport van de RvK) Maar wat bereik ik ermee?

Zal ze stoppen?
cvb

BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2009 19:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ruby schreef:
Ik vraag me erg af of het handig is om met de uittreksels van het gezagregister naar haar toe te gaan.
Bedoelde alleen kopieën van de mails, die jullie van ex-stiefdochter ontvangen hebben.

Quote:
De redenen van stopzetten omgang en ontzetting uit gezag worden niet genoemd (wel in rapport van de RvK)
Dat ligt m.i. binnen de (afgebroken) relatie en daar heeft, afgezien van de bevoegde authoriteiten en van wat er in een openbare rechtszitting over wordt gezegd, een ander niets mee te maken; de vriendin van claudia2 noemde dat trouwens m.i. heel goed iets tussen grote mensen.

Quote:
Zal ze stoppen?
Althans degene, die mijn zus ongewenste mails stuurde, had er meteen genoeg van, nadat ik na ontvangst daarvan meteen op zijn stoep stond voor opheldering en, conform deze post van flow, daarover naar zijn oudste zus had gebeld en haar kopieën van die mails had gestuurd.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds