|
Auteur |
Bericht |
sterretjeys
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 07 sep 2009 17:03 Onderwerp: KA via giro? |
|
|
18 jarige dochter wenst haar KA via giro te ontvangen.
Vader wenst dit persoonlijk via contant geld te doen.
Juist om het contact (wat er niet is) te bevorderen.
Inhoeverre is men verplicht om de KA van 18 jarige via giro over te maken? Staat dit ergens in de wet vermeld?
Ik neem aan dat net zoals er onderhandeling is over de hoogte van het bedrag zal er ook overleg moeten zijn over de manier waarop.
(Tja en wat als men er niet uitkomt.........) |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 07 sep 2009 17:54 Onderwerp: |
|
|
Als dochter ervoor kiest geen contact te willen, kan vader dit niet afdwingen door te weigeren de KA via giro over te maken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
sterretjeys
|
Geplaatst: ma 07 sep 2009 19:19 Onderwerp: |
|
|
dus dochters'wil is wet?
elke vorm die dochter kiest zal vader moeten accepteren??
kiest dochter ervoor om het contant te ontvangen op elke maandag om 16.00 op huisadres? zal vader moeten accepteren!
ook al is het 100 km rijden.
in deze situatie kiest vader ervoor om 200 km te rijden om geld contant over te maken op huisadres.
het mag ook desnoods in brievenbus gestopt worden (dus zonder contact)
maar niet giraal, dus. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 07 sep 2009 19:36 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat je het antwoord zelf wel weet. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
sterretjeys
|
Geplaatst: ma 07 sep 2009 20:40 Onderwerp: |
|
|
tot mijn spijt snap ik het niet.
maar uit uw antwoord maak ik op dat ik gelijk heb.
nergens staat in de wet dat de de alimentatieontvanger het recht heeft om te eisen hoe iets moet.? dus via giro??
het gaat in deze situatie niet om het afdwingen van emotioneel contact maar puur om een wens om een zakelijk transactie waarbij iets geregeld wordt. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 07 sep 2009 21:19 Onderwerp: |
|
|
sterretjeys schreef: | tot mijn spijt snap ik het niet.
maar uit uw antwoord maak ik op dat ik gelijk heb.
nergens staat in de wet dat de de alimentatieontvanger het recht heeft om te eisen hoe iets moet.? dus via giro??
het gaat in deze situatie niet om het afdwingen van emotioneel contact maar puur om een wens om een zakelijk transactie waarbij iets geregeld wordt. |
De eis van persoonlijke overhandiging dient geen enkel doel dat beoogd wordt met KA te bereiken en is derhalve niet gerechtvaardigd.
Daarbij komt dat betaling per bank de gebruikelijke wijze is. |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: di 08 sep 2009 20:02 Onderwerp: |
|
|
bovendien zul je voor de fiscus moeten aantonen dat je betaald hebt als je een controle krijgt (neem aan dat je fiscaal voordeel hebt). wil je je dochter elke keer om een kwitantie gaan vragen. dit heeft gewoon helemaal geen zin. |
|
|
|
 |
|