|
Auteur |
Bericht |
hermanJ
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 237
|
Geplaatst: zo 06 sep 2009 22:49 Onderwerp: Telfort weigert schriftelijke opzegging van contract |
|
|
Telfort stelt dat je alleen per telefoon je contract kan opzeggen. Nu heb ik al vanaf 1996 een Worldonline, later Tiscali en nu dus Telfort contract voor inbellen. Dat doe ik dus al 10 jaar niet meer, dus ik wil er vanaf (6 euro per maand).
Ik heb schriftelijk opgezegd, maar ze blijven maar afschrijven.
Ik heb 2x gebeld, tevergeefs, na 10 minuten wachten en bla bla bla vond ik het wel welletjes.
Is telfort onrechtmatig jegens mij?
Ik heb het gevoel van wel. |
|
|
|
 |
Telfort webcare
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 4
|
Geplaatst: ma 07 sep 2009 13:27 Onderwerp: |
|
|
Vervelend om te lezen dat uw opzegging niet (juist) is verwerkt.
Het is onjuist dat een opzegging alleen telefonisch doorgegeven kan worden.
Uw schriftelijke opzegging had gewoon gehonoreerd moeten worden.
Graag ontvang ik van u uw klantnummer (per PB) zodat deze alsnog direct in orde gemaakt kan worden.
Dit zal op terugwerkende kracht gebeuren. De oorspronkelijke opzegdatum uit uw brief zal hierbij aangehouden worden.
Abonnementskosten die na die datum geincasseerd zijn worden gecrediteerd.
Hugo
Telfort webcare team |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 07 sep 2009 18:52 Onderwerp: |
|
|
Daar houden we van: een snelle oplossing  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
ouwe sloeber
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 342
|
Geplaatst: di 08 sep 2009 9:50 Onderwerp: |
|
|
Grappig ook dat het dan wel snel wordt opgelost. Dat is dus de manier.....bedrijfsnamen met naam en toenaam op een forum noemen. Ik heb ook nog zoiets bij een bank.......... |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: di 08 sep 2009 10:18 Onderwerp: |
|
|
Ik vind het eigenlijk wel scherp zo. Dat er in het voortraject iets niet goed is gegaan zegt niets over de welwillendheid van een geheel bedrijf.
Blijkbaar heeft Telfort er een internetteam (of medewerker) voor over om misstappen zo snel mogelijk op te sporen en af te wikkelen.
Ik zie een kans voor internetproviders  |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 791
|
Geplaatst: di 08 sep 2009 17:29 Onderwerp: |
|
|
Bij Telfort is veel mis. Het is een van de providers waar de meeste klachten over zijn. Ik heb ook problemen gehad. Telfort had de AV veranderd en mij vier weken de tijd geven om op te zeggen. Ik heb waarin ik o.a. daar gebruik van maakte. Telfort reageerde wel op mijn brief, maar kreeg later toch mooi incasso op mijn dak. Als ik dat niet betaalde zouden ze me afsluiten. Eindelijk, dacht ik. Ik heb niet gereageerd op de incasso en verder nooit meer wat gehoord. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
Berichten: 1146
|
Geplaatst: wo 09 sep 2009 3:58 Onderwerp: |
|
|
Een webcare-team
Had ook best 'customercare-team' mogen heten  _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
hermanJ
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 237
|
Geplaatst: wo 23 sep 2009 0:20 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt inderdaad stopgezet.
Heb nog geen briefje van hen ontvangen en het terug te ontvangen geld ook niet (maar OK, 2 weken is een korte tijd). Dus het is al flink opgelost!
Maar nu heb ik wel opeens een IC van 10 euro van de Avrobode (nooit op geabonneerd geweest), het zal er toch niks mee te maken hebben? |
|
|
|
 |
hermanJ
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 237
|
Geplaatst: wo 21 okt 2009 1:23 Onderwerp: |
|
|
TelfortWebcare blijkt gewoon mooie praatjes te verkondigen. Check net even de rekening en 30 september is er wederom wederrechtelijk geld afgeschreven.
Quote: |
citaat vd website:
Opzeggen
U kunt uw Telfort internetabonnement telefonisch opzeggen via 0900-9596. U betaalt voor een gesprek € 0,30 per minuut (met een maximum van € 15,- per gesprek) plus eventueel de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon.
|
Het zijn gewoon ordinaire laaienlichters, en ze overtreden de wet!
Als Dirk Scheringa naar de hel gaat (wat ik niet voor hem hoop) dan zal hij daar zeker de leugenachtige directeurtjes van Telfort tegen komen. Pff, wat een ellende!
Ik zal de toezichthouder maar op de hoogte stellen (niet dat die wat doen, want die sturen je ook van het kastje naar de muur is mijn inmiddels meervoudige ervaring). |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 1040
|
Geplaatst: wo 21 okt 2009 7:31 Onderwerp: |
|
|
Gewoon storneren, maakt het hun probleem, u heeft nu een op schrift gestelde verklaring van een Telfort medewerker. Zie eerder bericht.  |
|
|
|
 |
Prawo
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 102
|
Geplaatst: wo 21 okt 2009 9:17 Onderwerp: |
|
|
De vraag is uiteraard of Hugo wel echt van Telfort is en niet een of andere grappenmaker.
De eerste keer reageerde hij namelijk wel erg snel, maar nu laat hij al anderhalve maand niets van zich horen.
Je zou toch verwachten dat hij een topic als dit blijft monitoren.
Die brief was wellicht niet aangetekend verzonden, zodat je een bewijsprobleem hebt.
Probeer hun faxnummer te achterhalen en stuur de opzegging daarheen.
Storneren in de automatische incasso is een begin, maar waarschijnlijk blijven computers je nadien aanmaningen sturen zodat je ook iets anders moet bedenken. |
|
|
|
 |
Telfort webcare
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 4
|
Geplaatst: do 19 nov 2009 11:51 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het topic wel een lange tijd (tot begin oktober) in de gaten gehouden maar daarna op een of andere manier geen mail gekregen dat er een nieuw antwoord is geplaatst.
Hiervoor mijn welgemeende excuses.
Het verwerken van de creditering heeft langer geduurd dan verwacht.
Op 3 november hebben wij een bedrag van 47,67 (7 maanden abonnementskosten) naar u overgemaakt.
Kunt u controleren of u dit heeft ontvangen?
Het abonnement is echt stopgezet zoals u hier kunt zien:
Als extra zekerheid heb ik ook nog uw rekeningnummer verwijderd uit onze administratie.
Dat ik hier vrij snel na het plaatsen van het topic reageerde komt door de digitale snuffelhonden die wij hiervoor gebruiken. Helaas hebben ze uw nieuwe reactie niet opgemerkt.
Hugo |
|
|
|
 |
hermanJ
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 237
|
Geplaatst: vr 20 nov 2009 4:17 Onderwerp: |
|
|
Het klopt,
maar
Heeft Telfort nu een email adres of een normaal nummer om op te zeggen (ipv 30 ct per minuut en minuten lang niet opnemen). Er staat nog steeds op de Telfort website:
Quote: | Opzeggen
U kunt uw Telfort internetabonnement telefonisch opzeggen via 0900-9596. U betaalt voor een gesprek € 0,30 per minuut (met een maximum van € 15,- per gesprek) plus eventueel de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon. Deze kosten kunt u vinden op de website van uw mobiele aanbieder.
|
Nee dus.
Ik vind dat boefachtig, bewuste misleiding van de consument. Is GEEN reclame! |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 1040
|
Geplaatst: vr 20 nov 2009 9:22 Onderwerp: |
|
|
Wij hebben in ieder geval Hugo.  |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: vr 20 nov 2009 10:03 Onderwerp: |
|
|
En nu maar hopen dat hij ook de Boss is  _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
|