|
Auteur |
Bericht |
Petra26
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: wo 05 aug 2009 16:46 Onderwerp: contracturen |
|
|
Hoi,
Sinds juli 2008 werk ik in een winkel. Met contract is net weer verlengd voor een jaar en ik heb 10 contracturen (net als met mijn vorige contract per week) gekregen. Nu werk ik eigenlijk al een jaar lang twintig uur per week.
Nu ga ik op vakantie in augustus voor twee weken en krijg dan maar 10 uur per week uitbetaald, terwijl ik al een jaar lang (wat ik kan aantonen met loonstroken) al twintig uur per week werk. Ik loop hierdoor veel loon mis.
Ik heb aangegeven dit te willen opvullen met vakantieuren, waarvan ik nog 107 uur te besteden heb. Ik mag mijn vakantiegeld niet gebruiken om dit gat van uren op te vullen.
Heeft iemand advies voor me? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: wo 05 aug 2009 17:20 Onderwerp: |
|
|
Als je contract zegt 10 uur per week, maar je werkt je al een jaar lang 20 uur per week, dan is het duidelijk dat je contract niet de daadwerkelijke omvang van de overeengekomen arbeid aangeeft. In dat geval kun je een beroep doen op het vermoeden van art. 7:610b BW, nl. dat de bedongen arbeid per maand vermoed wordt een omvang te hebben gelijk aan de gemiddelde omvang van de arbeid per maand in de drie voorafgaande maanden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Petra26
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: wo 05 aug 2009 17:29 Onderwerp: |
|
|
Bedankt Bona fides!!
Dan ga ik dat zeker aankaarten. Hopelijk werkt het dan ook  |