Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 16 aug 2025 6:59
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Partner in vof en geen inspraak; nu uit het bedrijf gegooid
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sylvia444

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: zo 16 aug 2009 23:46    Onderwerp: Partner in vof en geen inspraak; nu uit het bedrijf gegooid Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja ik had nog een vraag.Op 1 april 1996 is mijn partner uitgenodigd om een vof op te starten.Hij is hierop ingegegaan jammer genoeg.Als snel bleek dat mijn partner alleen op papier een mededirecteur was.Hij had totaal geen inspraak en zijn compagnon regelde de financien.

Mijn partner had maar naar zijn pijpen te dansen.Mijn partner kreeg gewoon een maandloon en zelfs mijn kinderkorting verdween in het bedrijf.

In 2005 na bijna tien jaar kreeg mijn partner te horen dat zijn compagnon niet verder wilde en werd mijn partner van de een op andere dag uit het bedrijf gegooit zonder 1 cent terwijl hij bijna tien jaar in het bedrijf heeft zitten.We hebben het geprobeerd via een advocaat maar we hadden geen cent meer na dit voorval en zijn zelfs het huis uitgezet omdat we geen inkomsten meer hadden.Kunnen we hier nog iets aan doen?Wij zijn alles kwijt geraakt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
WimWest

Leeftijd: 125
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2009 6:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ALs uw partner op 1 april 1996 is begonnen, dan had hij op 1 mei 1996 kunnen weten of hij werd besodemieterd. Als uw partner op moment van -uit elkaar gaan- de juiste papieren had kunnen overleggen. dan had hij deze zaak zeer eenvoudig kunnen winnen.

Als dit niet blijkt is er geen andere mogelijkheid dan accepteren en verder gaan met het leven.
sylvia444

BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2009 9:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hallo bedankt voor uw antwoord,welke papieren bedoeld u.
Er was eerst geen argwaan omdat we jaarlijks een uitdraai kregen van de boekhouder.De argwaan begon toen we geen inzagen kregen in de bedrijfsrekening en er daar van alles gekocht wert terwijl wij alleen het maandloon kregen van 1360 euro per 4 weken.Als wij daar iets van zeiden wert er gezegt pas maar op je bent net zo verandwoordelijk en ik blaas de zaak zo op.Er was toen al van alles voor het bedrijf gekocht ook een auto terwijl mijn man geen eens een rijbewijs heeft.En we papieren van de belasting kregen dat wij moesten betalen voor feestjes die wij nooit gegeven hadden.En auto,s die wij nooit gehad hadden.De advocaat die we ingeschakeld hebben nadat we het klatje gekregen hadden dat de heer koolbergen de samenwerking niet meer zag zitten zei dat het om een bedrijfs geschil ging en kon ons niet helpen.We waren op dat moment het huis al uitgezet omdat we geen inkomsten meer uit het bedrijf kregen en de huur niet meer konden betalen.We waren lam geslagen en wisten niet wat we moesten doen.We zijn maar gewone mensen.
cvb

Leeftijd: 72

BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2009 9:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

WimWest schreef:
ALs uw partner op 1 april 1996 is begonnen, dan had hij op 1 mei 1996 kunnen weten of hij werd besodemieterd.
Wat bedoel je daar precies mee? mijn eigen (leken-)idee is overigens, dat partner gewoon misbruikt is als goedkope werkkracht, tenminste zonder werknemers-rechten.

Quote:
Als uw partner op moment van -uit elkaar gaan- de juiste papieren had kunnen overleggen. dan had hij deze zaak zeer eenvoudig kunnen winnen.
Welke zaak?

Quote:
Als dit niet blijkt is er geen andere mogelijkheid dan accepteren en verder gaan met het leven.
Vrees althans betreffende de vof niets te kunnen bedenken.
sylvia444

BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2009 10:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn man,partner heeft de inschrijving van de kamer van koophandel.Daarop staat dat ze beiden onbeperkt bevoegd bevoegd zijn.Het was ook de afspraak dat wij een bedrijfspas zouden krijgen en inzage in de bedrijfsrekening.Op die voorwaarden is er getekend maar toen er eenmaal getekend was kwam er geen pas en geen inzagen.Ik weet wel dat mijn man zijn poot op dat moment stijf had moeten houden maar er wert steeds gezegt dat alles wel goed kwam en dat het een kwestie van vertrouwen was en dat ik me zo wie zo nergens mee moest bemoeien.Toen ik te lastig wert kwamen de bedreigingen van het laten ploffen en dat wij net zo verandwoordelijk waren.Ik omdat ik fiscaal partner van mijn man gemaakt wert.Daarom ging ook alles wat ik terug kreeg van de belasting en de kinderkorting naar het bedrijf toe.
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2009 10:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eigenlijk wist je al een hele tijd dat het foute boel was hè?

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2009 10:49    Onderwerp: Re: besodemieterd Reageer met quote Naar onder Naar boven

sylvia444 schreef:
Kunnen we hier nog iets aan doen?

Op basis van wat je hier schrijft valt er geen goed antwoord op je vraag te geven.

Als julle het idee hebben dat jullie ergens aanspraak op kunnen maken, dan is het toch zaak om daar een advocaat op te zetten. Als jullie geen cent meer hebben, zouden jullie in principe aanspraak moeten kunnen maken op rechtsbijstand.

BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2009 11:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik voelde dat de dingen niet klopten maar hoopte dat mijn man wist waar hij mee bezig was.Naief?Nee denk het niet van mijn kant maar telkens als ik erover begon en zei dat er iets niet klopte wert me duidelijk gemaakt dat het allemaal wel goed zou komen.Mijn man vertrouwde de heer koolbergen volledig wat ook iemand tegen hem zei.Of hij was zo bang voor de gevolgen die de heer koolbergen schetste dat wij met de helft van alle schulden zouden blijven zitten van het bedrijf dat hij niet wist wat hij moest doen.En als mijn man inzagen vroeg wert hij op zijn nummer gezet.Ik heb de heer koolbergen een aantal keren om uitleg en verandwoording gevraagd maar dan kwam hetzelfde verhaal van ploffen en verandwoording.Hij bleef dan angst vallig bij me uit de buurt maar het was niet mijn bedrijf dus mijn man had iets moeten doen .Nu is de vraag kunnen we nog iets doen.?Toen we de brief kregen dat de vof opgeheven zou worden heeft mijn man gezegt de de bedrijfsrekening te willen inzien,hebben we een advocaat gesproken maar die wilde 260 euro per uur omdat het om een bedrijfsgeschil ging.Verduistering van deze gegevens is toch wel het minste maar steeds komt het erop neer dat mijn man net zo verandwoordelijk is voor hoe het gegaan is.En ik ben ervan overtuigd dat de helft van de aangekochte spullen van mijn man zijn.Maar wat kunnen we nog doen.
sylvia444

BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2009 11:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

sorry twee keer
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2009 11:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Deze zaak is helaas veel te complex om via dit forum te bespreken, laat staan op te lossen. Het inschakelen van een advocaat lijkt me de enige manier om iets te bereiken.

Leeftijd: 72

BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2009 14:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

sylvia444 schreef:
Toen ik te lastig werd
(en partner niet meer gewoon wilde meetekenen,) heeft Koolbergen de vof, na deze te hebben leeggehaald, opgezegd om b.v. met een ander zijn kunstje nog eens over te doen.
Suijkerbuijk

Leeftijd: 48
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2009 14:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op papier was het misschien een vof, maar in de praktijk lijkt het een arbeidsovereenkomst.

Als je het bekijkt als een vof, dan zal de andere vennoot inzicht moeten geven in de jaarstukken. Tenzij bijvoorbeeld in de vof-akte anders bepaald, heeft uw man recht op 50% van de winst van de vof. De maandelijkse betalingen moeten gezien worden als een voorschot daar op.
Mogelijk zijn deze jaarstukken op te vragen via de Kamer van Koophandel of de Belastingdienst.
Ik heb het vermoeden dat daaruit zal volgen dat het bedrag aan winst dat uitbetaald had moeten worden vele malen hoger is dan het totaal van de maandelijkse betalingen.

Anderzijnds zou jegens de andere vennoot kunnen worden aangegeven dat het hier geen vof-relatie betrof, maar feitelijk een arbeidsovereenkomst met alle verplichtingen van dien. Deze weg heeft misschin meer (bewijs)risico, maar met een beroep op een onrechtmatige opzegging van de arbeidsovereenkomst en een vordering tot loondoorbetaling kun je ook ver komen.

Het probleem is de kosten van een advocaat. Voor minder vermogenden is er de mogelijkheid van door de overheid gefinancierde rechtsbijstand. Een advocaat zal je kunnen informeren of je daarvoor in aanmerking komt.
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2009 15:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Suijkerbuijk schreef:
Een advocaat zal je kunnen informeren of je daarvoor in aanmerking komt.

Het Juridisch Loket kan dat wellicht ook.

BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2009 17:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

koolbergen is de vof gewoon op dezelfde naam doorgegaan met zijn zoon.
Waar vind ik het juridiesch loket?Ja een advocaat is een probleem.We zitten in de schuldsanering.Of de advocaat zou het moeten doen op procentbasis van wat er nog terug gehaald kan worden.Bijna tien jaar is toch niet niets en als de helft van alles van mijn man is.Ik blijf in ieder geval zoeken naar een oplossing want het laat me niet los.Op zijn minst had de heer koolbergen hem uit moeten kopen toch?Ik wil jullie wel heel hartelijk bedanken voor het mee denken.En ik zou graag willen weten waar dat juridiesch loket is.Of is er iemand op deze site die advocaat is en de zaak zou willen bekijken.Ik wacht het af.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2009 21:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sylvia, zodat al eerder is gemeld kan een advocaat (omdat jullie geen cent te makken hebben) ook op toevoegingsbasis werken. Misschien ken je dit wel onder de naam pro deo. Op de website van de Raad voor de Rechtsbijstand (http://www.rvr.org/) vind je daar alvast meer informatie over.

Maar neem sowieso even contact op met het Juridisch Loket. Voor een adres bij jou in de buurt zie http://www.hetjl.nl/hetjl/. Ik zeg dat omdat die je vast wel een aardige en goede advocaat kunnen adviseren die bij jullie situatie past.

De standaard-v.o.f. hoeft geen jaarrekening te deponeren bij de Kamer van Koophandel, dus via die weg is het niet op te vragen. Maar als je man een actie inzet naar de ex-vennoot kan je advocaat gewoon vragen die jaarrekeningen eens te overleggen. En wellicht is het bij de Belastingdienst ook nog wel op te vragen. Bel die maar even of ga langs met KvK-papieren waaruit blijkt over welke periode jouw man vennoot was. Over dat laatste stuur ik je nog wel even een PB.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds