|
Auteur |
Bericht |
dododo
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 12 aug 2009 13:28 Onderwerp: echtscheiding |
|
|
Hallo mensen
Mijn vraag is als ik echtscheiding aanvraag kan dat ook met een jurist inplaats van een advocaat? En zo ja waar vind ik een hele goede jurist, die mijn belangen goed behartigd? Een jurist is goedkoper dan eenadvocaat. Als je even te lang bij een advocaat zit is je geld zo op. Ik krijg geen toevoeging (heb teveel spaargeld) en een jurist/advocaat voor ons beiden gaat niet lukken.
groet Do |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 12 aug 2009 17:29 Onderwerp: |
|
|
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe duur mediation is maar heb je dat al overwogen? _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
dododo
|
Geplaatst: wo 12 aug 2009 22:59 Onderwerp: NPS |
|
|
Nee natuurlijk niet. Als voor ons beiden 1 advocaat niet gaat lukken dan een mediater ook niet. Mijn aanstaande ex is alcoholist en heeft daarbij Nps=narcistische persoonlijkheidssyndroom.Als je niet weet wat dat is moet je het boek pesten en treiteren maar eens lezen. Daarom zoek ik een niet al te dure oplossing, omdat a.s ex knettergek is en de boel lang zal oprekken, maar evengoed bedankt voor de moeite.
groet Do |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 13 aug 2009 0:04 Onderwerp: |
|
|
Een verzoek tot echtscheiding kan alleen door een advocaat worden ingediend, dus een advocaat heb je in ieder geval nodig.
Als je partner nergens aan wil meewerken (en dat is blijkbaar een gegeven) lijkt het me uitgesloten dat deze advocaat ook voor hem kan optreden, maar dat hoeft ook niet en moet je verder maar aan je ex overlaten lijkt me. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 13 aug 2009 1:24 Onderwerp: Re: NPS |
|
|
dododo schreef: | Nee natuurlijk niet. Als voor ons beiden 1 advocaat niet gaat lukken dan een mediater ook niet. Mijn aanstaande ex is alcoholist en heeft daarbij Nps=narcistische persoonlijkheidssyndroom.Als je niet weet wat dat is moet je het boek pesten en treiteren maar eens lezen. Daarom zoek ik een niet al te dure oplossing, omdat a.s ex knettergek is en de boel lang zal oprekken, maar evengoed bedankt voor de moeite.
groet Do |
Graag gedaan
Is hij ineens knettergek geworden of was hij dat altijd al? _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 14 aug 2009 6:34 Onderwerp: Re: NPS |
|
|
HenkR schreef: | Is hij ineens knettergek geworden of was hij dat altijd al? | Voor nps, zie b.v. deze webpagina. |
|
|
|
 |
dododo
|
Geplaatst: vr 14 aug 2009 11:49 Onderwerp: eerst lezen en dan pas vragen stellen |
|
|
Ik zei toch lees dat boek maar dan weet je (direct) of ie het direct of niet direct is geworden.
Do |
|
|
|
 |
dododo
|
Geplaatst: vr 14 aug 2009 12:05 Onderwerp: thanks |
|
|
CVB Bedankt voor de moeite hoor. Ik heb het gelezen. Alleen is deze schrijfer die dit schrijft is niet helemaal precies op de hoogte van nps en dat is de franse schrijfster van pesten en treiteren wel. Zij heeft er haar levenswerk van gemaakt en heeft het zo goed onder woorden kunnen brengen. Ook staat er b.v. het proces van pesten en treiteren op het werk(heb ik niet mee te maken) en eigenlijk zou iedereen ook hulpverleners en advocaten en rechters dit boek moeten lezen. Behalve narcisten want die zouden er nog erger door kunnen worden lijkt mij.
Bona Fides,
Ik begrijp je antwoord niet (overlaten aan de ex) ik mag toch hopen dat je niet bezig bent rechten te studeren en of rechter of advocaat te worden als je zulke adviezen geeft
greeeeeeeeeetings
Do |
|
|
|
 |
Martha
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 412
|
Geplaatst: vr 14 aug 2009 12:58 Onderwerp: Re: thanks |
|
|
dododo schreef: |
Bona Fides,
Ik begrijp je antwoord niet (overlaten aan de ex) ik mag toch hopen dat je niet bezig bent rechten te studeren en of rechter of advocaat te worden als je zulke adviezen geeft
Do |
Denk dat Bona Fides bedoelt dat je het aan je ex moet overlaten of hij dezelfde advocaat neemt ja of nee. |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: vr 14 aug 2009 12:58 Onderwerp: |
|
|
Ik zie eigenlijk een duidelijk advies van Bona Fides. Je hebt een advocaat nodig om te kunnen scheiden.
Het is een antwoord op je eerste vraag, namelijk of je het ook af kunt met een jurist in plaats van een advocaat. Nee dus.
Je wilt een zo goedkoop mogelijke manier. Die heb je nu. Want er is maar één manier en dat is naar een advocaat stappen.
Ik lees zo even snel op de site van de Jurofoon:
"Het verzoekschrift kunt u samen met uw echtgenoot indienen. Maar als u dat niet wilt, of als dat onmogelijk is, kunt u het ook alleen doen."
Type anders even in google in: procedure scheiden.
P.S. De leden proberen je te voorzien van hun advies. Als je het advies niet begrijpt dan vraag je om opheldering. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: vr 14 aug 2009 13:46 Onderwerp: Re: thanks |
|
|
Martha schreef: | dododo schreef: |
Bona Fides,
Do |
Denk dat Bona Fides bedoelt dat je het aan je ex moet overlaten of hij dezelfde advocaat neemt ja of nee. |
En ook of hij een advocaat neemt ja of nee. (Om een verweerschrift in te dienen zal hij een advocaat moeten nemen. Maar hij is niet verplicht zich te verweren, moet ie zelf weten.)
Dezelfde advocaat gaat denk ik in ieder geval niet lukken als hij nergens aan wil meewerken. Maar waarom zou Do zich daar het hoofd over gaan breken? Dat is zijn verantwoordelijkheid.
Het feit dat hij nergens aan wil meewerken maakt de situatie op dit punt zeer eenvoudig. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
dododo
|
Geplaatst: di 18 aug 2009 0:28 Onderwerp: ? |
|
|
Bona fide, Heel eenvoudig klinkt als muziek in mn oren. Alleen hoe dan? Ik bedoel de echtscheiding is ook zonder zijn medewerking gauw uitgesproken. Maar dan de boedelscheiding. Gaat ie ophouden weet ik nu al. Hoe lang kan ie dat rekken? Ik zie er tegen op als een bult. En als ie zo moeilijk gaat doen dan en het duurt lang dat ik dan maar weer toegeef om van hem af te zijn.
Do |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 18 aug 2009 1:04 Onderwerp: Re: ? |
|
|
dododo schreef: | Bona fide, Heel eenvoudig klinkt als muziek in mn oren. |
Heel eenvoudig "op dit punt". Dit punt is de beslissing om een advocaat in te schakelen, en wel een advocaat die alleen jouw belangen behartigt. Iets anders is gewoon niet mogelijk.
Quote: | Maar dan de boedelscheiding. Gaat ie ophouden weet ik nu al. Hoe lang kan ie dat rekken? Ik zie er tegen op als een bult. En als ie zo moeilijk gaat doen dan en het duurt lang dat ik dan maar weer toegeef om van hem af te zijn. |
Daar valt nu eenmaal niets aan te doen, in ieder geval niet uit juridisch oogpunt. Misschien zijn er psychologische trucjes om hem tot medewerking te bewegen, maar daar zijn wij niet in geschoold. Juridisch is de situatie zeer duidelijk: hij wil niet meewerken. Conclusie: jij schakelt een advocaat in om de echtscheidingsprocedure in gang te zetten, hij zoekt het verder zelf maar uit. (Te verwachten valt dat hij ook een advocaat in zal schakelen.)
Leuker kunnen wij het niet maken... Dat je ertegen op ziet is begrijpelijk, maar je zult er toch doorheen moeten. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 18 aug 2009 7:09 Onderwerp: |
|
|
HenkR schreef: | Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe duur mediation is maar heb je dat al overwogen? | zie hiervoor b.v. deze site, o.m. deze pagina en deze, waarop ook andere desbetreffende aspekten aan de orde komen.
Mijn eigen ervaring met deze schandalige vorm van kwakzalverij wil ik desgewenst delen per pb.
Laatst aangepast door cvb op di 18 aug 2009 8:29, in totaal 3 keer bewerkt |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: di 18 aug 2009 7:33 Onderwerp: |
|
|
een boedelscheiding duurt veelal lang (als mensen het niet met elkaar eens zijn). tussen het indienen van een echtscheidingsverzoek en het behandelen op zitting zit bij de rb waar ik werk in de randstad al ca 4 tot 6 maanden. Dan duurt het minimaal 4 weken voor er een beschikking komt op de es met evt nevenvoorzieningen zoals partnerali, wie woont er voorlopig in het huis etc. De boedelscheiding wordt veelal 3 maanden (pro forma) aangehouden om over en weer stukken in te dienen en dan komt er uiteindelijk vaak weer een zitting. Als hij totaal niet meewerkt ben je er denk ik zo'n 15 maanden tot anderhalf jaar mee zoet. En hij kan natuurlijk ook nog in appel gaan. scheiden doet vaak lijden Maar goed, je bent niet elke dag bezig, het is vooral een papieren rompslomp en een aantal gesprekken met je advocaat en 1 of 2 keer naar de rechtbank. |
|
|
|
 |
|