|
Auteur |
Bericht |
chrisje
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 27 aug 2009 17:50 Onderwerp: Straf voor smokkelen van paar gram hasj de gevangenis in? |
|
|
Ik vroeg mij af wat de straf is voor het binnensmokkelen van ongeveer 10 gram hasj in nederland?
Alvast bedankt voor de reacties! |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 27 aug 2009 20:45 Onderwerp: |
|
|
De gebruikershoeveelheid is 5 gram en de eerste schijf in de Richtlijn voor strafvordering Opiumwet, softdrugs begint pas bij 30 gram, dus tja, áls je daar al mee aangehouden wordt en áls men daar verder werk van maakt, dan zal het volgens mij hooguit tot een kleine boete leiden.
Het zal daarbij wel uitmaken of iemand handelaar is of de hoeveelheid voor eigen gebruik bij zich had en ook of zoiets al vaker gebeurd is. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
chrisje
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 27 aug 2009 20:57 Onderwerp: |
|
|
Nou het gaat erom dat iemand het dan binnen probeert te smokkelen voor iemand die vast zit..
Maar het blijkt zo te zijn dat alle regels en straffen sinds 1 januari zijn veranderd en dus ook strenger zijn geworden.. |
|
|
|
 |
Joow
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 27 aug 2009 21:40 Onderwerp: |
|
|
Die persoon die het naar binnen gesmokkeld heeft, die wordt voor 3 maand de toegang tot de inrichting ontzegd, als bezoeker.
De gedetineerde zelf krijgt hiervoor een sanctie door de directeur opgelegd en er wordt tevens aangifte gedaan bij de Politie, dus waarschijnlijk een boete voor invoer
En de (soft)drugs wordt ook bij de Politie afgegeven voor vernietiging. _________________ Groetjes Joow.
Wie naar het verleden kijkt, staat met de rug naar de toekomst |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 28 aug 2009 6:55 Onderwerp: |
|
|
chrisje schreef: | Nou het gaat erom dat iemand het dan binnen probeert te smokkelen voor iemand die vast zit. | O, zo bedoel je dat invoeren!!
Daar zal men wel een stuk minder coulant mee zijn dan wanneer je bijvoorbeeld vanuit België 10 gram meeneemt.
Het bezit zal bij iemand die vast zit trouwens w.s. ook zo ontdekt worden vanwege de lucht (tenzij je het niet zou roken maar oraal zou innemen, maar dan nog .... ik weet niet precies hoe gecontroleerd wordt bij de ingang of op de cellen), maar om meerdere redenen is het gewoon geen handige zet om te doen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
JoelHendriks
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: vr 28 aug 2009 9:20 Onderwerp: Gedragscode bezoekers |
|
|
Ik kan het document even niet vinden, maar ik meen dat er zelfs een landelijk bezoekprotocol is. Hierin staat ook wat bezoekers wel en niet mogen; en welke post wel en niet doorgestuurd wordt. |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 31 aug 2009 5:15 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: |
Het bezit zal bij iemand die vast zit trouwens w.s. ook zo ontdekt worden vanwege de lucht (tenzij je het niet zou roken maar oraal zou innemen, maar dan nog .... ik weet niet precies hoe gecontroleerd wordt bij de ingang of op de cellen), maar om meerdere redenen is het gewoon geen handige zet om te doen. |
Het oproken kan natuurlijk ook tijdens het luchten hè
Contrôle geschiedt gelijk na het bezoek en soms op de cel maar dat laatste meestal alleen bij een rechtstreekse verdenking.
Doorgaans wordt het roken van hasj en wiet enigszins door de vingers gezien want 'het houdt de jongens rustig'. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
|