|
Auteur |
Bericht |
piet3r
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 25 aug 2009 22:07 Onderwerp: fout in gerechtelijke beschikking, wat nu? |
|
|
In een beschikking van de rechtbank in zake omgangsregeling staat beschreven:
"Ter zitting zijn partijen in overleg tot de navolgende omgangsregeling gekomen, welke regeling in feite overeenstemt met de wijze waarop de omgang thans reeds plaatsvindt. De omgangsregeling houdt in dat de kinderen afwisselend per periode van vier weken: "
Tot zover geen probleem, echter dan wordt in de beschikking een geheel andere regeling beschreven dan op dat moment werd aangehouden.
Omdat het een zitting met alleen de betrokkenen erbij was (mij vriendin en haar ex) was ik niet zelf tijdens de zitting aanwezig maar zij heeft mij wel verteld dat het 2 of 3 keer is uitgelegd hoe het ging voordat het duidelijk was tijdens de zitting.
Nu is de uitspraak verder op zich niet echt nadelig, maar dit stuk over hoe de verdeling van dagen zou moeten worden (en dus anders is dan voorheen) is voor ons wel nadelig en haalt ook de regelmaat er uit voor de kinderen.
wij vragen ons af, moeten we om dit hersteld te krijgen perse in hoger beroep gaan, of zijn er eenvoudigere wegen om dit aangepast te krijgen?
gr
P3 |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 25 aug 2009 23:48 Onderwerp: |
|
|
Als je vriendin en haar ex het eens kunnen worden, kunnen zij volgens mij schriftelijk overeenkomen de dagen anders te verdelen.
Als ze het niet eens kunnen worden, moeten jullie in hoger beroep. Dit gaat niet om een kennelijke verschrijving die de rechtbank kan herstellen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: wo 26 aug 2009 20:13 Onderwerp: |
|
|
je kunt ook het proces verbaal van de zitting opvragen. als daarin de weergave staat zoals je vriendin hem in herinnering heeft kun je er misschien wel wat mee.. |
|
|
|
 |
|