Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 15:02
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Help Getty Images stuurt ineens faktuur!
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Arnoud Engelfriet



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1385


BerichtGeplaatst: do 21 mei 2009 9:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Niet ingeschreven zijn bij de KvK maakt helemaal niets uit voor de inbreuk.

Het kan echter wel uitmaken bij de bepaling van de schadevergoeding. Een particulier die weinig tot niets van auteursrecht weet en slechts enkele bezoekers op zijn site heeft gehad, krijgt veelal een lagere schadevergoeding dan een grote professionele partij met eigen juridische afdeling en 30.000 bezoekers per maand.

Arnoud
_________________
ICT-jurist, blogger en octrooigemachtigde ~ Partner bij ICTRecht.nl ~ Beheerder www.iusmentis.com
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 21 mei 2009 10:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat ik bedoelde: niet ingeschreven zjin bij de KvK betekent niet dat je geen inbreuk op auteursrecht kunt maken. Dat is dus geen grond om niet te hoeven te betalen.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
sinterklaaas



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): LOI

Berichten: 2


BerichtGeplaatst: do 21 mei 2009 12:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik begrijp dat Getty Images niet snel een rechtzaak aanspant. Daarom ben ik benieuwd of Zandwin nog iets van het bedrijf gehoord heeft!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 21 mei 2009 15:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cvb schreef:
tikSimone schreef:
Niet ingeschreven zijn bij de KvK maakt helemaal niets uit voor de inbreuk.
bona fides schreef:
niet geschoten is altijd mis.

Kun je hiermee ophouden? Je rukt mijn zinnen volledig uit hun verband.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mirjam baars



Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 3


BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2009 7:30    Onderwerp: getty images Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik las zojuist je ervaringen met getty images. Omdat ik zelf afgelopen week een dreigbrief heb ontvangen, was ik benieuwd hoe e.e.a. verder is afgelopen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
powert



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): LOI

Berichten: 1


BerichtGeplaatst: di 23 jun 2009 22:23    Onderwerp: Re: getty images Reageer met quote Naar onder Naar boven

mirjam baars schreef:
Ik las zojuist je ervaringen met getty images. Omdat ik zelf afgelopen week een dreigbrief heb ontvangen, was ik benieuwd hoe e.e.a. verder is afgelopen.


ik heb ook een brief ontvangen, 6x1000 euro eisen ze. ben benieuwd hoe het eea bij anderen in deze topic is afgelopen. ik wil graag in contact komen met "lotgenoten". wellicht kunnen we iets voor elkaar betekenen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pixeltje



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009 10:24    Onderwerp: Rekening Getty Images Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb ook 2 x brief gekregen van gettyimages voor 5 foto's die ik 20% transparant als watermerk heb gebruikt voor site met zeer weinig bezoekers; 4800 euro

Graag contact hierover, paar vragen:
- brief is in het engels, ze hebben kantoor in Nederland, zijn ze niet verplicht brief in het nederlands te schrijven?
- Foto kosten normaal volgens mij niet zoveel, wat is het prijsverschil (een boete mogen ze niet geven), moeten ze niet harder maken wat de geleden schade is en de relatie met het mi extreme hoge bedrag?
- heeft er al iemand ervaring met langdurig niet betalen/rechtszaak/proberen een deal met ze te sluiten?
- maakt het uit in de kosten dat het een zeer lowresolutiefoto is die ook nog eens 20% van zijn originele waarde heeft (watermerk) op een amper bezochte site
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mirjam baars



Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 3


BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2009 11:53    Onderwerp: juridische informatie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zag zojuist via internet dat zich in verschillende landen mensen boos aan het maken zijn over de acties van Getty Images.

Met name een wetenschapper van de New York Law School (Oscar Michelen) is hier heel actief in. Hij biedt aan om tegen een relatief gering bedrag een juridische brief naar Getty Images te sturen.

Op de website die hij hiervoor heeft opgericht vind je ook eventueel de informatie die je nodig hebt om zo'n brief op te stellen (http://extortionletterinfo.com).

Uit deze website maak ik op dat:
- je meestal een eerste brief van Getty Images ontvangt
- je hierna een soort 'herhaalde oproep'ontvangt
- ze hierna een organisatie inhuren die namens Getty Images 'het geld wil innen'
- als je hierop ook niet reageert, de kans dat ze daadwerkelijk een proces beginnen minimaal is (ZE STAAN JURIDISCH NL NIET ZO STERK ALS ZE DOEN VOORKOMEN: HET MEESTE MISBRUIK IS TE CATEGORISEREN ALS 'ÓNSCHULDIG MISBRUIK' WAARVOOR EEN RECHTER NOOIT GEVOELIG ZOU ZIJN)>
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mirjam baars



Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 3


BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2009 11:53    Onderwerp: juridische informatie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zag zojuist via internet dat zich in verschillende landen mensen boos aan het maken zijn over de acties van Getty Images.

Met name een wetenschapper van de New York Law School (Oscar Michelen) is hier heel actief in. Hij biedt aan om tegen een relatief gering bedrag een juridische brief naar Getty Images te sturen.

Op de website die hij hiervoor heeft opgericht vind je ook eventueel de informatie die je nodig hebt om zo'n brief op te stellen (http://extortionletterinfo.com).

Uit deze website maak ik op dat:
- je meestal een eerste brief van Getty Images ontvangt
- je hierna een soort 'herhaalde oproep'ontvangt
- ze hierna een organisatie inhuren die namens Getty Images 'het geld wil innen'
- als je hierop ook niet reageert, de kans dat ze daadwerkelijk een proces beginnen minimaal is (ZE STAAN JURIDISCH NL NIET ZO STERK ALS ZE DOEN VOORKOMEN: HET MEESTE MISBRUIK IS TE CATEGORISEREN ALS 'ÓNSCHULDIG MISBRUIK' WAARVOOR EEN RECHTER NOOIT GEVOELIG ZOU ZIJN)>
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bertvanloo



Leeftijd: 80
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 196


BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2009 20:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De website waar Mirjam Baars naar verwijst (http://extortionletterinfo.com/) is de wereld op zijn kop. De titel bovenaan de site luidt: How to Stop Using Stock Photos & Boycott the Stock Photo Industry!

Eerst andermans eigendom misbruiken, mogelijk te goeder trouw, en dan de benadeelde gaan boycotten. Beter zou zijn: stop het 'stelen' van stockfoto's (ook te goeder trouw) en betaal voortaan vooraf.
_________________
Professioneel fotograaf & auteursrecht geïnteresseerd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage MSN messenger
HenkR

HenkR

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1146


BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2009 20:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen?
_________________
'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?'
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bertvanloo



Leeftijd: 80
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 196


BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2009 20:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waar ligt het midden tussen Recht en Onrecht?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage MSN messenger
HenkR

HenkR

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1146


BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2009 20:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bertvanloo schreef:
Waar ligt het midden tussen Recht en Onrecht?


Is dat niet een vraag voor de wetgever en de rechters?
_________________
'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?'
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bertvanloo



Leeftijd: 80
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 196


BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2009 20:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zeker Henk, daarover bestaat meer dan voldoende jurisprudentie. Maar het schijnt dat de verontwaardigde inbreukmakers die niet kennen.
_________________
Professioneel fotograaf & auteursrecht geïnteresseerd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage MSN messenger
HenkR

HenkR

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1146


BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2009 20:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bertvanloo schreef:
Zeker Henk, daarover bestaat meer dan voldoende jurisprudentie. Maar het schijnt dat de verontwaardigde inbreukmakers die niet kennen.


Very Happy

Maar waar is die jurisprudentie?
_________________
'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?'
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds