|
Auteur |
Bericht |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 24 aug 2009 18:44 Onderwerp: |
|
|
WimWest schreef: | Hoezo? We hebgen het over annuleringskosten! Auto is dus niet verkocht. |
De auto is wel verkocht, want we hebben het over annuleringskosten. Als ik een winkel in loop en ik roep "ik wil die computer niet kopen" dan zegt de winkelier toch ook niet "dat is dan 90 euro". De koper heeft een bod gedaan en dat is geaccepteerd door de verkoper, daarmee is een (ver)koopovereenkomst tot stand gekomen. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
FireFly
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: wo 26 aug 2009 1:31 Onderwerp: |
|
|
Alfatrion schreef: | WimWest schreef: | Hoezo? We hebgen het over annuleringskosten! Auto is dus niet verkocht. |
De auto is wel verkocht, want we hebben het over annuleringskosten. Als ik een winkel in loop en ik roep "ik wil die computer niet kopen" dan zegt de winkelier toch ook niet "dat is dan 90 euro". De koper heeft een bod gedaan en dat is geaccepteerd door de verkoper, daarmee is een (ver)koopovereenkomst tot stand gekomen. |
Koper is niet hetzelfde als de website, dus in dat geval zou de winkelier het niet zeggen, maar een derde persoon die je op de één of andere manier in contact heeft gebracht met de winkelier. _________________ Courage is not the towering oak that sees storms come and go;
it is the fragile blossom that opens in the snow.
- Alice M. Swaim |
|
|
|
 |
|