|
Auteur |
Bericht |
lawrenceofarabia
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Studieomgeving (MA): Berichten: 5
|
Geplaatst: wo 02 sep 2009 17:37 Onderwerp: Kamerstukken |
|
|
Hoi allemaal,
Ben op dit moment bezig met het schrijven van een paper. Moet een aantal kamerstukken en artikelen uit juridische tijdschrijften hebben. Het is alleen erg lastig om de juiste kamerstukken (of handelingen) te vinden. Het onderwerp is: 'levensbeëindiging zonder verzoek" maar als je dat intypt bij opmaat.nl krijg je drie miljoen hits waarvan de eerste 26 pagina's enkel gaan over "levensbeëindiging OP verzoek" Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen? Ergens anders zoeken bijvoorbeeld,term aanpassen o.i.d. laat het me alstjeblieft weten!
Groeten,
laurens |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 02 sep 2009 18:32 Onderwerp: |
|
|
Wat je moet doen als je op keywords gaat zoeken, is proberen te bedenken wat voor keywords je waarschijnlijk zult aantreffen in de documenten die je wilt vinden. Welke kenmerkende woorden verwacht je zelf te gebruiken als jij zo'n document zou schrijven? In jouw geval gaat het vermoedelijk om levensbeëindiging in heel specifieke omstandigheden. Je kunt dan keywords nemen die die omstandigheden aangeven.
Verder moet je uitzoeken of het mogelijk is om te zoeken op de string "levensbeëindiging zonder verzoek", dus precies die woorden in die volgorde. Op Google doe je dat door er dubbele aanhalingstekens omheen te zetten. Op het oude www.overheid.nl/op/ kon dat volgens mij, maar de site is onlangs compleet vernieuwd en ik heb er nog niet veel ervaring mee. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 02 sep 2009 19:31 Onderwerp: |
|
|
194 resultaten op http://parlis.nl valt wel mee dus. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 02 sep 2009 22:01 Onderwerp: |
|
|
Als je maar eenmaal een of meerdere artikelen hebt, dan vind je daarin vaak wel weer verwijzingen, bijvoorbeeld naar kamerstuknummers.
Zoek ook eens op synoniemen of woorden die raakvlakken hebben, bijvoorbeeld versterving, terminale sedatie etc. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|