|
Auteur |
Bericht |
tussenwalenschip
|
Geplaatst: wo 29 jul 2009 9:52 Onderwerp: Antwoorden anderen met relevante artikelen Burgelijk Wetboek |
|
|
Wat ik mis, in vraagstellingen, is dit,
Als ik of een ander een vraag stel, hoe het gerechtelijk in elkaar steekt en vraag om het art uit het B.W word daar meestal geen antwoord opgegeven,
Als burger wil je weten hoe de Wet werkt, ik ben blij met de antwoorden, maar zou dit toch bekrachtigd willen zien met het voorgaande gevraagt. zodat je niet de indruk krijgt dat dit eigen antwoorden zijn.
Groet |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: wo 29 jul 2009 10:47 Onderwerp: |
|
|
Niet alles staat letterlijk in het BW. Sommige dingen volgen uit de principes waarop het BW is gebaseerd. Er is geen artikel in het BW dat zegt dat ouders niet aansprakelijk zijn voor de schulden van hun kinderen.
Maar goed, ik kan natuurlijk nog wijzen op
art. 6:1 BW schreef: | Verbintenissen kunnen slechts ontstaan, indien dit uit de wet voortvloeit. |
en daaraan toevoegen dat er geen artikel in het BW staat waaruit volgt dat ouders aansprakelijk zijn voor de schulden van hun kinderen.
In het algemeen is je "klacht" naar mijn mening ongegrond, want er wordt juist heel vaak naar wet en rechtspraak verwezen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 29 jul 2009 10:53 Onderwerp: |
|
|
Het is een goede gewoonte om zo veel mogelik te onderbouwen met wetsartikelen en jurisprudentie. Voor de rechtenstudenten op RF is het een een goede training (aangezien je bij tentamens veelal hetzelfde moet doen). Naar mijn idee gebeurt dat door de juristen op dit forum ook wel, maar het kan natuurlijk altijd wel beter c.q. we moeten er scherp op blijven.
Het lastige is, dat er een aantal leden geen juridische achtergrond heeft of zo'n opleiding volgt, waardoor je inderdaad onderbouwing mist.
En voor het overige zijn niet alle antwoorden pats pats uit de wet te halen en voor zover ze dat wel zijn zou je heel veel verbindingen moeten maken om de stelling echt grondig te onderbouwen.
Het is echt zelden zo dat een oplossing pasklaar uit een wetsartikel volgt. Zeker waar het overeenkomsten betreft .......... _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: wo 29 jul 2009 15:40 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: |
Het is echt zelden zo dat een oplossing pasklaar uit een wetsartikel volgt. Zeker waar het overeenkomsten betreft .......... |
Bij dat onderdeel zul je meer kreten horen als "Haviltexen" en andere, uit jurisprudentie, voorkomende begrippen. |
|
|
|
 |
|