|
Auteur |
Bericht |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: vr 12 okt 2007 3:49 Onderwerp: |
|
|
Aangifte doen dus van meineed. Dat moet op het politiebureau, men is verplicht de aangifte op te nemen, en dan vervolgens je advocaat de OvJ laten inlichten. De rijksrecherche kan in ieder geval makkelijk nakijken hoe dat zit met die roosters en of zij dan inderdaad getuige kan zijn geweest. Dat is een kleine moeite en men kan zich er dan dus niet van afmaken met een seponering zonder meer. _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
 |
Ursl
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 13 okt 2007 0:25 Onderwerp: |
|
|
Dit lijkt mij inderdaad de juiste weg Marco.
Misschien een erg domme vraag maar waar moet ik de aangifte doen? Moet dit bij de politie in de plaats waar de rechtbank zetelt of mag het ook in mijn eigen woonplaats zijn. |
|
|
|
 |
Ursl
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 13 sep 2009 16:20 Onderwerp: |
|
|
We zijn, na mijn laatste bijdrage op dit topic, bijna 2 jaar verder.
Er is aangifte gedaan van meineed en door de Officier van Justitie opdracht gegeven tot verder onderzoek.
Er is erg veel werk in het hele onderzoek gestoken en tussentijds is ook nog aangifte van meineed gedaan tegen de handelaar in kwestie.
Het dossier ligt op dit moment weer ter beoordeling bij de Officier van Justitie of er overgegaan wordt tot een strafrechterlijke procedure.
Is er een mogelijkheid dat ik mij in deze procedure kan (in)voegen?
Ondanks dat ik in het gelijk gesteld ben en de gedaagde partij veroordeelt is tot betaling, voel ik mij nog erg benadeeld; mijn werkelijke advocaatskosten zijn veel hoger dan hetgeen de veroordeelde partij dient te betalen. |
|
|
|
 |
Bram
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 47
|
Geplaatst: di 06 okt 2009 16:51 Onderwerp: |
|
|
Ik ben bang dat de werkelijke advocaatkosten in elke (civiele) procedure hoger zijn dan de kostenveroordeling. Zo is de wet nu eenmaal.
Zie zo ook niet 1,2,3 of er uberhaupt grond zou zijn om je in een strafrechtelijke procedure daarvoor te voegen. Maar strafrecht is niet mijn ding  _________________ "Ceterum censeo Carthaginem esse delendam!"
"Over himself, over his own body and mind, the individual is sovereign."
J.S. Mill |
|
|
|
 |
|