|
Auteur |
Bericht |
Siem
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 22 jul 2009 22:36 Onderwerp: Lening samen met ex: betaalt niet meer |
|
|
Ik heb een probleem:
Ik heb in 2006 met mijn ex-vriend een lening twv 20.000 afgesloten. 1.5 jaar later ging het uit. De lening is door ons beiden ondertekend, maar wordt van mijn rekening afgeschreven. Maandelijks 300 euro. Toen het uit ging heb ik de vraag bij de bank neergelegd of de lening gesplitst kon worden maar daar wilden ze niet aan. Dus had ik met mijn ex afgesproken dat hij mij maandelijks 150 euro zou storten.
Jullie raden het al: natuurlijk deed hij dat niet. Hij heeft een paar keer iets gestort, maar ik hoest nu al ruim een jaar 300 euro per maand zelf op. Meerdere malen heeft hij beloofd later te gaan betalen, en natuurlijk geloof je dat, het is je ex, die je jaren vertrouwd hebt. Maar natuurlijk doet hij dat dan toch weer niet.
Nu laat ik me dit natuurlijk niet zomaar overkomen. Maar ik heb geen idee wat ik moet doen! Hij woont inmiddels in Belgie, staat in Nederland geregistreerd als iemand zonder vaste woon- of verblijfplaats. Ik weet op het moment niet waar hij woont en werkt, maar daar kan ik wel achter komen.
Wellicht hebben jullie ideeen? Kan ik zijn werkgever benaderen? Kan ik mijn deel aflossen en de restschuld naar hem over laten zetten?
HEEL GRAAG JULLIE HULP, BEDANKT! |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 22 jul 2009 23:08 Onderwerp: |
|
|
Ik denk niet dat jij de rest schuld naar hem kan laten over zetten. Maar je zou wel kunnen kijken of je beslag zou kunnen leggen op zijn loon, altans een deel daarvan. Daarmee stel jij je dan op als schuldeiser. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 23 jul 2009 1:09 Onderwerp: |
|
|
Om beslag te kunnen leggen, bijv. op zijn loon, zul je eerst een juridische procedure moeten beginnen. Dat hij in België woont en waarschijnlijk ook werkt maakt de situatie er niet eenvoudiger op, maar is niet onoverkomelijk. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 23 jul 2009 9:39 Onderwerp: |
|
|
De mensen van Juridisch forum België (sodeju, wat exonereren die luitjes zich tegenwoordig!!) kunnen je wel wat algemene informatie geven over hoe dat gewoonlijk in België in zijn werk gaat.
Je moet echter even in de gaten houden dat het een internationale procedure is, omdat je beslag in België komt te liggen. Ik vermoed op basis van de regels van de EEX-verordenng dat je je ex wel gewoon voor de Nederlandse rechter kunt dagvaarden, maar het beslag moet natuurlijk wel daar worden gelegd.
Als jij er achter kunt komen waar hij woont, dan zou ik hem eerst benaderen en nogmaals en nu heel dringend verzoeken zijn betalingsverplichting na te komen, omdat je je je anders genoodzaakt ziet nadere stappen te ondernemen. Als je die brief door een advocaat laat schrijven werkt het denk ik nog een beetje beter.
Het is een flink bedrag, dus het is wel de moeite om er achteraan te zitten. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|